19.7 C
Reșița
miercuri, 06 iulie 22

„Du-mă acasă, măi tramvai“…

După anunțarea firmei câștigătoare a licitației pentru introducerea tramvaiului în municipiul Reșița, orașul parcă s-a dat peste cap: topometriști, utilaje, firme, muncitori de tot felul, de la cei cu șurubelnița până la cei cu lopata, căi de rulare improvizate pentru accesul cu autoturismele… Ce mai, activitate din plin.

Cred că e doar începutul. În a doua jumătate a lunii va începe cu adevărat haosul: se oprește circulația pe B-dul Republici, de la Intim până la Renk. Se vor scoate liniile de la tramvaiul vechi, plăcile pe care au fost așezate, se dau jos stâlpii, firele de contact, vor intra în funcție utilajele grele care vor decoperta asfaltul și vor coborî în adâncime până la conductele de apă, gaz, cabluri de curent. Și acestea vor fi înlocuite cu altele noi și posibil mai durabile.

„Vreau conducte care să reziste 100 de ani“, i-a solicitat edilul Ioan Popa directorului Aquacaraș, Gheorghe Filipescu. 100 de ani în care să nu mai fie nevoie să spargem asfaltul pentru o lucrare gen „Dorel“. Cum va arăta orașul? Un șantier întreg, pentru că reprezentanții constructorului au termen final sfârșitul anului viitor.

spot_img

E greu de crezut că se vor încadra în termen. E și mai greu de imaginat de unde vor fi recuperați banii dacă nu termină până atunci. Mizez pe experiența firmei care, trebuie să recunoaștem, nu e de…2 lei. Și mai ales nu e românească, cu toate că la lucrări sunt români, care mai au obiceiul să aplice varianta autohtonă a unui vechi proverb: „Nu lăsa pe mâine ce poți face azi; lasă pe poimâine“.

Una peste alta e cea mai amplă lucrare care se desfășoară în municipiul de pe Bârzava din 69 de când m-am stabilit aici. E drept că mai am în minte viteza cu care s-au construit blocurile; cât de repede s-au înălțat acele cutii de chibrite ce se vând astăzi la zeci de mii de euro, dar erau alte vremuri, altă mentalitate despre muncă, alți oameni.

E bine că se face; e bine că se va asfalta; e bine că vom avea un mijloc de circulație modern, chiar dacă e făcut în Turcia. Știați că una din cerințele primarului Nelu Popa a fost ca acestea să aibă dublă cabină, să nu mai fie nevoite să întoarcă la capăt de linie și să uzeze boghiurile?

Știați că vom avea alt tip de piste de biciclete, cu traseu special și nu pe trotuar cum sunt în prezent? Știați că municipalitatea dorește să achiziționeze și trotinete electrice când totul va fi gata? Tot pe bani europeni, desigur.

Nemulțumiri sunt acum și cu siguranță vor mai fi: ba că e șantier, ba că se face praf, ba că nu mai poți circula, ba că nu e frumoasă culoare tramvaielor, ori că au tăiat nu știu ce pom. Nu poți să-i mulțumești pe toți și edilul chiar nu se gândește la asta. Sunt bucuros că se face ceva în orașul ăsta trist după „capitularea“ a ceea ce a însemnat industrie. Și mai ales sunt bucuros că nu se face din banii mei sau, mă rog, nu doar din banii mei.

Una peste alta, constructorul a afirmat că va încerca să încheie prima etapă a lucrărilor până la sfârșitul acestui an. Adică toate cele trei tronsoane ce vor fi atacate în primă fază: Renk – Intim, podul de peste Bârzava, respectiv Peco Triaj – Universitate. Așa că nu avem prea mult de așteptat. 5 luni s-au dus, mai punem perioada concediilor, în decembrie vin sărbătorile, așa că nu avem de „suferit“ prea mult.

Felicitări celor care cred în acest proiect; răbdare și tutun tuturor și mai ales lăsați speranța să zboare. Haideți să încercăm să fim mai optimiști și să lăsăm cârcotelile deoparte, indiferent de opțiunea noastră politică. Aici nu e vorba de un partid sau altul; e despre viitorul orașului în care am ales să locuim.

Dan AGACHE 

Ai imagini sau informatii care ar putea deveni o stire?
Trimite-ne un mesaj la numarul 0722441304 sau pe WhatsApp la 0751193203.

5 COMENTARII

  1. 10 ani pe puțin de haos.,l-a cum se lucrează în România, greu de crezut. Și s-a inceput cu stângul, problema cu finanțarea ultimului tronson până la Muncitoresc. Și vor mai urma…

  2. „Vreau conducte care să reziste 100 de ani“, i-a solicitat edilul Ioan Popa directorului Aquacaraș, Gheorghe Filipescu.”

    Ca și stâlpii lui Tárkány?

  3. Blocul de linga Lidl a fost dat in folosita ? De fapt tot blocul arata ca o cutie de chibrite sper ca urmatorul primar sa traga pe dreapta toate tramvaiele pe care le laudati acum.Urmatorul candidat la primarie daca promite desfintarea parcarilor cu plata si a tramvaiului va cistiga cu 99,9%

  4. Mai vedem. Oricum, un cap limpede ar fi trebuit să facă , înainte de lucrările acestea, un drum pe partea dreaptă a Birzavei, astfel încât să se poată circula din centrul orașului până în Govandari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei