fbpx
22.7 C
Reșița
luni, 09 septembrie 24

Reșița se pregătește să devină unul din cele mai moderne orașe din România în ceea ce privește transportul public!

Transport public modern pentru toți reșițenii, asta promite administrația publică din municipiul de pe Bârzava. Promisiune care este cu un pas mai aproape de îndeplinire, odată cu sosirea la Reșița a celor 13 tramvaie și 10 autobuze electrice achiziționate prin proiectul de modernizare a transportului public.

Cele 13 tramvaie achiziționate de Primăria Reșița din Turcia, prin intermediul licitației organizate de Ministerul Dezvoltării, sunt în perfectă stare de funcționare, anunță primarul Ioan Popa, după finalizarea primei runde de testări.

În prima etapă, fiecare garnitură a parcurs 500 de km pe calea de rulare, pentru a verifica capacitatea de accelerare/ frânare și pentru a instrui noii vatmani. Toate tramvaiele au finalizat testele fără să apară probleme. Mai rămâne setul final de teste, ce va avea loc în primăvara anului viitor”, precizează edilul.

Fiecare garnitură de tramvai are o capacitate de 92 de locuri, dintre care 28 sunt pe scaune, 4 locuri sunt rezervate pentru persoanele cu mobilitate redusă sau femei însărcinate, un loc pentru cărucior de copii și un loc rezervat căruciorului rulant pentru persoanele cu dizabilități locomotorii.

 

 

Luna aceasta au sosit la Reșița și cele 10 autobuze electrice achiziționate prin proiectul tramvai, urmând ca anul viitor să ajungă în municipiu alte 14 autobuze electrice, achiziționate, de această data, prin PNRR.

Corelarea achiziției unor mijloace de transport moderne cu investițiile făcute în modernizarea infrastructurii rutiere, în semaforizare și control trafic inteligent și în noile stații de transport public ce vor beneficia de automate de tiketing integrat și ecrane de informare în timp real a călătorilor, va face din Reșița unul din cele mai moderne orașe din România în ceea ce privește transportul public”, a mai precizat primarul Ioan Popa.

 

Citește si:  Întreținere 0 pentru covorul verde de Sedum, așezat între liniile de tramvai!

Karina TINCUL

33 COMENTARII

  1. „Corelarea achiziției unor mijloace de transport … va face din Reșița unul din cele mai moderne orașe din România în ceea ce privește transportul …”

    Sportul și transportul ne rezolvă cortul (electoral).
    Restul e muzeu modern.

    • Felicitări pentru ce? Pentru îngustarea drumurilor, pentru blocarea teaficului și ignorarea istoriei Reșiței, (vezi Piața Republicii)…

  2. ”…investițiile făcute în modernizarea infrastructurii rutiere…”

    I-auzi mă nene! Primarul nostru drag ne-a modernizat infrastructura rutieră!!

    Dac-aș mai fi adolescent și m-aș hotărî să m-apuc de droguri halucinogene…l-aș suna să mă pună în contact cu furnizorul lui.

  3. Reșițenii au majoritatea comm. negative la adresa administrației de conducere privind remodelarea orașului, probabil ca lumea a uitat cu ce a rămas Reșița după 1990 și altfel cum trebuia procedat? Cum se remodelează Fasia Gaza în prezent? O idee buna sau o mana de ajutor ar fi mai de folos decât o înjurătură.

    • Aradul nu a fost interesat din start de livrarea de tramvaie la Resita. Nici macar nu au depus oferta. Am inteles ca erau angrenati in alte proiecte si nu faceau fata pe multe fronturi.

    • Cei din Arad, ingineri serioși, nu își pun mintea cu un prezumat nebun (și mafiot) care pretinde tramvai bidirecțional pentru pretext de economie la eventuala buclă de întoarcere la capăt de linie, cică în scopul ”fluidizării” traficului (doar acolo).
      Asta în timp ce strangulează (pe vecie) cam tot restul traficului la o singură bandă.
      Ceva ”idei” de biciclete /trotinete bidirecționale, în următorul mandat?
      Furnizori, proiecte, licitații, fonduri?

