Consilierii județeni din Caraș-Severin au votat pentru modernizarea drumului DJ 571 (Moldova Nouă-Cărbunari-Sasca Montană-Ciuchici) în vederea depunerii la finanțare în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027. Prin această investiție va crește gradul de accesibilitate a orașului Moldova Nouă și a comunelor Cărbunari, Sasca Montană și Ciuchici la rețeaua TEN-T.
Drumul (de aproape 47 de km) trece prin mai multe zone turistice (Parcul Național Cheile Nerei- Beușnița, Sasca Montană) asigurând legătura cu orașul-port de la Dunăre.
Starea tehnică a drumului este necorespunzătoare și se impune aducerea lui la parametrii de circulație și confort corespunzători, se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.
Valoarea totală a proiectului este de peste 247 de milioane de lei, echivalentul a aproape 50 de milioane de euro, iar contribuția proprie a Consiliului județean se ridică la aproape 5 milioane de euro.
Proiectul va fi implementat de Consiliul Județean Caraș-Severin, în calitate de lider de proiect, în parteneriat cu unitățile administrative din Moldova Nouă, Cărbunari, Sasca Montană și Ciuchici.
În cadrul ședinței, consilierul PSD Ioan Crina a atras atenția că suma este foarte mare și că reprezintă jumătate din alocarea pentru regiune, din care fac parte 4 județe: Timiș, Caraș-Severin, Arad și Hunedoara și care înseamnă 107 milioane de euro.
„Eu mi-aș dori din suflet să se facă acest drum, dar credeți că vor aproba jumătate din acest buget? N-ar fi fost mai bine să-l împărțim pe loturi și măcar 10-15 km să fie finanțați? Eu cred că este o chestie de strategie, de management”, a spus consilierul PSD.
Până la urmă proiectul de hotărâre privind acest drum a fost votat, iar președintele Consiliului Județean, Romeo Dunca, a declarat: „Vom merge foarte curând cu cererea de finanțare și în câteva zile vom ști ce urmează. Câți bani vom primi, cum vom primi, rămâne de văzut”, a concluzionat președintele forului județean.
Daniela TUDOR
















S-a dat startul, cele mai multe voturi se obțin din campaniile de asfaltare!
Se încing cazanele cu smoală.
In astfel de campanii se văd cu ochiul liber kilometrii de realizări extra-ordinare.
Toți vor fi cu osanale partidului care a asfaltat, cu raliuri de „viteză în coastă”
„Drumul (de aproape 47 de km) trece prin mai multe zone turistice (Parcul Național Cheile Nerei, …”
…
Dar din Parcul Național Semenic Cheile Carașului a mai rămas ceva?! Ceva parc natural, nu parc de distracții auto-moto-atv-snowmobile-ski-autobahn …?!! Nu de alta dar autobuzele alea electrice noi nouțe (cu bateriile epuizate de atâta urcare) sunt mai ușor de tractat la deal pe un drum mai neted, nu trebuie să fie asfalt ci piatră cubică.
Din cabana de pe celălalt munte nu se vede, pe acolo se circulă numai cu elicopterul cu norma poluare euro … cât???
Voi sunteti pesedei ? craina a zis, craina a facut, craina a dres etc……
Apropos, sunt USR-ist de Timis.
Nu se merită atât de mulți bani pentru drumul ăsta prin niște sate amărâte, unele din ele fără canalizare sau apă măcar.
Și-apoi, dacă se asfaltează…nu-i întristăm pe împătimiții off-road-ului și ai ATV-urilor?
Dar drept campanie electorală e ok; prinde.
Bineînțeles că ceilalți din celelalte partide sunt de vină că nu se mai face până la urmă.
Totuși de subliniat două lucruri:
1. Suma reprezintă jumătate din toată finanțarea regiunii care include mai multe județe;
2. Dacă acum nu se finanțează (când ministrul de resort e din Caransebeș iar tatăl lui a fost inspector general pe tot Caraș-Severinul)… atunci nu se va mai realiza în curând.