Vestea că după terminarea lucrărilor la proiectul tramvai, în zona Muncitoresc-Triaj din Reșița se va putea circula pe o singură bandă a stârnit un val nemulțumiri în rândul conducătorilor auto. La peste un an de când a fost anunțată decizia, administrația locală a decis, însă, o schimbare. Mai exact, în zona Triaj, conducătorii auto vor avea voie să circule și pe calea de tramvai, transmite primarul Ioan Popa, existând o derogare în acest sens de la ADR Vest.
Primarul Ioan Popa anunța anul trecut că pe tronsonul Muncitoresc-Triaj se va circula pe o singură bandă, cealaltă bandă fiind rezervată tramvaielor și anumitor vehicule de interes public, cum ar fi mașinile de poliție sau pompieri. Doar tronsonul Kaufland-Intim a rămas cu două benzi de circulație pe fiecare sens.
Lucrările la proiectul tramvai avansează într-un ritm mulțumitor, conform edilului reșițean
„Suntem gata cu linia de tramvai. Calea de rulare, cu excepția podului de la Doman, este complet închisă. Se poate veni cu tramvaiul, ați văzut de 1 iunie, până la Universitate. Practic, din Govândari până la Universitate, toate lucrările sunt finalizate, chiar și infrastructura rutieră. Mai trebuie să facem stația de tramvai de la Universitate, sperăm să o finalizăm în câteva săptămâni.
După ce o finalizăm, vom relua circulația așa cum era înainte de demararea lucrărilor. Adică, vom veni pe Bulevardul Alexandru Ioan Cuza în sus, nu mai mergem în jos spre Govândari, în Moroasa se va circula pe ambele sensuri, iar coborârea spre Govândari se va face pe Bulevardul Revoluția din Decembrie. Sper ca momentul acela să fie unul în care se va destinde toată circulația.
În Triaj vom circula pe ambele benzi. Deoarece este o zonă gâtuită. Acolo vom face o derogare și vom veni pe două benzi. Pentru că acolo se constituie dopurile, pe zona de urcare în general este o problemă, deși este destul de ciudat. Se vine pe o bandă și la Poliție se deschid două benzi, oamenii intră pe telefon în timp ce stau în coadă și atunci stau unii după alții. Deci șoferii vor putea circula și pe linia de tramvai. Doar în Triaj. Există această posibilitate, ADR-ul ne permite să facem asta pentru această zonă unde se creează blocaje în trafic”, a explicat primarul Ioan Popa.
Karina TINCUL
Nu exista nici o problema de la semaforul Politie inspre sus unde drumul se bifurca pe 2 benzi. Problema este din Triaj spre semafor Politie, adica fix zona care merge pe o banda. Dimineata drumul acela e frecventabil doar daca vrei sa intarzi la serviciu. In momentul in care se va da drumul pe b-dul Al. Ioan Cuza la circulatie pe sensul spre Centru, probabil se va bloca calea de acces spre Govandari care e tot intr-o banda pentru ca Primarul s-a gandit sa reinventeze roata. Comunistii, „in prostia lor” au facut doua benzi cand traficul era mult mai lejer.
Gâtuită este de la Muncitoresc până la Triaj . Poate se primește și acolo o derogare . Asta numai dacă se vrea , adică să o ceară cineva . Oare cine ?
Cum sa fie finalizate lucrările mă bișnițare când nu sunt montate semnele de circulație, alea care sunt sunt prea jos își dă lumea cu capul in ele, rosturile dintre borduri nu sunt umplute, masticul de-a lungul liniei nu e turnat, marcajele rutiere nu exista, străzile adiacente nu sunt racordate…. Bă bișnitare, nu te mai saturi de vândut gogoși? Până la anu nu va fi gata așa cum nici govandarul nu e gata cu toate că trebuia să fie de Crăciunul 2022. Acuși vor fi 2 ani de întârziere la govandar, cu lucrări execrabile. Trecerea de la moto-velo așa rămâne? Acolo e mai mult pentru ciobani să treacă cu oile sau ce-i cu pietrișul ăla? Femeile cu tocuri se descalță acolo și trec cu pantofii in plasa? Bă bișnitare ești grețos cu minciunile astea bă!
Deci legea nu-i lege pentru orice loc … exista locuri unde se face derogare de la lege … ???
Bravo breeeee … asa da civilizatie.
Si din cate am inteles voi vreti in Schengen …
ADR-ul ne permite să facem asta pentru această zonă unde se creează blocaje în trafic”, a explicat primarul Ioan Popa.
–
Numai dacă ”miliția” devine tolerantă la nesocotirea legii rutiere, de dragul popii și ADR-ului, cu condiția ca 2 = 3 (benzi pe sens).
– Pe drumul public cu cel mult două benzi pe sens şi cu o a treia bandă pe care este amplasată linia tramvaiului lângă axa drumului, conducătorii de vehicule pot folosi această bandă, cu obligaţia să lase liberă calea tramvaiului, la apropierea acestuia. –
Totuși, în vremurile ceva mai bune, la semaforul din Triaj spre centru, la orele dimineții se forma coada pe 2 benzi deseori (fără evenimente rutiere sau defecțiune de semafor) până în zona intersecției dinspre Calea Timișorii.
Au trecut zeci de ani cu zeci de accidente în zona triaj datorită șinelor de tramvai. A trebuit să moară un om pentru a pune într-un final acei parapeți de beton pentru evitarea tragediilor.
Acum a apărut un nou element care „fură” volanul celor imprudenți în acea curbă, bordura dintre linia de tramvai și drum. Nu am văzut parapeții puși înapoi!
Un proiect prost gindit și prost făcut. O finanțare prea mare,bani tocați pe cine știe ce. O porcărie de tramvai. Resitei nu ii trebuia acest tramvai ci altceva. Troleibuzele sau autobuzele electrice.
Deci mergem pe doua benzi de la pod Govandari pana la stația OMW… Se va circula pe linia de tramvai și prin stația de la Curtea de Conturi /Muzeul de locomotive? Probabil ca pe zona stației traficul se va gâtui prin trecerea la o banda pe sens… Legea interzice circulația pe linia de tramvai și permisul de conducere poate fi reținut!
În România dacă faci ceva nu e bine , dacă nu faci nimica e și mai bine….
Primarul și. Încă Președintele, se vor plimba cu bicicleta… sau cu elicopterul?