Contractul companiei NextCity din Reșița cu cel mai mare retailer de articole sportive din lume, Decathlon, se încheie în luna mai 2022. NextCity se vede obligată să-și oprească activitatea în actuala locație până la sfârșitul anului 2021, deoarece hala va fi demolată în ianuarie 2022, urmare a demarării proiectului de reabilitare a zonei Mociur. Aproximativ 100 de locuri de muncă se vor pierde în perioada imediat următoare în municipiul de pe Bârzava.
Conducerea NextCity explică pentru Reper24 situația traversată de compania care asamblează biciclete la Reșița: „Problema este că nu avem alternative în Reșița. NextCity nu își încetează activitatea, se reorganizează, dar s-ar putea să trebuiască să se relocheze cu tot cu angajații actuali“.
În ciuda problemelor întâmpinate la Reșița, NextCity continuă să își diversifice portofoliul de clienți și produse, compania urmărind cele mai recente evoluții și tendințe de pe piața de profil, investind în consecință în tehnologia adecvată.
„Am semnat un contract important pentru asamblarea unor roți speciale pentru biciclete electrice „fat“ și am achiziționat o linie specială pentru aceste operații. În luna octombrie 2021 a devenit funcțională la NextCity noua linie de fabricare de roți fat e-bike, cu o capacitate de până la 50.000 roți/an. Aceasta produce în prezent roți de 20“, cu motoare în gama de 250-1000W“, explică managerii companiei.
NextCity recunoaște interesul altor orașe care oferă variante la cheie pentru relocarea activității companiei!
Conducerea NextCity vorbește deschis și despre „ofertele la cheie“ pe care le are în acest moment în evaluare compania.
„Suntem în negocieri cu diverse mărci pentru asamblarea de biciclete clasice și electrice începând cu iunie 2022. Într-adevăr, avem mai multe variante „la cheie” de relocare în afara Reșiței, dar decizia nu a fost încă luată, opinia angajaților fiind importantă. Am fi dorit să rămânem pe loc, dar hala actuală trebuie demolată în ianuarie 2022 și nu am găsit, din păcate, nicio alternativă în Reșița“.
Acționarul principal al companiei NextCity are și o teorie legată de dinamica scăzută de pe piața investițională reșițeană: „Considerăm că, la fel ca în alte localități care mizează pe dezvoltare, Reșița are nevoie de un dezvoltator care să ofere hale industriale standard într-un parc industrial, nu doar teren pentru construcție. Viteza de implantare a investitorilor ar fi mult mai mare“.
Să fie Hațegul, orașul spre care se va îndrepta NextCity, începând cu 2022, dacă ne gândim că se vorbea de vreme lungă despre deschiderea unei viitoare fabrici, sub brandul „SportCity“, pe un teren de 12,5 hectare, concesionat de primărie?
NextCity își argumentează posibila alegere a Hațegului, ca iminentă destinație: „Un oraș de 11 mii de locuitori, Hațegul este situat strategic la 30 km de autostrada A1 – principala arteră rutieră care traversează România. A1 reprezintă cea mai rapidă cale de a ajunge în Ungaria – 200 km, în Bulgaria – 450 km, sau la Constanța, la Marea Neagră – 600 km. Într-un cerc de 150 km în jurul Hațegului se află trei aeroporturi internaționale: Sibiu, Cluj și Timișoara. Piețele emergente de interes pentru industrie sunt de asemenea situate în apropiere: Moldova – 700 km; Turcia – 1.100 km; Ucraina – 1.200 km; Rusia – 2.000 km“.
Sergiu TABAN
Drum bun și chiar nimeni nu plânge după voi la ce obraz gros aveau șefii aleși la apelul bocancilor și sclavia pe minim pe economie si pretențiile exagerate în privința volumului de lucru hai să fim serioși. Hai noroc și-o pită unsă,mai este loc și pentru alții nu vă mai dați victime.
Se așteaptă că primăria să facă hale pt investitori,poate vine unul sau altul,mai dărâmă,mai adaugă mai ridica înălțimea în funcție de cerințe?
Popa…nu doarme
„hala va fi demolată în ianuarie 2022, urmare a demarării proiectului de reabilitare a zonei Mociur.”
–
În (re)debilitarea economică a oraşului (d)efectul PI generează turism şi ciur.