Da, a mai trecut o săptămână de când Reșița s-a întors cu susul în jos. Trasee de autobuze modificate, drumuri închise, variante ocolitoare aglomerate, locuri de parcare noi și insuficiente și, un lucru îmbucurător, tot mai mulți bicicliști și „trotinetiști“.
Am făcut și în acest sfârșit de săptămână o trecere în revistă a progreselor firmei PORR în realizarea obiectivului major pentru orașul nostru, noua linie de tramvai și reabilitarea întregului tronson de carosabil din Lunca Bârzavei (Govândari) și până la Muncitoresc, o investiție europeană de câteva zeci de milioane de euro.
Pornim la drum de la intrarea în cartierul Lunca Pomostului, exact zona până la care, sau de la care se lucrează în această perioadă. De la bifurcația cu Revoluția din Decembrie automobiliștii se întâlnesc deja cu semnele de restricționare pe o singură bandă de mers. Se scoate garnitura de cauciuc de la șină, se sparge carosabilul pentru eliberarea șinelor de tramvai, se excavează molozul și se mută dalele de beton acolo unde acestea au existat.
De remarcat un lucru îmbucurător pentru participanții la trafic: nu știu dacă în urma sesizării noastre, sau pur și simplu au realizat că e o problemă, dar au apărut polițiștii în traseu care să dirijeze traficul. Nu în sensul giratoriu de la Intim ci în Triaj, exact la confluența cu calea Timișoarei, acolo unde se produceau ambuteiaje (unul), și un altul tot în Triaj care grăbea mersul automobiliștilor. Oricum o bilă albă pentru ei și nutrim speranța că nu se vor ascunde în zilele următoare la umbră.
Podul de la Intim este aproape gata (de demolat). Altfel spus s-a curățat aproape tot ceea ce era turnat, montat, adăugat și ce mai vreți dumneavoastră peste prefabricatele așezate pe stâlpii de susținere. Așteptăm reabilitarea lui astfel încât atunci când toată lucrarea va fi gata, vechiul pod de peste Bârzava să prezinte siguranță în exploatare. Între timp, cei de la Electro Echipament (EEI) curăță stâlpii și îi grunduiesc.
Următorul popas îl facem în Govândari, mai exact între Intim și Victoria, tronson de drum pe care se lucrează pentru spargerea stratului de beton, recuperarea șinelor de tramvai și undeva în zona Victoria se pregătea terenul pentru tubul de dren ce va fi montat chiar sub noua șină de tramvai. Prea multe nu mai sunt de spus; se lucra ba cu unul, ba cu două utilaje, dar munca este anevoioasă și progresul prea puțin vizibilă. Un muncitor cu un aparat de sudură autogen portabil tăia tronsoane de șină care ulterior vor fi strânse, depozitate de primărie și vândute de aceasta.
În Zona Victoria, intersecția cu Țarcului dar și la intersecția cu Aleea Breazova, echipele societății Aquacaraș schimbau țevile de apă potabilă care făceau traversarea pe sub linia de tramvai, înlocuind țeava veche metalică cu o alta din material special care nu ruginește.
Ultima porțiune despre care facem vorbire astăzi este tronsonul Victoria – Kaufland. După ce s-a montat folia de protecție pentru impermeabilizarea solului și s-a turnat peste un strat de pământ cu piatră ce ulterior a fost tasat, un utilaj cu cupă mică a făcut un șanț și a fost introdusă țeava de dren a apelor pluviale, între-un strat de pietriș de protecție.
Bordurile care delimitează trotuarul se montau deja la ultimul bloc de către semaforul de la Lidl. Atâta doar că nu va fi un singur rând de borduri ci…mai multe. Adică va exista un trotuar pentru pietoni (delimitat de un rând de borduri) un mic spațiu verde, alte rânduri de borduri pentru pista de biciclete, din nou un rând de piatră cubică ce va delimita această pistă de carosabil sau de parcări acolo unde acestea vor exista.
Și pentru că am rămas dator cu un răspuns unuia dintre cititorii Reper24 care dorea să știe care va fi lățimea pistei de biciclete, am întrebat la rândul meu și am primit un răspuns: 2 metri. Atât va fi lățimea pistei de biciclete, care, în cea mai mare parte a traseului va fi alături de trotuar. Vor exista doar câteva porțiuni unde, din punct de vedere tehnic nu se va putea altfel, în care pista de biciclete va fi pe trotuat. Dar acestea vor fi puține și scurte.
Și în final o informație de la un alt cititor care ne spunea că se lucrează la linia de tramvai și sâmbăta; mai exact două sâmbete pe lună. E drept am sesizat și eu acest lucru săptămâna trecută, dar cum știrea a fost postată vineri nu aveam cum să revin. În loc de încheiere le spun „Spor la treabă“! celor de la PORR, să păstreze graficul de lucrări și pe mai departe, iar reșițenilor…răbdare. Răbdare fără tutun, nu de alta dar dăunează grav sănătății. Să aveți parte de un sfârșit de săptămână răcoros!
Dan AGACHE
Mai zilele trecute, Președintele Academiei atăta pericolul folosirii picamerelor în cazul podurilor! Să sperăm că nu a avut dreptate…
Faină imagine! Polițistul local, pe lângă care am trecut și eu, are rol pur decorativ!
În loc sa dirijeze traficul, lăsând sa treacă alternativ câte cinci-șase mașini dinspre Govandari și alte cinci – sase dinspre Dedeman, face pur și simplu plaja… si vechime!
Bine, ti-ai si gasit de cine sa te iei, de gardienii, astia trebuie sa circule prin parcuri, nu sa încurce total aiurea circulația, in locul gardianului, trebuia sa fie un politist de la rutieră… aia e… ca il pui pe el sau un ficus acelasi lucru e…