fbpx
3.7 C
Reșița
vineri, 19 aprilie 24

Tramvaiul turcesc, recepționat oficial de administrația reșițeană

După mai bine de 10 zile petrecute pe o platformă rutieră, după ziua de ieri în care s-au depus eforturi la propriu pentru a putea fi descărcat în siguranță, tramvaiul reșițean (prima garnitură din cele 13 comandate de Ministerul Dezvoltării pentru Primăria Reșița) a fost prezentat oficial în cadrul unei conferință de presă comune, susținută de edilul municipiului, Ioan Popa, reprezentanții firmei „Durmazlar Tram“ din Bursa – Turcia Abdulah Bocan director general și Pinar Șenlier managerul proiectului pentru Reșița, și cei ai constructorului căii de rulare, firma PORR.

„E o bucurie ca după 11 ani de „liniște“ să avem din nou tramvai în Reșița, unul nou de data asta. Următoarele vor veni într-o cadență de 1-2 pe lună, ultimul fiind programat pentru luna iulie a acestui an“ a declarat edilul municipiului, Ioan Popa.

La rândul său reprezentantul firmei Durmazlar a afirmat: „Suntem lideri în domeniul tramvaielor din 1996. Suntem foarte fericiți de oportunitatea de a lucra cu dvs și vă felicit că ați ales să faceți această modernizare a transportului în comun. Noi facem atât proiectarea cât și dezvoltarea de soluții pentru tramvaie. Am avut mai mult de 100 de tramvaie în lucru în ultimii ani. Toate tramvaiele din 4 orașe din Turcia, inclusiv în Istanbul. Tramvaiele noastre sunt în operare încă din 2020 în Polonia, iar ei sunt mulțumiți de calitatea lucrărilor și au un contract cadru prin care pot comanda mai multe tramvaie de la noi“.

Referitor la omologarea acestor mijloace de transport, primarul Ioan Popa a afirmat: „ O parte a acestei omologări a fost făcută de producător în Turcia, iar o altă parte se va efectua aici cu TUV Polonia, cei care au obținut omologarea acestui tip de tramvai înaintea noastră; mergem pe o cărare bătătorită. În ceea ce privește mentenanța tramvaielor, firma din Turcia va face un training cu mecanici și vatmani din Reșița. Mai exact, o echipă a firmei Durmazlar va veni și va sta o perioadă de timp în Reșița pentru a pregăti personalul de la TUR. În ceea ce privește garanția, alături de mentenanță, va fi asigurată timp de 5 ani“.

După prezentarea unor date tehnice, precum capacitatea de 162 de persoane, încălzire, aer condiționat, camere video, prize USB, rampă pentru persoanele cu dizabilități locomotorii și dispozitiv de numărare automată a numărului de pasageri, delegațiile, însoțite de reprezentanții presei au avut posibilitatea să pătrundă pentru prima oară, în noul mijloc de transport al municipiului Reșița.

În timpul prezentării tramvaiului, primarul municipiului a mai făcut o serie de comentarii referitoare la acest mijloc de transport:

„Spre deosebire de mijloacele de transport în comun pe roți, care au o durată medie de folosință de 10 ani, tramvaiul poate fi folosit 30 de ani. Asta ca să nu mai socotim faptul că la autobuze trebuie schimbate și anvelopele de două ori pe an, cel puțin. Tramvaiul are o durată de viață de trei ori mai mare, iar la fiecare 10 ani se va schimba complet interiorul, inclusiv podeaua, astfel încât acestea vor arăta ca noi“.

Vă prezentăm alăturat declarațiile complete din cadrul conferinței de presă, precum și imaginile surprinse de Reper24 cu interiorul și exteriorul primei garnituri de tramvai (din cele 13) ce va circula în Reșița după finalizarea lucrărilor.

 

Dan AGACHE

 

16 COMENTARII

  1. primarul Ioan Popa a afirmat: „mergem pe o cărare bătătorită“

    Adică mergem pe pârtia de schi.

    Altfel: N-avem șină, n-avem tact, nici măcar fir de contact!

  2. Braavo „zeului meu” Nelu Ioan Popa !
    Braavo celuilalt „zeu al meu”, „zeul elicopterelor” Dunca.
    Aloo Dunca apropo, daca tot plimbi fel de fel, fie nunta fie bani, nu ii plimbi si pe cei sărmani?
    Uite, e unu pe aici din Otelu Rosu care vrea si el la oras sa vada tramvaiu, dar vrea sa-l vade de sus din elicopter.
    @csm: Auzi ca a trecut luna Decembrie, cand trebuie sa fii mai bun. Dar vine iar Decembrie si daca esti cuminte, poate iti face Mos Craciun Dunca un cadou.

    • Acu’, să nu exagerăm nici în celălalt sens😄😄😄 Om trăi ș-om vedea ce va fi 🤔🤔🤔

    • @carcotasu: Nimic nimic, pt ca ii demascam incet incet pe acesti prostaci. Acum au sedinta in ferma de troli. Isi cauta alte nume sub care sa mai minta, sa manipuleze si sa improste cu mizerie.
      Pe csm l-au dat afara considerandu-l inutil, dar tot idiot. :)) De aia posteaza inca sub acelasi nume.

    • Așa idioți cum zici tu, dar știu să scrie și să vorbească corect limba română.
      La tine e clară treaba. Ai lacune mari, dar te dai în stambă.

      Temă de casă pentru tine: conjugarea verbului a împroșca.

      Îți dau un pont mai jos:

      a III-a (el, ea) împroașcă (să) împroaște

      Când se deschide următoare sesiune de înscriere în cadrul programului #RomâniaEducată, îți recomand să mergi să te pui pe listă.

  3. Eu știam că o construcție, un utilaj, un mijloc de transport se recepționează la final, când e totul gata și funcțional.
    Mai nou se pare că se practică recepții tip Popa, cu un tramvai nefuncțional, pus pe niște șine improvizate și niște paleți pentru urcat și coborât. Va intra în istorie ca fiind primul primar ce inaugurează o linie de tramvai fără șină.
    Așa arată mai nou „profesionalismul”.
    Mergeți pe la Arad sau Timișoara ca să vedeți cum se face o recepție.

    • @csm: Tu stiai, dar stii prost. Ala e primar in Resita, tu esti un trolache din Otelu Rosu care vrei si tu tramvai, dar nu ai pe unde, ca pe ulițe nu se pot monta sine de tramvai.
      Spre informarea ta (nu cultura generala cum ai zis tu in alte postari), primarul a intrat deja in istorie. Este primul primar care face ceva calumea pt Resita.
      Si povață bonus pt tine de final, vezi ca cacofonia este o figura de stil si nu o greseala gramaticala. Ai mai invatat ceva de la mine mai dex csm mai. :))

    • ”Este primul primar care face ceva calumea pt Resita.”

      Da, calumea (lumea e proastă).
      Sunt primari care au făcut și bine pentru Reșița, nu calumea (strică tot).
      Să le dea acestora Dumnezeu sănătate și viață lungă!
      (Reciproca este adevărată)

    • „face ceva calumea pt Resita” – CALUMEA sau CA LUMEA ?
      „vezi ca cacofonia este o figura de stil” – asta să mergi să o patentezi la OSIM, că tâmpenie așa mare nu am mai citit și ar fi păcat să i se piardă autorul.

      Tot pentru cultură generală (care se pare că îți lipsește), ia și citește de aici:
      https://ro.wikipedia.org/wiki/Figur%C4%83_de_stil

      La tine se aplică perfect proverbul cu prostul care nu e fudul, parcă … și descoperi tu continuarea.