  4. Multa lume inconștiență și incapabilă de a vedea că măcar cineva face.
    Sau aici comentează doar golanii cu mașini care nici nu opresc la trecerea de pietoni… ,, îngustează drumurile” …Ar trebui să interzică și circulația în oraș a Mașinilor cu norma de poluare mai mica de Euro6, la o așa schimbare nu vor mai fii atâtea mașini și toată lumea va călătorii mai mult cu tramvaiul și autobuzul.

    • Sa incerce numai sa interzica. La urmatorul mandat il va vota doar familia si cativa prieteni. Romanii au un apetit fantastic pentru interziceri, in sensul ca nu le mai inghit dupa comunism.

    • Mda, când toată lumea va călători numai cu tichet /card digital /SIM (666), doar cu tramvai sau autobuz, atunci și numai atunci va putea stabili digital și cu exactitate unde, cine, ce, cât, de unde cumpără și unde se deplasează. Ba chiar și cu cine trăiește.
      Este o țară liberă, nu?

  5. Lăsați mașinile și mergeți cu transportul ln comun. Dacă va pasa de oras …asa nu mai poluam cu toate rablele și copii noștri respira un aer mai curat. Mulțumiți Domnului ca avem tramvai și autobuze electrice ln oras..ln alte orașe de dimensiuni Reșiței sant doar maxi taxi și taxi.NU FITI CARCTASI!

  6. Pe unii concitadini ii vad revoltati de transformările Resitei.Transformari in bine.Acestia sunt conservatorii.Era mai bine cum era.Altii sunt suparati pe motive puerile.Acestia sunt carcotasii.Altii comenteaza ca sa vare batul prin gard. Acestia sunt concurentii politici.Cat despre faptul că Popa Ionel nu va mai fi votat acestia sunt oportunistii.Fraților , Nelu Popa va fi votat in proporție foarte mare ori de câte ori va candida.Pentru ca nu are concurență. Ce a facut el, contracandidații lui nu vor fi in stare sa vopseasca in 10 ani,vorba unui clasic mort.

  7. Vad ca majoritatea „resitenilor” au numai comentarii negative la adresa domnului primar.
    Era mai bine cand au fost si altii la conducere si nu se vedea nimic dupa fiecare mandat. Probabil ca dupa atatia ani de batut pasul pe loc, asta a devenit normalitatea. Sunt curios, dragi „resiteni”, ce considerati ca ar fi trebuit facut in Resita ca sa fiti multumiti.

    • Ar trebui făcute proiecte cu cap mai ales în cazul celor cu impact pe termen lung, gen proiectul de mobilitate urbana cum va placete sa-l numiți. Eu ii spun circulație în oraș. Pot sa-ti dau și un exemplu pozitiv al activității primarului: reabilitarea majorității instituțiilor de învățământ. Sănătatea și educația sunt pilonii oricărei națiuni. E foarte important când în oraș se mișcă lucruri, contează foarte mult și modul în care se mișcă. Dacă se lucrează la nivel de heirup, pe repede înainte nu e cea mai fericita idee. Dacă, se fac proiecte bine gândite, prezentate din timp populației în principiul transparentei (nu ținute la sertar ca și tramvaiul), bine puse în practica cu verificări constante ale șantierelor de lucru (sa nu ajungi în situația în care tai din trotuarul din fata Centrului de Transfuzii pentru ca deștepții de la Porr au uitat ca tramvaiul are 2 linii), atunci personal nu am nimic împotriva.

    • Calea Timișoarei a fost modernizată în bătaie de joc (spațiu îngustat pentru circulația ambulanțelor, mașinilor de poliție aflate în misiune, TIR-uri, etc.), la fel este circulația în mai mult de jumătate de oraș pentru o perioadă de 5 ani.
      Partea pietonală de pe malul stâng al Bârzavei este excelentă.
      Drumul de centură este asfaltat doar pe jumătate… E bine și atât, de ce să vrem mai mult?
      La blocurile reabilitate ar trebui să discutați cu locatarii ca să auziți părerea lor!
      Platformele pentru colectarea deșeurilor arată excelent (cele subterane și numai dacă nu iese gunoiul pe dinafară)…
      Continuăm sau e destul?!? 🤔

  8. Fideaua călătoare nu prea a văzut orașe din România, el mai mult prin Paris, Londra, Copenhaga și prin stațiunilor din Alpi. De asta i se și pare că ce spune e și adevărat. Din păcate contracandidații sunt la fel de inepți ca și el .

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei