În vara acestui an, bacul de la Moldova Nouă, care făcea legătura între malul românesc și cel sârbesc al Dunării, și-a dat obșescu sfârșit. La nici patru ani de la deschiderea, cu surle și trâmbițe, a punctului de trecere a frontierei între Moldova Nouă și Golubac și de la inaugurarea bacului Baziaș 4, proiectul Consiliului Județean Caraș-Severin, a ajuns într-un punct mort.
Decidenții forului județean au început atunci o luptă pentru ceea ce trebuia făcut pentru relansarea la apă a acestui mijloc de transport între România și Serbia dar, divergențele de opinie și ambițiile politice nu i-au lăsat pe aleșii județeni să ajungă la un consens.
„Lupta“ din Consiliul Județean a fost câștigată atunci de PSD care, după ce a surmontat o serie de obstacole (nu puține la număr) a reușit să ducă proiectul la bun sfârșit. Ultimul act necesar reluării traficului pe Dunăre a bacului a venit ieri de la autoritatea portuară din Drobeta Turnu Severin, ceea ce permite (re)inaugurarea aestuia.
Societatea care va administra bacul, Caraș Serv, anunță că prima călătorie cu bacul va avea loc vineri 10 noiembrie 2023. Aceasta este programată la ora 10 – ora României, urmată de o masă rotundă la sediul bibliotecii naționale „Veljiko Dugosevici“ din Golubac (Serbia), discuții și luări de cuvânt din partea participanților, precum și prezentarea unei idei de proiect privind construcția unui pod peste Dunăre.
După conferința de presă și o masă festivă, este programată reîntoarcerea cu bacul din Serbia, pe traseul Usije – Moldova Nouă.
Dan AGACHE
Vorba mamei lui Napoleon, când a auzit ca acesta a cucerit Neapolul : „Numai sa țină!”…
P. S. Ce a urmat după cheful de „reinaugurare „?
”Societatea care va administra bacul, Caraș Serv, anunță … discuții și luări de cuvânt … conferința de presă și o masă festivă”
–
Tăieri de panglici, nu?