„Premiați“ an de an pentru cele mai multe accidente și pentru cele mai multe decese pe șoselele patriei, România conduce detașat la numărul de accidente grave. În ultima perioadă acestea sunt puse pe seama consumului de alcool și substanțe „psihoactive“ cum le place deontologilor să catalogheze drogurile.
O altă cauză ar fi starea proastă a autovehiculelor, adevărate „coji“ care primesc avizul RAR și cel de la stațiile ITP, chiar dacă nu corespund din punct de vedere tehnic. Nu în ultimul rând, „vinovată“ de producerea unui număr foarte mare de accidente este viteza.
Începând cu anul 2024, se va implementa, în România, un nou proiect creat de Compania Națională de Drumuri (CNAIR), pentru a asigura o mai mare siguranță în trafic. Proiectul a fost realizat în colaborare cu Poliția Română și presupune instalarea a peste 800 de radare de ultimă generație din anul 2024.
În momentul în care un radar va depista depășirea limitei de viteză, acesta va captura o imagine cu șoferul și numărul de înmatriculare al mașinii, potrivit obiectiv-online.ro. Imaginea va fi trimisă către un centru de monitorizare și organele competente vor emite sancțiuni.
Chiar dacă proiectul demarează în 2024, cele 800 de radare inteligente vor deveni complet operaționale de abia în 2026. CNAIR va avea responsabilitate asupra instalării radarelor fixe, iar radarele mobile vor fi montate pe vehiculele Poliției. Prin această inițiativă, autoritățile speră să îmbunătățească semnificativ siguranța pe drumurile din România.
Așa că dacă vă place să călcați mai tare pedala de accelerație, nu uitați să zâmbiți la volan; ar fi păcat să dați o grămadă de bani pe pozele pe care le primiți pentru depășirea vitezei și să nu fiți fotogenic în ele. Aștept cu nerăbdare și pozele care să demonstreze consumul de alcool și droguri la volan, dar și finalizarea autostrăzilor, a drumurilor naționale și, de ce nu, cârpirea măcar a miilor de km de drumuri județene făcute praf de indolența autorităților.
Dan AGACHE
„ …multe decese pe șoselele patriei, România conduce detașat la numărul de accidente grave …”
–
Da tovarăși!
După noi și noi succese în mecanizarea agriculturii pe șoselele patriei, vor urma noi succese și prin digitalizarea miliției (irelevantă denumirea).
Art.2: Denumirea de „Militie” se schimba în „Poliţie” (27.12.1989 – Ilici)
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/20050
Mda… Articol scris „după ureche”, informații nerelevante! Probabil că există pe undeva o statistică a cauzelor accidentelor, confirmate oficial și ordonate după pondere dar, deh, e mai simplu de „dat cu presupusul” ca să fii „în trend” decât să cauți!
Iar esti carcotas. Daca esti interesat de cauze, de ce nu le cauti? Articolul avera o cu totul altă temă, dar deh, e mai simplu sa stai ascuns in spatele tastaturii si să…carcotesti!
@Cârcotașu’: Cu siguranță că există pe undeva o statistică a cauzelor accidentelor și o statistică a cauzelor deceselor Covid 🙂
Lipsa vaccinării a fost confirmată oficial, însă intubarea a rezolvat restul.
Nu?
Daca aveam sosele de mare viteza si aceasta decizie care va demera in 2024, probabil nu mai erau atatea accidente si ramaneau sa le comita doar betivii si drogatii, care se urcau la volan.
Cati vor mai muri pana in 2026…
Cum avem ”șosele” (și momele) de ”mare viteză” prin care chiar unii ”procurori” (ca Puie Monta) plagiază la doctorate și ajung și prim-miniștrii, ce să mai ceri de la milițieni eliberatori de permise de conducere (pe ”brânză”)?
Derapaje controlate?
În rest … verba volan(t), mortua manent.
@Agache Dan
Dacă articolul se referă la radare, ce rost au „poveștile” despre alcool, droguri, RAR sau ITP?
A propos, de unde știți că trec ITPul mașini neconforme? Eu, unul am mari rezerve: rezultatele verificărilor din stații ajung instantaneu la RAR prin sistem informatic, RAR face controale frecvente la stații și, nu în ultimul rând, de ce și-ar risca cei din stații sursa de venit promovând mașini cu neconformități importante?
Dar, deh… e mai ușor să te rățoiești la cititori decât să scrii un articol coerent, bazat pe informații certe!
Cred ca nu mai are rost sa-ti raspund si exact așa am sa fac de acum inainte
in opinia ta cred ca trebuia sa scriu doar atat: se vor monta radare
observ că nimic din ce apare la Reper 24 nu e pe placul tau
te sfătuiesc sa-ti găsești altceva de lecturat
lasă-ne pe noi în durerea noastră
PS: pentru că esti foarte activ în comentarii de tot felul la mai toate stirile noastre, iti promit că am sa le blochez pe toate
poate asa ajungem la o intelegere
O zi frumoasa iti doresc
@carcotasu:
La RAR e mai greu sa treci cu un cazan, dar la itp…
Hai sa fii serios. Nu ai vazut cum se face dupa ora 17, cand scoate masina cu țeava de eşapament afara din garaj si pune furtunul de inhalat noxe in afara ei?
Totul se face legal pana la ora 16, apoi trec si masinile cu 3 roți.
@Domnule Dan Agache, lasati exprimarea libera, atata timp cat nu aduce injurii si expresii jignitoare.
Mai râdem si noi, ceilalti putin.
Chiar va rog insistent si va multumesc astfel anticipat!
@avlFCRB
Nu-s chiar atât de naiv să cred că totul este perfect la ITP dar, cu supraveghere video, poze la mașini și sistem informatic „în timp real”, aș zice că nu prea se pot face șmecherii mari după terminarea programului de lucru la RAR. Iar dacă se fac, trebuie să ai ceva dovezi înainte de a scrie despre ele!
P.S. E un răspuns „de politețe”, chiar dacă există un oarecare dezacord între noi. Dacă va fi blocat sau nu, treaba moderatorului!