-4 C
Reșița
marți, 14 ianuarie 25

Încă un proiect pus în practică de firma PORR pentru reșițeni

La sediul firmei PORR din Reșița a fost semnat astăzi un nou proiect ce vine să întregească celelalte două aflate în execuție: reabilitarea infrastructurii rutiere și amenajarea traseului pentru transportul în comun cu tramvaiul și reabilitarea infrastructurii rutiere a zonei Calea Timișoarei. Proiectul a fost semnat de primarul municipiului Reșița, Ioan Popa și de Emanuel Iohan Reitmaier, director tehnic infrastructura zona Vest din partea firmei PORR.

Acest al treilea proiect, denumit „Platforme/stații-Terminal Intermodal local în zona Muncitoresc; ca nod de modalitate urbană intermodală pentru optimizarea transportului public în Municipiul Reșița“ are o valoare de 51 de milioane 770 de mii de lei, fără TVA.

Amplasamentul este descris de Coridorul de mobilitate al proiectului, care se suprapune pe traseul Bd. Republicii, Calea Caransebeșului, Calea Timișoarei, Bd. Revoluția din Decembrie, Str. I.L. Caragiale, Str. Libertății, Str. Traian Lalescu, Str. Paul Iorgovici, Piața Republicii, Str. Castanilor și Bd. Muncii.

Investiția propusă nu este o lucrare de infrastructura continuă, care să acopere întregul traseu menționat anterior, însă are un impact direct asupra tuturor arterelor deservite de sistemul de transport public electric. Astfel, pe Bd. Muncii nu vor fi realizate investiții în infrastructură, altele decât modernizarea a 7 stații de autobuz, prin implementarea unor suprastructuri metalice, cu rol de protecție a călătorilor și de informare a acestora.

De-a lungul traseului de tramvai/autobuz, se vor dota peroanele stațiilor de îmbarcare /debarcare călători, iar pe trotuare se vor amplasa piese de mobilier urban. Investiția va acoperi și terenul pe care este în prezent depoul de tramvaie – aici se vor realiza împrejmuiri specifice, porți de acces, platforme și căi de rulare pentru autobuze, dar și o clădire pentru gararea autobuzelor electrice, a stațiilor de încărcare autobuze și a unui centru administrativ și de management și control al sistemelor IT propuse în proiect.

O alta zonă o reprezintă Piața Republicii – complementar proiectului de amenajare a unei ample zone pietonale, în această piață se va realiza stația de capăt, a liniei de tramvai. Vor fi construite două clădiri, din care una cu etaj, ce vor adăposti casele de bilete (ticketing și info), sala de așteptare la parter cât și la etaj, grupuri sanitare. Construcția va avea o formă rectangulară, reprezentată de o copertină pe structură metalică.

Edilul Reșiței, Ioan Popa, a declarat la finalizarea semnării contractului: „Avem astfel închis tot proiectul, rămâne să punem presiune pe cei ce execută lucrarea și să reușim să-l finalizăm într-o perioadă de timp care să nu ne pună în pericol atragerea de fonduri europene“.

La rândul său Emanuel Iohan Reitmaier – director tehnic infrastructura zona Vest din partea firmei PORR a precizat: „Ne vom dimensiona personalul în funcție de cerințele din proiect și sunt convins că îl vom duce la bun sfârșit în termen. PORR-ul a derulat mai multe proiecte la nivel național și respectarea termenelor contractuale este pentru noi un „must“. De regulă facem toate eforturile pentru aceasta“.

Termenul de execuție este de 12 luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor și se va efectua în paralel cu celelalte două proiecte aflate deja în derulare de firma PORR.

 

Dan AGACHE

 

6 COMENTARII

  1. Asteptam urmatorul proiect: Largire de la o banda la 2 benzi de circulatie pe sens langa linia de tramvai a tronsonului Triaj-Muncitoresc 🙂

    PS cat o sa fie coada la semaforul din curba Caragiale dimineata si dupa-masa fiind o singura banda? Astept raspunsurile, acestea pleaca de la 10o-200 m in sus

    • Coadă doar dacă nu se strică tramvaiul sau nu se rupe firul de contact.
      Situație în care va fi ”ștau” peste coadă și coadă peste ”ștau”.
      Primarul ăsta nu are dungă (bandă) în buletin?

  2. „Lau”(datus), găsit pe Jonny-Johan botezat Iohan ca pe Ioan al nostru.
    Gaudeamus igitur … tra la la

    Plagiatus & more … quadro-stagGionne

  3. Vad ca nu zice nimeni cate benzi vor fi pe Calea Timișoarei dupa reabilitare? Dupa cum sunt puse bordurile care separa partea carosabila de trotuar se para ca va fi tot o bada pe sens.
    De cate ori se aproba o reabilitare se mai taie o bada de mers. Asa ca aveti grija la stradutele reabilitate ca s-ar putea sa circulati doar pe jos fara masina.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei