33.4 C
Reșița
luni, 14 iulie 25

Rezultate dezastroase în „România educată“

După ce s-a scremut 9 ani pentru singurul proiect de țară inițiat și finalizat, președintele Iohannis culege roadele unei „munci asidue“ a unei echipe pe care singur și-a alcătuit-o și a coordonat-o.

Rezultatele acestui proiect pot fi măsurate prin dezastrul de la testele PISA (o evaluare internațională a elevilor care este standardizată la nivel internațional. Scopul testelor este măsura care va arăta în cele din urmă cât de bine sunt pregătiți elevii cu vârsta de 15 ani să facă față provocărilor (atât din viața activă, cât și din viața educațională).

La mai bine de 20 de ani de când am început să participăm, România bate pasul pe loc. Nivelul este același, adică foarte scăzut. În Uniunea Europeană, după noi este doar Bulgaria. Nu reușim să depășim, ca țară, nivelul general de competență 2 care este considerat nivelul critic. Aproape jumătate dintre elevi nu înțeleg ce citesc.

„Rezultatele țării noastre au rămas stabile. Spre deosebire de multe alte state, România nu a înregistrat pierderi semnificative în performanțele elevilor“, a afirmat actualul ministru al Educației, Ligia Deca, nimeni alta decât cea care a lucrat, cot la cot cu „profesorul“ Iohannis la actuala lege a Educației.

Adică, acum 20 de ani eram „mulți și proști“, conform datelor statistice ale acestor teste,  acum am rămas… mai puțini, dar la fel de proști. Copii de 15 ani care susțineau examenele acum două decenii, acum sunt „tinerii frumoși și liberi“ ce aspiră la un loc de muncă bine plătit, pe măsura cunoștințelor dobândite în anii de școală.

Sunt cei ce votează în „deplinătatea cunoștințelor lor“, sunt cei ce aleg ascensiunea politică, sunt cei ce vor conduce România de mâine; sunt cei ce vor alege poate, meseria de dascăl, pregătind alte și alte generații cu aceleași rezultate dezastruoase.

„Asta după doi ani de pandemie, doi ani marcați de pauze în procesul educațional clasic. Aceasta demonstrează că avem un sistem de educație rezilient (capacitatea ființelor umane de a se adapta într-o manieră pozitivă la situații nefavorabile – NR) și că țara noastră a reușit, prin ansamblul măsurilor luate, să limiteze efectele pandemiei”, a explicat Ligia Deca.

Ea a adăugat că meritul principal pentru acest lucru le revine profesorilor, elevilor și părinților, care „în acea perioadă au depus toate eforturile necesare pentru ca elevii să-şi continue învățarea”.

Eforturile se văd; atât ale dascălilor, cât mai ales ale autorităților care au reușit, în sfârșit, să implementeze o lege a Educației.

Dan AGACHE

1 COMENTARIU

  1. ”Aproape jumătate dintre elevi nu înțeleg ce citesc.”

    Da, un sfert deja sunt sau vor deveni milițieni (ca și vela – marele lor șef din plandemie) care pretind că citesc acte (în control de rut…ină).
    Asta când ies la rut…
    Dacă nu înțeleg unde citesc … nu contează, ei ”constată” și ”aplică” (ce cred).
    Celălalt sfert devin (sau sunt deja) juriști.
    Nu citesc (nu tot) pentru că oricum nu înțeleg. Însă pledează.
    Viitor de aur …

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei