Unul din cele mai ambițioase și importante proiecte din zona de vest a țării, proiect pentru care și-au dat mâna administrațiile locale din Reșița și Timișoara, dar și cele județene și Caraș-Severin și Timiș – modernizarea căii ferate Reșița-Bocșa-Voiteni-Timișoara, conexiune cu Stamora Moravița și achiziția de noi trenuri – pare să stagneze. Proiectul a fost aprobat de Ministerul Transporturilor, studiul de fezabilitate a fost finalizat, după care s-a lăsat liniștea.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, declara recent în cadrul unei vizite la Caransebeș că nu este mulțumit de ritmul în care avansează proiectul, lăsând să se înțeleagă că administrația locală reșițeană, lider al proiectului, nu se mișcă cu viteza necesară. Ministrul Grindeanu a ținut să atragă atenția și asupra faptului că introducerea de trenuri cu hidrogen nu este ceva fezabil în viitorul apropiat, tehnologia nefiind standardizată 100%. Pentru proiectul căii ferate Reșița-Timișoara s-a renunțat însă la ideea achiziționării de trenuri cu hidrogen, în favoarea trenurilor electrice cu acumulatori, după cum a ținut să îl corecteze primarul Ioan Popa. Mai mult decât atât, primarul reșițean a arătat cu degetul spre CFR Infrastructură pentru viteza de melc cu care avansează proiectul.
„Fără dorința de a intra în polemică cu ministrul Grindeanu, s-a spus că proiectul este în întârziere majoră, ceea ce este eronat. Metrou SA București, firma care a câștigat licitația pentru studiul de fezabilitate pentru ambele tronsoane Timișoara-Voiteni-Stamora Moravița și Voiteni-Berzovia-Reșița, are studiul de fezabilitate gata din luna aprilie. Cele mai mari probleme pe care le întâmpinăm din luna aprilie până acum, sunt mai mult de 8 luni, sunt legate de avizele de la CFR Infrastructură, sunt legate de lipsa unui protocol între noi și CFR Infrastructură, sunt legate de lucruri care nu țin de proiectanți și de cei care au inițiat aceste proiecte. Sper, totuși, ca lucrurile să se miște.
Mi se pare puțin bizar că nimeni nu i-a transmis ministrului Grindeanu că ideea de tren pe hidrogen este abandonată de mult. Studiul de soluție la care s-a lucrat până la ora asta indică pe calea ferată Reșița-Timișoara Nord-conexiune cu aeroportul, tren pe acumulatori electrici și să meargă de la Timișoara la Voiteni electrificat, iar de la Voiteni la Reșița pe acumulatori. Este o variantă mult mai facilă și mai ieftină. De fapt, discuția nu este despre ce fel de tren va fi acolo, discuția este despre modernizarea căii ferate. Și acest proiect este gata din aprilie.
Cred că este important ca noi, cei care avem în gestiune zone, comunități, să ștergem în timpul mandatelor noastre apartenențele politice și să încercăm să lucrăm împreună”, a precizat primarul Ioan Popa.
Nu ne rămâne decât să sperăm că toate părțile implicate își vor da mâna și se vor mișca cu viteza necesară pentru implementarea acestui proiect. Un proiect cu atât mai util cu cât transportul public inter și intra județean este la pământ (nu doar în această zonă, ci cam în întreaga țară). Și asta într-o zonă care își dorește să se dezvolte cu ajutorul turismului.
Karina TINCUL
Asta înseamnă să nu fi PSD–ist!
Domnu primar,chiar Dvs. si distinsul Dl.Dunca ati fost cu ideea trenului pe hidrogen.Au fost articole intregi despre aceasta idee mareata!Acum veniti cu ”nimeni nu i-a transmis ministrului Grindeanu că ideea de tren pe hidrogen este abandonată de mult. ”.Penibil!Suplimentar erati convins ca veti face un spital judetean nou,alta gogoasa rasuflata.Stim cu totii ca vin alegerile dar nici chiar asa.Nici macar semaforul de la Kaufland Govandari nu functioneaza…..dupa aproape doi ani de lucrari.Din nou penibil.
Penele galbene si ciuma rosie. Asta voteaza romanii.
Nu ma doare ca se-ncearca mai multe proiecte simultan..pb e ca se lucreaza haoyic,cu necalificati,calitatea e jalnica,banii se duc si ramanem cu alte bombe pe cap,vizibile cand astia nu mai sunt pe functii si tot asa….c-asa-i pe.meleagurile astea..
Pai directorul regionalei CFR Istrati este prins la mijloc. Odată că are firmă în Reșița și nu se poate pune împotriva primarului, dar și faptul că este menținut în funcție de Grindeanu deși este ieșit la pensie de peste 2 ani. Are de ales. Ori firma în Reșița ori cumulul pensiei și salariului la stat la CFR.
”…Mi se pare puțin bizar că nimeni nu i-a transmis ministrului Grindeanu că ideea de tren pe hidrogen este abandonată de mult …”, a precizat primarul Ioan Popa.
–
Însă ”idioții” cu ”ideea” (înscrisă în PNRR), în mod cel puțin bizar, nu au fost încă abandonați (prin studii de fezabilitate).
Degeaba râdeți de Popa, omul nu a vrut să spună pe șleau, însă chiar Grindeanu este cel care pune piedici proiectului la rugămințile pesediștilor locali din CS și TM. Ei nu vor ca realizarea acestui tren să aducă capital politic unuia ca Popa sau Fritz. Cetățeanul rămâne păgubit.