-3.4 C
Reșița
duminică, 12 ianuarie 25

Sorin Grindeanu: Tronsonul Caransebeș – Arad, modernizat prin PNRR

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a recunoscut public că în acest moment în România peste 90% din gările pe care le are CFR-ul arată deplorabil. Chiar dacă în orașele mai mari s-a încercat o „cosmetizare”, imaginea de ansamblu ar fi una jalnică. Și deoarece nu există bani pentru modernizarea acestor clădiri, ministrul cărășean vine cu o soluție.

Vom transmite către autoritățile locale, care vor și care au forța financiară să facă, le vom da în administrare gările, găsim forma juridică. Sigur, să se păstreze specificul, să existe casă de bilete și în rest, să poată să fie renovate, Dăm către primării, către consiliile județene, pentru că altfel peste 10 ani tot așa vor arăta, pentru că nu există bani pentru renovarea tuturor acestor clădiri”, afirmă Sorin Grindeanu

Potrivit ministrului Transporturilor, anul acesta, după mai bine de 20 de ani în care nu s-au mai făcut investiții, se vor achiziționa prin licitație rame noi de tren în România. Investițiile vor fi făcute din fonduri europene.

Nu aș vrea să greșesc, dar cred că sunt 20 de ani, dacă nu mai bine, de când s-au achiziționat ultimele rame de tren în România, să nu ne mirăm că arată în forma asta. Sigur că în acest moment, cât de mulți bani sunt pe rutier, la fel de mulți bani sunt și pe feroviar.

Dacă este să discutăm de PNRR, o să vedeți că sumele sunt aproximativ la fel, pentru că transportul feroviar este considerat un transport verde și ne înscriem în toate liniile din noua politică europeană, doar că la noi în țară tot ceea ce înseamnă CFR a rămas extrem de mult în urmă”, a mai afirmat Grindeanu.

În acest moment pe PNRR există bani pentru transport, inclusiv pentru zona Carașului, ministrul Grindeanu anunțând că se află în faza de licitație modernizarea tronsonului de cale ferată Caransebeș-Arad.

Se află în fază de licitație, de modernizare pe PNRR, ca să fiu foarte clar și licitația este în curs, tronsonul Caransebeș-Arad și asta înseamnă nu doar modernizarea șinelor și a terasamentelor, ci inclusiv sunt prevăzute și modernizarea gărilor de pe traseul respectiv. Gările, pasaje, toate acestea sunt prevăzute în acest program care este pe PNRR.

Problema de fond rămâne ca cel puțin pe culoarele europene să se poată circula cu viteze cu care se circulă afară”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu în cadrul unei conferințe de presă la Reșița.

Lorena POENARU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei