Managerul Logics Grup din Reșița, Horațiu Vornica, societatea care se ocupă de mentenanța și montajul lifturilor din imobilul cu nr. 20 de pe Bulevardul Republicii a dorit să ofere mai multe detalii care să ofere o imagine cât mai clară și corectă în legătură cu evenimentul petrecut pe data de 5 februarie 2025, atunci când angajații Logics au oprit funcționarea lifturilor.
Vă reamintim că liftul sau ascensorul reprezintă o platformă mobilă, legată de un cablu și mișcată de un motor, servind pentru a urca (sau a coborî) oameni sau materiale între etajele unei clădiri. Mai mult decât atât, liftul reprezintă un bun de utilitate publică pe care nu îl putem bloca după bunul plac, la fel cum nu putem bloca accesul pe treptele scărilor care fac legătura între etaje!
Veți vedea în continuare cum, prin ceea ce va declara domnul Vornica, ni se va da dreptate în raport cu toate plângerile oamenilor care locuiesc în blocul 20 de pe Bulevardul Republicii, formulate la adresa constructorului care s-a ocupat de reabilitarea imobilului în ultimii doi ani, adică S.C. Da Vinci Construct din Oradea.
În legătură cu articolul „Răzbunare! Locatarii Blocului 20 de pe Republicii, lăsați fără lift mai multe ore!“, managerul Logics Grup, Horațiu Vornica a transmis următorul comunicat, pe care vi-l oferim integral:
„În urma articolului referitor la oprirea temporară din funcționare a ascensoarelor din blocul Republicii 20 și a discuției telefonice cu domnul redactor Taban, vă comunicăm punctul de vedere al Logics:
Am încheiat contract pentru modernizarea ascensoarelor cu firma Da Vinci Construct din Oradea în luna septembrie 2023, Da Vinci Construct fiind girantul firmei care a câștigat licitația pentru lucrările de reabilitare energetică a blocului, iar noi asigurăm deja service-ul ascensoarelor de mai bine de 15 de ani.
Conform contractului încheiat între noi și Da Vinci, ar fi trebuit să ne achite un avans de 10% înainte de începerea lucrărilor, pentru a contribui la costurile de aprovizionare, urmând ca restul de 90% să ne fie achitat după efectuarea lucrărilor.
Da Vinci nu a plătit avansul, dar pentru că lucrările de reabilitare aveau termen de finalizare decembrie 2023, ca să ne putem încadra în termen, am lansat comenzile la furnizori și am început lucrările fără să ne fie achitat nici măcar avansul. Am înțeles situația în care se află Da Vinci, în calitate de girant, și am avut încredere că Da Vinci, prin reprezentantul său Daniel Morar, își va onora promisiunile verbale si cele contractuale.
Noi ne-am mobilizat și am reușit să finalizăm lucrările de modernizare în decembrie 2023, chiar înainte de sărbători. Am ajutat firma Da Vinci, inclusiv cu utilaje și oameni, am făcut și lucrări în plus, care nu intrau în atribuțiile noastre contractuale, am făcut tot ce am putut ca lucrările să decurga bine și să finalizăm la timp.
Am întâmpinat și multe probleme neprevăzute, cea mai mare fiind inundarea puțului ascensorului de la Republicii 20, scara C, unde firma Da Vinci a decopertat terasa de deasupra camerei mașinii ascensorului, fără să asigure o protectie temporara funtionala. Ca urmare toată instalația ascensorului a suferit daune, inclusiv defectarea tabloului de comandă electronic al ascensorului. Reparațiile în urma inundației au fost suportate tot de către noi, nici la data curentă Da Vinci nu ne-a achitat costul reparației.
La data finalizării lucrărilor ar fi trebuit să încheiem un proces verbal de recepție a lucrărilor și Da Vinci să ne achite integral costul lucrărilor, ceea ce nu s-a întâmplat, nu s-a semnat nici proces verbal de recepție iar Da Vinci nu a achitat nimic din costul lucrărilor. În acea situație, conform contactului, care prevede ca echipamentele rămân în proprietatea Logics până la achitarea integrală a costurilor, noi ar fi trebuit să nu punem ascensoarele în funcțiune și să le punem în funcțiune abia după semnarea procesului verbal de recepție și plata lucrărilor.
Totuși, pentru că urma perioada de sărbători, din respect pentru clienții noștri din Republicii 20 și Domogled, pentru a nu-i pune într-o situație foarte neplăcută tocmai de sărbători, am pus ascensoarele în funcțiune, sperând că Da Vinci își va onora cât mai repede obligațiile contractuale.
Din păcate asta nu s-a întamplat, iar situația s-a agravat, pe tot parcursul anului 2024, Da Vinci a tot amânat plata modernizărilor, cu toate că ascensoarele erau în funcțiune iar echipamentele supuse uzurii.
Da Vinci ne-a plătit parțial lucrările abia în octombrie 2024, cu toate că Primăria Reșița și-a onorat obligațiile către Da Vinci și a decontat integral situația de lucrări care conținea și lucrările de modernizare ale ascensoarelor.
De atunci au urmat alte amânări și tergiversări, în toată această perioadă de 1 an și 2 luni noi am menținut ascensoarele în funcțiune tocmai pentru a nu crea probleme locatarilor, care nu au nicio vină pentru situația existentă.
Săptămana trecută, Primăria Reșița a făcut o nouă plată către Da Vinci, dar nici de această dată Da Vinci nu și-a onorat promisiunile și obligațiile contractuale, în continuare au încercat să amâne achitarea lucrărilor de modernizare a ascensoarelor.
Ca urmare singura soluție care ne rămâne este apelarea la instanță de judecată, problema fiind că soluționarea pe această cale este de lungă durată, putând dura între 3 și 5 ani, în condițiile în care situația economică din țară este într-o continuă înrăutățire, problemele financiare ale majorității firmelor se adâncesc, inclusiv noi fiind având o situație financiară tot mai complicată, pentru ca este nevoie să continuăm finanțarea și modernizarea a încă câtorva zeci de ascensoare din Reșița, în condițiile în care noi nu ne-am încasat nici lucrările finalizate acum doi ani.
Nu suntem indiferenți la nevoile locatarilor din blocul Republicii 20 și am făcut absolut tot ce a depins de noi ca să nu le îngreunăm situația, dar îi rugăm să înțeleagă că și noi suntem într-o situație complicată și că echipamentele pe care noi le-am montat nu ne-au fost achitate. Ne dorim să nu ajungem în situația de a fi nevoiți să demontăm tot ce am montat și să folosim acele echipamente ca piese de schimb second hand.
Sunt șanse mari ca situația să se rezolve cât mai curând datorită implicării Primăriei Reșița în rezolvarea de urgență a situației, salut pe această cale implicarea directă a d-lui primar Ioan Popa și a d-lui viceprimar Daniel Călin.
Cu stimă, Horațiu Vornica – Administrator Logics Grup Reșița
Sergiu TABAN
Sursa foto Pixabay
Superb. Deci sa rezum- H.V. a semnat un contract prost gândit după care iși face singur dreptate și îi mai și roagă pe cetățenii direct afectați sa fie înțelegători. Plus că dă acest comunicat cu o nonșalanță halucinantă semn că i se pare absolut natural ceea ce face. Protectia consumatorilor doarme? Există protectia consumatorilor în spelunca asta numită ” municipiului de pe Bârzava”?
O întrebare pentru H.V. : măi cugetătorule, dacă ție ți se pare normal să-ti faci tu singur dreptate din cauză că justiția face abia în 3-5 ani, cum ar fi ca și cetățenii din blocul ăla să te aștepte cu niște bâte in caz că te duci tu să demontezi pe-acolo? Eu când am zis că orașul ăsta colcăie de dobitoci nu m-ați crezut. Am o bănuială serioasă că va scăpa basma curată personajul H.V. sau daca printr-un miracol se va deranja vreo instituție sa ii ardă o amendă, aceasta va fi simbolică, nicidecum una care sa îi scoată prostia din cap și să îl răcorească.
Și dacă locatarii își fac dreptate la fel ?
Pai de ce sa dea locatarii cu bate, ei au semnat, ei s-au bagat in hora asta, ei au vrut reabilitare si lift aproape pe gratis. Nu stiau in ce se baga? N-au vazut ce s-a intamplat in alte orase? E o hora cu sincope asta in care s-au bagat ei, fonduri europene > primarie > antreprenor general > subantreprenori. Stiau in ce tara trarim si ar fi trebuit sa stie in ce se baga. N-ar trebui sa mai comenteze, se mai intampla si nasoale. Noi astia din blocurile cu 4 etaje, am vrea sa avem si noi „problemele” lor, sa ni se faca si noua pe gratis, da’ asta este, primaria vrea sa fie frumos la bulivar…birjar…
Daca voiau sa mearga treaba struna, sa-si fi facut lucrarile din banii lor, nu sa astepte mura-n gura de la primarie…
Primăria are vreun punct de vedere în această speță? Având în vedere că se știa demult despre seriozitatea acestei firme (da Vinci Construct) , despre termenul nerespectat, despre muntele de gunoi lăsat de izbeliște in urma șantierului, despre infiltrații și așa mai departe, primăria achită tot fără discuții și bagă mizeria sub preș. Oare chiar să aibă tățelu vreo implicare în scandalul ăla cu Coldea și cu firmele impuse ? Oare fiind de la Bihor, de pe fieful domnului bolovan care e șeful lu tăițel, nu cumva o fi aterizat această firmă (da Vinci Construct) cu dedicație pe plaiurile noastre?
Oare chiar tăcerea primăriei în cazul ăsta nu e un indiciu că a început 💩-ul ( rahatul) să se facă zeamă? Oare aplaudacii marelui submediocru marțafoiul-cap-pătrat incă mai aplaudă lovind palmele între ele sau își bagă capul între palme și încep să își dea singuri peste urechi? Decât întreb nu dau cu paru
”Sunt șanse mari ca situația să se rezolve cât mai curând datorită implicării Primăriei Reșița în rezolvarea de urgență a situației …”
–
Implicării?
Statul este cel mai prost administrator, nu e nimic nou sub soare:
zf.ro/cum-repornim-economia/constructorii-statul-este-cel-mai-prost-administrator-de-fonduri-4296079
comentarii de kkt..chiar nu ati inteles nimic din declaratia firmei „Logics..”mai facebucistilor traim in economia de piata …totul se plateste nimic nu e gratis..de asta am ajuns unde am ajuns cu kkt-ul asta de comuna”verde”