Locuitorii din 13 localități vor fi beneficiarii celei mai mari investiții făcute în județul Caraș-Severin în ultimii 30 de ani. La peste un miliard de lei se ridică finanțarea obținută de societatea Aquacaraș pentru modernizarea și extinderea infrastructurii de apă și canal din județ. Cea mai mare parte din această sumă va merge către municipiul Reșița, peste 300 de milioane de lei, celelale UAT-uri induse în proiect fiind: Caransebeș, Anina, Băile Herculane, Bocșa, Moldova Nouă, Oravița, Oțelu Roșu, Grădinari, Ticvaniu Mare, Mehadia, Teregova și Topleț.
„Este un proiect care a demarat cu timiditate acum mai mult de trei ani, a demarat cu neîncredere față de posibilitățile și potențialul societății, asta pe baza imaginii din trecut a proiectului fazat. Conștient că o armată de lei condusă de iepuri este mai slabă decât o armată de iepuri condusă de lei, am plecat la drum. Am plecat la drum cu încredere, am prins ultimul tren, ultimul vagon, ultimul compartiment, ultimul loc. Am ajuns aici cu preocupare și perseverență, cu sprijin total din partea factorilor de răspundere. Suntem pregătiți pentru provocările ce vor urma”, a precizat directorul Aquacaraș, Gheorghe Filipescu în cadrul unei întâlniri derulate în sala de ședinte a Consiliului Județean Caraș-Severin, cu conducerile UAT-urilor beneficiare ale proiectului.
„A semna contractul e una, a duce la capăt lucrările este cu totul altceva”, a atras atenția cu acest prilej președintele forului județean, Romeo Dunca. Partea pozitivă este că licitațiile pentru proiecte au fost deja lansate încă din luna mai a anului trecut, după cum a precizat președintele Dunca, „când aveam semnale că acest contract are șanse mari să fie semnat”, prin urmare, în acest moment s-au semnat deja primele contracte de execuție pentru Reșița, Caransebeș și Oțelu Roșu.


„Avem încă trei contracte care urmează să fie semnate, unde au fost terminate procedurile de licitare și avem câteva proceduri pe partea finală unde suntem la evaluări și la departajarea lor. Doar la Bocșa nu s-a prezentat nimeni la licitație, am repus-o pe procedură, în rest stăm bine. Cred că luna mai ne va prinde cu toate lucrările acoperite. Tot ce rămâne de făcut este să îi urmărim mai bine pe constructori, să verificăm de la început cum lucrează pentru a nu ajunge în situația lucrărilor începute în 2012, care nu sunt terminate nici astăzi”, a mai adăugat Romeo Dunca.
Pe de altă parte, președintele CJ Caraș-Severin a profitat de moment pentru a le aminti primarilor că au de plătit o cofinanțare pentru derularea acestui proiect, precizând însă că o parte a acestei cofinanțări poate fi achitată din sumele ce vor fi primate de UAT-uri la momentul alocării sumelor din cota de 6% TVA. „Suma ce trebuie distribuită Primăriilor acum e mai mare decât cea de anul trecut cu câteva milioane bune, deci cred că vom găsi posibilitatea ca primăriile să aibă de unde să își plătească cofinanțările”, a mai precizat Romeo Dunca.
În ceea ce privește finanțările de care va beneficia fiecare UAT cuprins în proiect, după cum spuneam, cea mai mare sumă va merge către municipiul Reșița: 314.000.000 de lei. Spre cel de-al doilea municipiu din județ, Caransebeș, au fost alocați 116.000.000 de lei. Finanțarea de la Bocșa se ridică la 39.000.000 de lei, Oțelu Roșu – 19.000.000 de lei, Oravița – 38.291.000 de lei; Moldova Nouă – 10.477.000 de lei; Anina – 19.600.000 de lei, Băile Herculane – 42.714.000, Mehadia – 57.183.000 de lei, Topleț – 54.500.000 de lei, Ticvaniu Mare 21.800.000 de lei, Grădinari – 15.343.000 de lei, Teregova – 55.900.000 de lei.
Karina TINCUL
”… am prins ultimul tren, ultimul vagon, ultimul compartiment …”
–
Adică la ultimul tren cu hidrogen, în compartiment pentru iepuri.
Să sperăm că in urma acestor investiții n-o să crească tarifele la apă si canal. La ultima modernizare cu bani nerambursabili ajunsesem să plătim apa de parcă era adusă din Sahara.
PS-Noroc că la noi merg trenurile cum merg.