fbpx
7.9 C
Reșița
miercuri, 06 decembrie 23

(FOTO) „Dezvoltăm în Vest“ – sloganul ADR ce implică și municipiul Reșița

Se lucrează intens, cu investiții de sute de milioane de lei, pentru ca Reșița să poată fi tranzitată cu tramvaiul în numai 20 de minute. Este vorba de trei proiecte majore au ca beneficiar Primaria Resita și sunt implementate prin Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, iar sumele sunt accesate prin Agenția de Dezvoltare Vest.

Se execută lucrări în mai multe zone din capitala Banatului Montan, la noua infrastructură de rulare, dar și la stațiile de tramvai, spațiile publice, zonele pietonale și pistele pentru bicicliști. Primele tramvaie achiziționate prin Programul Operațional Regional 2014-2020 sunt testate deja pe liniile proaspăt reabilitate.

Există două proiecte ce urmăresc „modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat”, iar un al treilea are drept scop „înnoirea parcului de material rulant al operatorului de transport, inclusiv implementarea Sistemului automat de taxare, a Sistemului de management al flotei si crearea Sistemului de informare dinamică a călătorilor în stații și în vehicule”.

Peste 280 de milioane de lei sunt investiți pentru ca reșițenii să poată călători în condiții moderne în orașul lor. Din această sumă, peste 261 de milioane sunt fonduri nerambursabile. Investițiile vor merge și către un depou, o hală de garare, spații administrative și de mentenanță și reparații, realizarea de spații verzi, măsuri de semnalizare, accesibilitate și siguranță rutieră adecvată circulației tuturor categoriilor de participanți la trafic.

Odată cu aceste proiecte, Reșița va avea benzi unice pentru toate tipurile de transport în comun, stații unice pentru tramvai/autobuz, stații de închiriere cu sistem automat a bicicletelor. La finalul implementării acestor proiecte, 77% din populația Reșiței va locui la mai puțin de 5 minute de mers pe jos față de o stație de tramvai sau autobuz!

Dan AGACHE

 

8 COMENTARII

    • Din păcate aveți dreptate. Ma întreb de ce la noi totul e mai îngust, pe când în alte localități se urmărește creșterea latimii cailor de rulare(?) Și încă o nedumerire: care-i bișnița cu bordurile? Cine câștigă? Nu era necesara și nu pare nici optima denivelarea liniei de tramvai fata de carosabil. Totuși, în Reșița se pare ca sloganul este „Cui ii pasa de părerea cetățenilor, noi facem cum vrem?”

  1. …””pentru ca Reșița să poată fi tranzitată cu tramvaiul în numai 20 de minute.””Astea sunt vise sau calcule teoretice…la modul cum au circulat vechile tramvaie,felul in care anumite „copitate”traverseaza arterele,fiti siguri ca nici aceste tramvaie (aceeasi vatmani,poate),chiar daca au cale dedicata nu vor circula cu viteza,se vor misca tot ca melcul sa nu loveasca vreo „copitata”sau vreun cocalar cu masina,sa nu distruga tramvaiul …..vom trai si vom vedea!

  2. Abureli, minciuni și aiureli. Ăștia nu știu cum să ne mai prostească cu ,,Mirobolantele,magnificele proiecte de doi bani ale Tăițelului „care după vorbele lui Dragoș Pătraru, Nelu Popa este așa, un primar care ce visează noaptea, el sau ei, se grăbește, vorba vine, să le,,facă „🤞🤞praf și pulbere pe toate. Adevărul este la vedere doar nu ne-am prostit la mansardă cu toții. Presa ar trebui să fie mai nemiloasă cu astfel de primari heirupiști nu să facă articole care îi perie pe acești Agamiță Dandanache.

  3. Ei na,
    cu autoturismul abia am reușit să fac traseul Muncitoresc – Renk în 6-7 minute, noaptea când nu era nici țipenie de om sau mașina, în condițiile în care viteza medie era de 60 km/h, căci unele curbe nu le poți aborda cu prea mare viteză, dar în pante nu se opintea mașina!!!!!
    O fi totuși vorba de tramvaiele accelerat de la începutul și sfârșitul orarului de circulație a tramvaielor cu opriri în 2-3 stații!
    Care este limita de viteza maximă de circulație a tramvaielor pe drumuri publice?!!!

  4. „”Odată cu aceste proiecte, Reșița va avea benzi unice pentru toate tipurile de transport””

    Da, vom avea o bandă unică pentru circulația autovehiculelor, una pentru tramvai și una pentru biciclete.
    Ce se întâmplă dacă trec în același timp pe lângă o bicicletă și un tramvai, se consideră triplare? 🤔

    • Se consideră devansare, dacă este în același sens și dacă nu se schimbă direcția (vântului).
      Asta dacă aglomerația de pe banda unică va permite manevra (de trecere) și nu vor fi blocaje de trafic (pene, accidente, etc.)
      Tăițelul nu e cablu bifilar ci ”ghid de undă” 🙂

  5. În curând, vom plăti taxe ca să ieși din orașul de 20 minute. E o directivă a porcinelor de la UE, cică ptr reducerea poluării. In timp ce ne impun restricții, ei se cară cu avionul! Dunca cu elicopterul.
    Legat de borduriadă, e imbecilitate crasă strâns împletită cu interese cu iz penal
    La câte borduri și pavele se pun prin târg, vorba maneliștilor, ” fără număr, fără număr!” , ne întrebăm ce e in căpățâna edilului nostru! La câte alveole au răsărit pe Calea Tm, garnisite bine cu borduri și pavele, te întrebi dacă nu cumva a luat-o razna fideluța! Parcă totul e făcut în ciuda noastră!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei