O fi ea firma PORR firmă austriacă, dar pălmașii sunt români get-beget. Cea de a 4-a săptămână a început, așa cum îi stă bine șantieristului român, cu…o pauză. Deh, sărbătoare religioasă, zi nelucrătoare acordată de Măria Sa Guvernul.
Altfel spus încheiem astăzi 4 săptămâni de lucru la tramvaiul reșițean. 4 săptămâni ori 5 zile lucrătoare într-o săptămână, egal …17 zile. Să nu mă întrebați cu cine am făcut aritmetică în școala primară pentru că socoteala e bună; prima săptămână a fost de 3 zile, iar ultima de 4, așa că… să nu avem vorbe ori discuții. Dar să revenim la oile….pardon, șinele noastre.
Din start vă spun (de parcă nu ați ști) că nici acum nu s-au apucat de tronsonul Triaj – Universitate, așa că aici terminăm repede. La fel de repede terminăm și cu podul peste Bârzava, decopertat 90% încă de săptămâna trecută. Săptămâna asta au închis cu plasă cam o jumătate de pod (partea dinspre Triaj), iar cei care se încumetă să il traverseze pe jos, sunt la concurență cu mașinile care merg spre centru (ATENȚIE ȘOFERI!!!).
Așa că nu ne-a mai rămas decât să vedem progresele în micro 3 – 4. Din start am constatat că deși s-au scos cam 90% din dale și cam tot atâta din șina căii de rulare, nici acum aceasta nu a fost luată din drum și continuă să încurce circulația utilajelor PORR. Dalele sunt stivuite, șinele legate, traversele din beton adunate grămezi, grămezi, dar…. tot în șantier.
Și de acum trebuie să merg la ghici, pentru că informații oficiale nu am. Când vor decoperta coloanele de apă și canalizare? O întrebare retorică. Știu că acestea vor fi amplasate sub șina de cale ferată, șină ce va fi amplasată pe fostul spațiu verde, chiar pe lângă stâlpii de susținere a firului de contact.
Și dacă tot am amintit de acei stâlpi, o bilă albă cu steluță pentru firma Electro-Echipament (EEI), cea care curăță stâlpii de rugină, îi grunduiesc, urmând ca ulterior să fie vopsiți. Chiar se mișcă bine și se vede ceva după ei. De văzut se vede și în zona ADA, sau dacă vreți vis-a-vis de fosta Poștă. S-au montat bordurile pe câțiva zeci de metri, s-au perimetrat copacii cu alte borduri, s-a turnat beton de egalizare și mai lipsește stratul de asfalt.
Neoficial vă spun că la aceste lucrări sunt angajați niște maramureșeni care trag mai tare decât buldozerele firmei și sincer sunt mulțumit de cum evoluează lucrările acolo. S-a spart trotuarul, spațiul verde, bordurile și tot ceea ce mai ara de spart până aproape de jumătatea drumului spre Kaufland și cred că săptămâna viitoare, această zonă va fi bordurată și gata de turnare a asfaltului; cred, nu e nimic ceert.
Una peste alta, săptămâna aceasta mi s-a părut mai lâncezită, cu mai puțin spor la lucru, cu mai puține realizări vizibile, dar…ce știu eu. Nu sunt nici șef de șantier, nici inginer constructor și nici măcar supervizor. Sunt un simplu jurnalist care stau cu ochii pe cei care muncesc (ca pe butelie), văd, notez și…vă spun și vouă.
Încă două aspecte la final: atenție în zona Intim, e SENS GIRATORIU!!!!, deci are prioritate cel care se află deja în intersecție. De când s-a construit a fost altfel și așa ne-am învățat dar…. Al doilea lucru este o promisiune neonorată, un interviu live cu edilul Nelu Popa din șantier. Nu a fost să fie și asta nu pentru că primarul fuge de noi. Pur și simplu are un program foarte încărcat. Am să mă țin ca scaiul de primar până se satură de mine și….vine la live. Și pentru că în timpul emisiunii nu voi putea să citesc întrebările voastre, vă recomand să începeți să le scrieți chiar de azi pe comentariile acestei postări. Am să le notez și cu siguranță i le voi adresa în timpul emisiunii.
Atât pentru această săptămână, wekend fain și sPORR la treabă!
Dan AGACHE
Nimic nu vă convine. Acum când acest primar chiar face ceva pentru acest oraș, se trezesc oameni ca d-voastră care nu sunt mulțumiți de nimic. Cum credeți că se fac lucrurile? pocnind din degete? Aveți răbdare sa vedeți rezultatul final și după comentați! Deși e mai ușor sa comentați doar pentru ca așa vi se pare ca este Ok… și sa scrieți Reportaje de genul asta, doar pentru ca nu mai aveți despre ce sa scrieți, dar un reportaj de laude pentru ceea ce face și pentru ca vrea sa avem un oraș modern, cu străzi noi, nu unul cu străzi de nu sti pe unde sa ferești groapa.
Așa este, le ști tu pe toate, doamnă sau domnișoară. Dar unde scrie că toți trebuie să lăudăm și să ridicăm osanale acestui individ bișnițar pentru că a ajuns primar trebuie pupat în dos și să dăm din coadă în fața stăpânului?Nu toți suntem cu creierul spălat și aplaudaci ca în filmele cu proști. Unii avem și oarece pretenții, nu toți am luat bacul pe Facebook și pe Tiktok, ne cerem scuze. Ops!Mi-a crăpat telefonul de rușine că am îndrăznit să critic și să fiu nemulțumit. 😆😆😆😆😆
Până în anul 2100 va fi gata la modul sigur, așa cum la fel este clar că nu mai apucăm să vedem cu ochii noștrii finalul acestei lucrări utopice începute la pas de iepure șchiop și continuare în viteza amețitoare a melcului. Ce bine ne prindea acum vreo câteva mii de chinezoi. Toată Reșița era pusă la punct, Shanghai-ul pălea, vorba vine. 😆😆😆😆🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞
Timpul că unitate de măsură,o fi și asta,dar cine comentează de calitate,de norme?Îl vedem pe Dorel poate cum face vreo prostie și râdem,dar podul ăla l-a prăbușit Dorel,șeful,și banda lui mafiotă.Se schimba ceva de fond,deloc!Apelam la specialiști neimplicați,nuuu,nici vorbă,pt că noi știm tot.Intrebare retorică,știți cate accidente majore au fost pe podul de la Intim, discuții despre structura lui au fost?A fost un bătrân neamț care povestea peste tot de ceva petrecute pe pod.Cine concret ar răspunde daca se duce podul nostru,întreb și eu pt un australian care crede că se poate plimba cu barca pe el.
Am incredere ca va arata bine la final, dar totusi nu era nevoie sa faca asta, sa se arunce zeci de milioane de euro pentru a avea tramvai. Poate ca sinele vechi daca erau curatate si ajustate, erau bune, insa acum arata ca dupa razboi. Nu condamn pe nimeni si chiar ma bucur ca Resita va avea un aspect nou, insa nu cred ca era necesar tocmai acum.
”La fel de repede terminăm și cu podul peste Bârzava, , decopertat 90% …”
–
Mda … au terminat repede și alții poduri, 100% …
**Link-urile nu sunt permise!**