CNAIR a semnat contractul privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru „Drum de mare viteză Caransebeș – Lugoj”, cu ofertantul declarat câștigător, respectiv firma spaniolă INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA. Valoarea contractului de servicii este de peste 16 milioane de lei fără TVA.
Sursa de finanțare este Programul Transport, aferent perioadei de programare bugetară a Uniunii Europene 2021-2027, iar durata contractului este de 21 luni. Drumul de Mare Viteză Caransebeș – Lugoj are prevăzută o lungime estimată de 50 km.
Prin construirea acestui tronson de drum de mare viteză se urmăresc mai multe obiective: reducerea timpului de călătorie și creșterea vitezei medii de deplasare între localitățile Caransebeș și Lugoj; conexiunea cu viitorul drum expres Craiova – Târgu Jiu, respectiv Centura Municipiului Târgu Jiu; îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului rutier; reducerea numărului de accidente precum și îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei.
„Realizarea acestui proiect va contribui la reducerea emisiilor de poluanți și a impactului negativ asupra mediului, prin creșterea fluenței atât a traficului de tranzit, deviat pe autostrăzi, cât și a traficului rămas în zona urbană, de a reduce poluarea sonoră în zona localităților urbane Caransebeș și Lugoj”, se precizează în comunicatul CNAIR.
Dan AGACHE



















”Prin construirea acestui tronson de drum de mare viteză se urmăresc … reducerea numărului de accidente …”
–
Mda,
băieții ăștia urmăresc reducerea numărului de accidente (feroviare) pe calea ferată paralelă, nu și pe DN6 unde (auto)trenurile se ciocnesc frecvent sau părăsesc partea carosabilă (în mică viteză).