-1.5 C
Reșița
sâmbătă, 08 februarie 25

Afirmațiile primarului Popa, „total neadevărate”, susține prefectul Dragomir! „Îl rog să respecte legile”

Ioan Dragomir a catalogat afirmația edilului Ioan Popa potrivit cărora prefectul de Caraș-Severin ar „trage frâna de mână a Primăriei Reșița” ca fiind falsă. Reprezentantul Guvernului în teritoriu susține că la Reșița „există o practică în nerespectarea legislației privind domeniul public și privat al statului și al municipiului”, dovadă stând faptul că mai multe hotărâri ale Consiliului Local Reșița au fost anulate în instanță chiar și pe vremea când la conducerea Prefecturii Caraș-Severin se afla liberalul Cristian Gâfu.

Ne dorim cu toții dezvoltarea județului Caraș-Severin, a orașelor și a comunelor din județul nostru, indiferent de culoarea politică a celor care conduc comunitățile locale, și mă bucur de realizările oricărei unități administrativ-teritoriale de fiecare dată când aflu despre acestea. Sunt bucuros când primarii din județul nostru reușesc să atragă fonduri europene și să finalizeze proiectele aprobate”, precizează prefectul Ioan Dragomir.

Acesta atrage atenția că afirmația conform căreia Instituția Prefectului este o zonă politizată este una falsă, având în vedere că funcționarii publici din cadrul instituției sunt toți apolitici, doar prefectul și subprefecții fiind numiți politic.

Pe de altă parte, prefectul Dragomir afirmă că la Reșița ar exista o practică în nerespectarea legislației privind domeniul public și privat al statului și al municipiului. În plus, acesta susține că afirmația primarului Popa potrivit căreia  solicitările de revocare a hotărârilor de Consiliul Local adoptate ilegal se fac doar de când este prefect Dragomir este falsă.

Solicitări de revocare sau anulare în instanță a unor hotărâri ale CL Reșița se fac de mai mulți ani. Spre exemplu, în anul 2021, când funcția de prefect era deținută de colegul de partid al domnului primar, doar în semestrul al doilea, Curtea de Apel Timișoara a pronunțat 5 sentințe definitive prin care au fost anulate hotărâri ale Consiliului Local Reșița tot pentru nerespectarea legislației privind domeniul public sau privat al statului sau al UAT Reșița, precum și referitoare la licitațiile privind vânzarea unor imobile.

Într-o evidență a hotărârilor judecătorești rămase definitive întocmită pentru perioada 2021 – 2022, există mai multe decizii ale Curții de Apel Timișoara prin, care spre exemplu, este respins recursul CL Reșița la anularea unei hotărâri privind dezlipirea/dezmembrarea unui teren și trecerea din domeniul public în domeniu privat, alte două hotărâri prin care Curtea de Apel admite recursul prefectului privind anularea unei HCL de schimbare categorie de folosință din «pădure» în «curți construcții» și vânzarea directă a imobilului-teren, respectiv vânzare prin licitație publică a unui imobil-teren și construcție. O sentință civilă pronunțată de Tribunalul Caraș-Severin admite acțiunea Instituției Prefectului și anulează hotărârea CL Reșița privind aprobarea regulamentului pentru utilizarea parcărilor publice de reședință/domiciliu situate pe domeniul public al Municipiului Reșița din cauza lipsei procedurii referitoare la transparență, conform Legii 52/2003.

Această practică a continuat și în 2022, iar în 2023 a atins apogeul. Numărul foarte mare de hotărâri nelegale ale Consiliului Local Reșița, 70 după cum afirmă domnul primar, pentru care Instituția Prefectului a solicitat revocarea sau anularea în instanță a acestora este din cauza nerespectării Codului administrativ (OUG nr. 57 din 2019), pregătirii necorespunzătoarea a ședințelor de consiliu local.

Spre exemplu, pentru 28 de hotărâri ale Consiliului Local Reșița din luna august 2023 s-a solicitat revocarea deoarece ședința a fost convocată inițial printr-o dispoziție comunicată în termenul legal de 5 zile înainte de data stabilită pentru ședință. Ulterior, cu doar o zi înaintea ședinței a fost emisă o altă dispoziție care modifica anexa cu proiectul ordinii de zi al ședinței și cuprindea și alte zeci de proiecte de hotărâre decât cele stabilite inițial prin dispoziția care se încadra în termenul legal. Ori potrivit OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, pe lângă faptul că suplimentarea proiectului ordinii de zi a ședinței s-a făcut cu nerespectarea termenului de 5 zile, suplimentarea ordinii de zi se aprobă numai pentru probleme urgente, iar completarea/suplimentarea ordinii de zi este atribuția exclusivă a consiliului local.

Dacă domnul primar m-a avertizat că nu va sta cu mâinile în sân, eu îl rog în schimb să respecte legile atât dumnealui, cât și personalul din subordine, juriștii și secretarul general al primăriei. Să respecte întocmai legile statului român și în special codul administrativ și cele referitoare la administrarea domeniului public și privat al statului român sau al municipiului Reșița”, transmite prefectul de Caraș-Severin.

În încheiere, Ioan Dragomir a ținut să informeze reșițenii că „toate solicitările privind atribuirea terenului aferent clădirilor de locuit au fost soluționate favorabil prin ordin al prefectului, cetățenii primind terenul în cauză în mod gratuit, conform legilor în vigoare, legi pe care noi le respectăm și le aplicăm”.

Citește si:  „Dați în Popa cât puteți, să îl frânăm și să îl întârziem”

Karina TINCUL

2 COMENTARII

  1. ”eu îl rog în schimb să respecte legile atât dumnealui, cât și personalul din subordine, juriștii și secretarul general al primăriei”

    Adică legea asta nu se aplică decât ca ”îl rog în schimb”?
    ”(1) Fapta funcționarului public care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, nu îndeplinește un act sau îl îndeplinește în mod defectuos și prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepsește …” (297 – abuzul în serviciu)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei