-1.5 C
Reșița
sâmbătă, 08 februarie 25

Simplu la Reșița! Achiți taxele și impozitele datorate bugetului local și scapi de penalități și dobânzi!

Printr-o hotărâre recentă a Consiliului Local al Municipiului Reșița, venită ca urmare a raportului de specialitate al Direcției Impozite și Taxe și al Direcției Buget Finanțe dar și al rapoartelor de avizare a comisiilor de specialitate ale consiliului local, s-a aprobat anularea accesoriilor aferente obligațiilor fiscale principale restante, datorate bugetului local de către contribuabilii de pe raza muncipiului Reșița.

Este vorba de o procedură de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor fiscale principale restante până la 31.08.2024 inclusiv, care constă în acordarea de facilități fiscale prin anularea accesoriilor aferente creanțelor fiscale acordate pe termene limitate de timp, cu scopul declarat de îmbunătățire a colectării creanțelor bugetare.

Această procedură de ștergere a unei părți (accesoriul) din datoria pe care contribuabilul o are la bugetul local este în vigoare  de la momentul adoptării acestei HCL și până la data de 25.11.2024. Este un moment propice pentru cei care, din diferite motive, nu și-au plătit achitat impozitul sau taxa pe clădiri, pe teren, pe mijloacele de transport și folosirea mijloacelor de reclamă și publicitate precum și obligațiile bugetare individualizate în titluri executorii emise potrivit legii, existente în evidența organului fiscal în vederea recuperării.

Contribuabilii care vor achita până la 25 noiembrie a.c. taxele și impozitele pe care le aveau de plătit până la data de 31 august 2024 vor beneficia de anularea dobânzilor, a penalităților și a tuturor accesoriilor aferente diferențelor de obligații fiscale principale, declarate suplimentar de debitori.

Formulare utilizate pentru contribuabilii interesați

Contribuabilii reșițeni care doresc să beneficieze de posibilitatea stingerii penalităților și dobânzilor, prin achitarea integrală a taxelor datorate bugetului local, vor completa un formular prin care vor notifica primăria cu privire la intenția de anulare a accesoriilor. Acestora le va fi eliberată o decizie de amânare la plată a majorărilor de întârziere.

De asemenea, contribuabilii persoane fizice și persoane juridice vor întocmi o cerere pentru anularea majorărilor de întârziere și un referat privind acordarea facilităților fiscale.

După completarea și predarea formularelor cerute dar și achitarea sumelor datorate bugetului local, contribuabilii vor primi o decizie de anulare a accesoriilor sau după caz, dacă verificările Serviciului Impozite și Taxe au condus la concluzia nerespectării obligațiilor bugetare de către contribuabil, decizia poate viza o respingere a cererii de anulare a accesoriilor.

Sergiu TABAN   

 

1 COMENTARIU

  1. Dacă am înțeles bine…depun un formular de amânare, plătim datoriile fără dobânda, după care așteptăm răspuns de la primărie dacă se anulează sau nu dobânzile și penalizările datorate!….
    Pai ce ajutor este ăsta?
    Dacă funcționarul considera ca nu merita sa anuleze penalitățile,…am plătit aiurea…..Bună formularea.
    Pentru unele persoane este chiar greu să-și achite datoriile. Dacă tot vreți sa ajutați, stingeți penalizările datorate în momentul achitării datoriilor.
    Ar fi bine sa răspundă cineva din sistem.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei