A fost semnat contractul de 8,7 miliarde lei pentru modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Primul și cel mai important contract de finanțare pentru domeniul feroviar din cadrul Programului Naţional de Redresare și Reziliență, prevede modenizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, pe o lungime totală de 162 km.
„Am semnat un contract foarte important de finanțare prin PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare!
În valoare de 8,77 miliarde lei, contractul va asigura banii pentru modenizarea celor 162 de km ai liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad.
Toate cele 4 loturi ale acestui proiect au deja constructori desemnați, iar contractele pentru proiectare și execuție vor fi semnate după soluționarea contestațiilor:
Lotul 1: Caransebeș – Lugoj
Lotul 2: Lugoj – Timișoara Est
Lotul 3:Timișoara Est – Ronaț Triaj
Lotul 4: Ronaţ Triaj – Arad”, transmite ministrul Grindeanu.
Ce lucrări se vor executa în cadrul proiectului:
– dublarea liniei de cale ferată pe tot traseul,
– refacerea liniilor și corectarea traseului pentru ca trenurile să poată circula cu viteze de 160 km/h;
– modernizarea gărilor;
– construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene;
– înființarea unor halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport;
– desființarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate.
– construirea a două noi clădiri pentru mentenanță și a unui centru regional de management al traficului și sistem ERTMS.
„Modernizarea acestei linii de cale ferată, care beneficiază de cea mai mare finanțare prin PNRR, este inclusă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare 2020 – 2030.
Este un pas extrem de important pentru modernizarea infrastructurii feroviare din vestul țării, care face parte din coridorul european Orient/Est Mediteranean”, mai precizează ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Karina TINCUL
„Am semnat un contract foarte important de finanțare prin PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare!
–
Mda …
Pe linia (dublare strategică) Timișoara Nord – Buziaș – Lugoj – Ilia aflată deja în stare jalnică de ondulare și lăsată la macaze și semnale acționate manual … nimic.