Proiectul „Tramvai“ e departe de a se fi încheiat. Motivele pentru care lucrările nu au fost finalizate până la sfârșitul anului 2023 sunt multe și nu țin de finanțare sau de ritmul constructorului.
S-au suprapus mai multe proiecte peste cel al tramvaiului (canalizare, rețele de apă, stații, semaforizare), acceptate la plată cu întârziere. La acestea se adaugă și necesitatea înlocuirii unei grinzi la podul din centrul civic. Mai important este, cred, faptul că există finanțare pentru toate lucrările, iar proiectele se vor finaliza anul acesta.
Se lucrează intens și la depoul de tramvai din zona Câlnic. Despre stadiul construcțiilor din curtea Transport Urban Reșița, Dan Jurubescu, directorul societății, a precizat pentru cititorii Reper 24:
„Se lucrează intens aici, la noi în curte, hala nouă de autobuze este gata ridicată și se lucrează la finisaje. Săptămâna trecută am ales gresia și faianța, geamurile sunt puse. Se lucrează, de asemenea, la halele de mentenanță a tramvaielor. În mod normal în aprilie, cel târziu în mai, acestea vor fi gata“.
„Avem nevoie de ele pentru mentenanță. Trebuie să verificăm o serie de repere ale tramvaielor înainte de a funcționa cu ele, cu călători. Trebuie să facem niște verificări zilnice, pentru că vorbim de siguranța oamenilor. Lucrările la halele de la Muncitoresc sunt și ele foarte avansate, dar acolo mai e ceva de lucru la interioare“, a mai precizat Dan Jurubescu.
Societatea mai are pregătite și autobuzele electrice care vor circula în municipiul de pe Bârzava. „Sper să le punem cât mai repede în folosință, pentru că veștile despre prețul motorinei mă sperie. Doar în februarie acesta a crescut cu 5 procente. În mare parte autobuzele sunt pregătite; mai avem de montat pe ele o serie de accesorii. Furnizorul nu poate face față numărului mare de comenzi precum soft, afișaje. Sunt mulți pași ce trebuie urmați dar sper să reușim să le finalizăm cât mai repede.
Pe de altă parte, mai sunt porțiuni de drum în Reșița deteriorate, pe care mi-aș dori să le văd reparate înainte de a da drumul noilor autobuze în circulație. Nu aș vrea să le distrugem înainte de a lucra efectiv cu ele. E păcat; e păcat pentru că Reșița nu a avut și nici nu știu dacă va mai avea vreodată absolut totul nou. Nu vreau să ne grăbim și să le distrugem, chiar dacă din punct de vedere financiar ne este greu să întreținem actualul parc auto“, a mai spus Dan Jurubescu, directorul TUR.
Dan AGACHE
”Trebuie să facem niște verificări zilnice, pentru că vorbim de siguranța oamenilor.”
–
Corect tehnic!
Însă cei care ”produc /vând” hârtii de ITP și RCA știu /acceptă asta?
Dar ”milițienii” care (le) asigură astfel vânzările?