  4. Păi, nu prea știm în ce fază de omologare sau recepție e tramvaiu’ ăsta… Deocamdată, e un proiect „în curs”… poate că livrarea s-a făcut în momentul ăsta tocmai ca să fie timp pentru omologare până la finalizarea construcției 🤔🤔🤔 Hai să nu ne „dăm cu presupusu” dacă nu știm despre ce-i vorba… altfel, picăm de „Gică-Contra”😉😉😉

    • @Cârcotaşu: Ei vor sa para a fi doar gica contra, dar ei sunt contra lui „gica” Popa pt ca au alte interese.
      Uite-te si tu la acest utilizator csm. E din Otelu Rosu, ajunge in Resita doar in aprilie si decembrie, dar comenteaza de parca e afectat zilnic de lucrarile lui Popa din Resita.
      E clar ca are alte motive si interese ascunse.
      Daca era cetatean onest se tinea de administratia lui locala din Otelu Rosu sa ii faca aia acolo conditii de trai decent.

  5. Au apus vremurile în care și tramvaiele și autobuzele circulau cu ușile deschise cu călători „agățați” ciorchine de ele.
    Este bine că totuși calea de rularea a tramvaiului este cu mult mai solidă și aparent mult durabilă și ușor de întreținut decât cea ce a fost înainte, că vor fi ceva greșeli de execuție pe alocuri sunt scuzabile.
    E bun, tramvaiul are geamuri fumurii dar și culori închise cu o dungă galben „aurie”. Citind noile statistici cu câți au mai rămas în Reșița (cca 58 de mii), pe tramvai e loc de scris cu alb ETERNITATEA srl.
    Dar conceptul și utilitatea unui tramvai într-un oraș este dat de un aspect:
    – copii merg la școală, oamenii merg la lucru sau la cumpărături, așadar fiecare are și bagaje
    – dar privind imaginea cu domnul primar pe culoarul dintre scaune, probabil că călătorii nu trebuie să aibe nazuri și vor fi rugați să nu aibe bagaje la ei.
    Welcome, Wilkommen în tramvaiul turistic al noului viitor al epocii de aur,
    nu vă trebuie decât un telefon (Wi-Fi e berechet în tramvai), realitatea augmentată o găsiți 3D în tramvai.
    Cât costă una bucată tramvai?!

  6. Mai răsfoind prin pozele ce reflectă adevărate realități, văd MOTOR de 120 kW – wowww …. mulți horși pou-www-eri (herghelie de cai putere) – și ambulanțele cu tracțiune integrală tot atâta herghelie putere au.
    Dar motorul este electric, cu scurtcircuit, poate ne edifică consilierii & co cum stă treaba cu „circuitul scurt” la tracțiune integrală!

  7. @csm: Vad ca te-ai apucat de studiat limba romana.
    Sunt mandru de tine. Educatie trebuie si alora de la tara, ca astfel ajungi sa nu mai fi folosit drept idiot util. Nu eu am spus-o, Lenin te-a catalogat.
    Bucura-te insa, ca in regimurile totalitare, e nevoie de multi si prosti.
    Cat despre wikipedia, acolo poate scrie cam oricine. Daca vrei te pun si pe tine pe wikipedia. Scriu csm = idiot util local carasean al propagandei pesedisto hauriste. Iti dau link-ul apoi sa mai completezi si tu. :)))

  8. @zero: Intr-adevar stepanescu si spataru au facut multe pt Resita. De asta au ajuns amandoi la „facultate” si unu din ei s-a si dus.
    mircea popa a tinut Resita in loc 10 ani. A refuzat sa vina McDonald’s la Resita pt ca avea el afaceri in anumite bombe din oras unde iti facea hamburgeri, dupa ce punea mana pe bani.
    Credeam ca e ceva de capul tau, dar cu postarea asta ai dat cu mucii-n păsulă. Sau ai si tu interese ascunse?
    BRAVO POPA! BRAVO DUNCA!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei