fbpx
10.7 C
Reșița
joi, 28 martie 24

(FOTO) Tramvaiul reșițean, în imagini de șantier; săptămâna 44

A mai trecut o săptămână și vrem sau nu să recunoaștem, lucrările avansează în ritm alert. Aleargă precum furnicile și chiar dacă unii mai stau deoparte sprijinind o lopată, chiar dacă mai sunt alții cu ochii în telefon, pe ansamblu, lucrările evoluează.

Am luat la pas și astăzi șantierul tramvaiului reșițean. De fapt e impropriu șantierul tramvaiului, pentru că e vorba de o refacere completă a infrastructurii rutiere pe traseul viitorului tramvai: asfalt nou pe carosabil, piste de biciclete, trotuare, intrări din străzile laterale, sistem de iluminat public, rețea de apă, rețea de pluvial și multe altele.

Au pornit toate de la ideea reabilitării căii de rulare a tramvaiului și s-a ajuns la un oraș în șantier (astăzi) și foarte probabil unul frumos, elegant și zâmbitor (mâine). Acest mâine e foarte aproape dacă e să ne uităm la termenele contractuale. Dacă vor fi sau nu ele respectate, sau cu cât vor fi (dacă vor fi) prelungite, e altă poveste. O poveste despre care primarul Ioan Popa spunea că nu poate fi luată în calcul. „Lucrările se vor încheia la timp“, afirmă decis edilul.

Sperăm să fie așa și mai sperăm ca prin luna mai să vedem Govândariul… gata. Până atunci, însă, pornesc la drum și încerc să spun ce văd și, desigur, ce cred. E opinia mea, iar voi o puteți împărtăși sau nu. În sprijinul afirmațiilor mele atașez peste 100 de fotografii cu instantanee surprinse ieri pe șantierul viitorului tramvai reșițean. Prima oprire:

Depou: Și aici lucrările au avansat față de săptămâna trecută. Se lucrează la copertina sub care vor fi 3 linii paralele și unde vor sta tramvaiele, s-a lucrat și la bucla de întoarcere din spatele depoului (zona spre Câlnic) și se așteaptă macazele pentru cele 3 linii de garare.

Mai sunt două tronsoane (scurte) unde vine montată șina. Mai sunt necesare legăturile electrice, întinderea firului de contact și multe alte lucruri, dar una peste alta se vede evoluția față de săptămâna trecută.

În rest multe, foarte multe materiale necesare în șantier: tubulatură PVC de diferite mărimi, tuburi, racorduri și capace de cămin, covoare de cauciuc, plase metalice, elemente de prindere a șinei. Sunt atât de multe, încât, nemaiavând loc în interiorul depoului, au mai fost amplasate și în exteriorul gardului, spre partea carosabilă. Cum nici aici nu mai e loc, au fost stivuite la marginea platformei industriale Câlnicel, acum o hală goală.

S-a săpat și a fost trasă tubulatura pentru alimentarea tramvaiului în exteriorul actualului depou, în partea dinspre platforma unde sunt garate autobuzele. Și încă un amănunt interesant. Tramvaiul sosit în luna ianuarie a fost „dezbrăcat“ de folia protectoare. Am înțeles că a fost nevoie de asta pentru a se încărca bateriile acestuia. Oricum e pregătit să-și întâmpine partenerii de drum. Alte două tramvaie vor sosi săptămâna viitoare de la firma turcă.

În timp ce fotografiam prin depou, m-au „agățat“ doi muncitori din India. Adevărul e că mereu când îi întâlnesc prin șantier schimbăm 2-3 vorbe, amabilități, nimic altceva. M-au văzut deci și m-au rugat să le fac o poză. Le-am spus unde și când o pot vedea și sper să se bucure atât ei cât și familiile rămase acasă, la mii de km distanță.

Intersecție Kaufland: de miercuri dimineața a fost reluată circulația în zona Kaufland, Lidl, Câlnic. Pe perioada în care s-au efectuat lucrări, șoferii erau nevoiți să ocolească pe la MOL, Calea Timișoarei și să revină în Govândari. Aglomerație, praf, minute bune pierdute în trafic, gropi. Acum s-a asfaltat toată acea zonă și de miercuri dimineață a fost redeschisă circulației.

Am trecut peste zona în care sunt șinele de tramvai; am trecut pe două și pe patru roți și pot să vă spun că e o lucrare de calitate. Nu sunt gropi, denivelări, hârtoape; pur și simplu nici nu simți trecerea peste șina de tramvai. Acum depinde de noi și de administrația locală să păstrăm ceea ce avem. Spun noi pentru că cel mai mare dușman al asfaltului este uleiul. O pată de ulei mănâncă din asfalt și se ajunge la gropițe ce se transformă rapid, sub acțiunea intemperiilor în gropi.

Depinde mult și de administrația locală să întrețină acest sector de drum, dar și celelalte ce vor veni. Ar fi păcat să ne batem joc de el și să țipăm apoi că Primăria (indiferent cine ar fi primar) nu face nimic.

Mai este câte ceva de lucru, în zona semaforului de la Lidl, dar una peste alta se poate circula; și bine chiar. Se montează și un pavaj din dale, același tip de dale ce vor fi și în stațiile de tramvai. Așteptăm cu nerăbdare deschiderea celeilate intersecții din zona ADA cum e ea cunoscută, mai exact să putem trece de pe Progresului pe Țarcului. Ar scurta mult din drumul nostru și desigur ar fluidiza traficul rutier în Govândari.

Kaufland – Victoria: Chiar dacă la o primă vedere sectorul este gata, mai e de lucru. Dar facem inventarul la ce s-a făcut: lucrările de introducere a tubulaturii și montarea gurilor de colectare pentru pluvial sunt 95% încheiate. S-a muncit în paralel atât pe firul 1 (Micro 3) cât și pe firul 2 (Micro 4). S-au montat lămpile pe toți stâlpii de iluminat amplasați la marginea trotuarului, lămpi cu led care vor permite un consum redus și o luminozitate mai mare. După cum le-am văzut, vor arăta bulevardele noapte la fel ca ziua.

S-a întins pe firul 2 cablul de alimentare a tramvaiului, cel de cupru, pe care va culisa pantograful fiecărui mijloc de transport, pentru alimentarea cu energie electrică. Am aflat că acesta a fost deja legat la rețea și oricând va putea circula tramvaiul pentru probe. Rămâne ca și ceilalți să-și facă treaba și cu siguranță se lucrează la asta.

Spun că se lucrează pentru că am văzut un utilaj, pe șine, care deșuruba toate prinderile liniei de tramvai (firul 2, Micro 4). Este vorba de o autofiletantă, dar la alte dimensiuni. Am întrebat și am aflat că se desfac toate șuruburile pentru a se putea trece cu un alt utilaj, pentru stabilirea distanței dintre șine. Dacă atunci când s-a turnat betonul suport pentru șine s-a stabilit doar înălțimea acesteia, acum se va stabili exact distanța dintre șine (ecartamentul). O muncă migăloasă dar necesară pentru circulația în siguranță a tramvaiului și pentru protecția boghiurilor.

E turnat stratul de asfalt pe trotuare, dar mai sunt pistele de biciclete la care se va folosi asfalt de o altă culoare. Aș face aici o remarcă referitoare la calitatea asfaltului din Micro 3- 4. Au fost reșițeni care au spus că se fac bălți, că se adună apă pe trotuare. Cu excepția zonei din Micro 4 care va fi refăcută, asfaltul din Micro 3 mi se pare turnat bine. E adevărat că se toarnă din bucăți și asta din cauza multelor guri de canal existente, peste care nu poate trece utilajul.

E drept că nu am ascultat recomandarea unui cetățean care de la înălțimea balconului unde locuiește mi-a sugerat să merg pe acel trotuar când plouă. „E plin de bălți“, spunea domnia sa. Nu contest, nu m-am plimbat prin ploaie pe acolo, dar, din ce am văzut, trotuarul are o anumită înclinație spre carosabil, acolo unde este introdus și sistemul de colectare a apelor pluviale. Iar dacă o baltă înseamnă ceva de genul grosimea tălpii la pantof, eu zic că e ok. Dacă vor fi mai mari sunt convins că se vor remedia de către constructor. Rămâne de văzut.

Și aș vrea să mai semnalez un aspect: s-a făcut curat între cele două căi de rulare a tramvaiului, în sensul că a fost excavat și îndepărtat stratul de pământ dintre căile de rulare. S-au montat bordurile și s-a cimentat în zona stațiilor de tramvai, zone în care vor fi montate pavele, la fel ca cele din zona Kaufland.

Victoria – Intim: Și aici e vânzoleală mare, dar se văd și rezultatele muncii. S-a turnat asfalt pe trotuare și în Micro 1 și în Micro 2, așa că putem spune adio noroaielor din toamnă – iarnă. E drept nu sunt finalizate. Se lucrează la ieșirile spre străzile adiacente, cu borduri noi, piatră tasată și în final asfalt.

Cei de la Electroechipament întindeau un al doilea tambur de fir de contact, de la muzeu spre Intim. Tot ei sunt cei care au montat lămpile pe stâlpi în Micro 2, până aproape de Intim. Aceleași lămpi cu led cu un consum mic și luminozitate mare.

Pe firul 1, în zona Victoria, s-a nivelat infrastructura și cum mergi spre Intim observi avansul lucrărilor: aici se toarnă aleile pentru suportul șinei, mai încolo se sudează șina, mai faci 30 de metri și găsești șina pusă pe armătura metalică și muncitorii care cofrează pentru turnare, mai spre Intim s-a turnat deja și se decofrează.

Și aici am văzut aceeași înclinație la asfaltul de pe trotuar, pentru a nu bălti apa în caz de ploaie. Spuneam că cei care introduc în pământ sistemul de colectare a apelor pluviale sunt pe finalizare în Micro 3-4 și se vor muta de la Victoria către Intim. În Micro 1 nu e pistă de biciclete. Aceasta a fost amplasată doar în preajma trotuarului în Micro 2, conform proiectului existent.

Și dacă tot am vorbit mai devreme de trotuare, pot să vă spun că s-a decopertat tot, până în dreptul blocurilor sau al chișcurilor care vor trebui refăcute după un proiect unitar. Mai e de lucru în zona Intim, în fața complexului, dar și spre blocul potcoavă (Micro 2). În general, mai e de lucru între Victoria și Intim, dar se vor sfârși ele și lucrările astea.

Sens giratoriu – pod Intim: Dacă sensul giratoriu a rămas la fel ca săptămâna trecută, nu la fel putem spune despre podul de peste Bârzava. În primul rând, toate cele 3 ieșiri de pe pod au fost finalizate. Dacă vă amintiți, în săptămânile trecute vorbeam despre legăturile care se fac pe acest tronson: excavat, montată armătură, grinzi de consolidare, beton, piatră tasată. Acum toate trei sunt gata și urmează porțiunile de asfalt către pod.

Pe viitorul traseu al tramvaiului, podul a fost decopertat până la grinzile de bază, peste care s-a turnat un strat de beton. Se acoperă cu carton bituminos pentru prevenirea infiltrațiilor, se așează covorașele acelea de cauciuc pentru reducerea trepidațiilor și în final se va monta șina de tramvai și se vor face legăturile acesteia, atât cu zona dinspre Intim, cât și cu cea dinspre Triaj.

Mai trebuie montată balustrada pe un tronson mic la ieșirea spre Calea Timișoarei și trebuiesc introduse tubulatura și ulterior firele de alimentare cu energie electrică, telefonie, internet.

Pod Intim – OMV Petrom: sau altfel spus zona Triaj. Aici a fost deviată circulația, mai exact ieșirea de pe pod spre Triaj mai sus, iar în porțiunea rămasă liberă se decopertează și se pregătește infrastructura pentru viitoarele linii de tramvai ce vor face joncțiunea între Triaj și pod, pe firul 1 deocamdată.

Zona din Triaj este aproape finalizată în ceea ce privește montatul șinei și încastrarea ei în beton. Se montează o serie de garnituri pe lateralul șinei, în zona în care se va turna asfalt, pentru că acest tronson, dar și celelalte spre Muncitoresc sunt carosabile, adică se va putea trece cu mașina peste ele. Nu are rost să intru acum în explicații de genul cine va circula pe ele și de ce.

Tot aici am văzut un muncitor care lucra într-un canal. Am văzut e un fel de-a spune, pentru că nu i-am zărit decât casca de protecție și într-un târziu am reușit să surprind momentul în care a ieșit din canal. Am amintit acest lucru, doar pentru a nu crede cineva că muncitorii dorm în coada de lopată toată ziua, ori stau doar cu ochii în telefon.

Să mai amintesc faptul că cei de la EEI au întins deja tubulatura între cele două căi de rulare. Nu pe toată porțiunea, ci doar pe o parte, acțiune ce va continua și în perioada următoare.

Universitate-OMV-Petrom: prea multe nu sunt de spus pentru zona Lunca Pomostului. Săptămâna trecută muncitorii de la EEI săpau de zor canale pentru introducerea tubulaturii, iar acum tronsoanele respective sunt finalizate și pământul nivelat. Va urma desigur montarea bordurilor, refacerea trotuarelor și a zonelor verzi.

Pe acest tronson există guri de scurgere a apei de ploaie direct în Bârzava. Dacă vă amintiți, este unul din primele proiecte ale actualului edil la instalarea sa ca primar, instalare care s-a făcut exact în perioada în care Reșița a fost inundată la propriu, iar în zona Luncă se circula în apă de o jumătate de metru.

Este întinsă în mare parte șina de tramvai, iar acolo unde nu a fost întinsă este depozitată pe canalul în care va fi montată. Există treceri peste aceste zone de lucru, am numărat cred că 8 astfel de pasarele pietonale. S-a întins în mare parte și plasa metalică și imediat ce în zona Micro 1 vor termina sudorii lucrul, se vor muta în Lunca Pomostului unde au mult mai mult de lucru. Un tronson cuprins între OMV și UBB cu 4 rânduri de șină ce va trebui sudată.

Poșta Veche-Muncitoresc:  Prea multe nu sunt de spus nici despre această zonă. Se lucrează la introducerea pluvialului, s-a finalizat cota de bază a tronsonului pe care va fi montată șina și dinspre Muncitoresc se toarnă deja stratul de asfalt de impermeabilizare.

Sunt curios când vor începe lucrările la centrul intermodal din zona Muncitoresc și desigur, cum va arăta. Tot prin acest ultim proiect câștigat de firma PORR, se vor amenaja stațiile de tramvai amplasate de-a lungul tronsonului Depou – Muncitoresc.

Și pentru că am prins și ora de masă, am surprins și două instantanee cu muncitorii adunați de prin toată țara care lucrează la acest proiect ce va fi al Reșiței. Trei dintre muncitorii luau masa (din pachet) pe platforma unei camionete, iar alți doi la umbra unei Dacii 1300. Viață de șantier.

Concluzii finale: Aș începe acest subcapitol cu o informație proaspătă. Al doilea tramvai a pornit din Turcia, se află pe drum, va ajunge duminică noaptea în Reșița și va fi descărcat luni. Cel de al treilea va sosi și el, probabil, până la sfârșitul acestei luni. Odată cu tramvaiul va sosi și o echipă de specialiști de la firma producătoare care va instrui viitorii vatmani ai tramvaiului reșițean. Or fi făcut ei școală, dar acum se va trece la proba practică în depou și foarte probabil noaptea, pe traseu. Da, ați citit corect, luna viitoare se va face proba noilor tramvaie pe firul 2 în porțiunea Depou – Intim și retur.

Despre „băltoacele“ de care amintea un cititor… să așteptăm prima ploaie după finalizarea lucrărilor. Despre ritmul în care se desfășoară… nu ne rămâne decât să așteptăm, pentru că nu e doar proiectul inițial, cel cu introducerea șinei de tramvai și refacerera infrastructurii rutiere; mai e și proiectul de înlocuire a conductelor de apă și cel cu Centrul Intermodal de la Muncitoresc și amenajarea stațiilor, mai e și proiectul de colectare a apelor pluviale… sunt mai multe. Important e să se finalizeze cu bine.

Atât pentru astăzi; săptămâna viitoare voi avea o surpriză pentru cei ce urmăresc cu interes acest demers jurnalistic, surpriză oferită de un cititor. Nu-i pot dezvălui deocamdată numele, dar vă promit ceva interesant, altfel decât ce ați văzut și citit până acum.

Pe final, nu pot decât să ne dorim să avem răbdare, pentru că încet, încet lucrurile se așează în matca lor firească; lucrările continuă, taramvaiele vin și vor circula (chiar dacă momentan în probe), greșelile se vor repara, iar în final să putem să fim toți mulțumiți.

Dan AGACHE

25 COMENTARII

  1. Domnule Agache cu tot respectul insa nici un angajat de PR de la firma austriaca PORR nu ar face o treaba mai buna decat dvs. Mereu totul este bine si frumos.
    Insa eu incep sa nu mai pot sa am rabdare in acest oras sa circul cu 20 la ora pe drumuri pline de gropi si sa-mi stric masina. De asemnea nu mai pot sa respir si sa bag in plamani poluarea din acest oras, poluare provenita din lucrari si de la CSR.
    Cred ca e prea mult si prea deodata. Tramvaiul nu va fi rentabil pentru acest oras mic.

    Inchei cu un citat din dvs: „taramvaiele vin și vor circula”

    imi pare rau, al dvs postac de serviciu platit de PSD/PNL/USR?UDMR si de hastagi si de rezisti…

    • Dacă 20 km/h este viteza din ambuteiaje, puteți fi mulțumit! Eu n-am avut niciodată norocul ăsta, nici măcar seara… de regulă, doar pe loc sau 5-10 km/h. Și e clar că ambuteiajele vor persista, cel puțin până la realizarea mult trâmbițatului drum cu 2 benzi pe sens de pe Țerovei… asta în cazul că accesul pe noul drum va fi fluent!
      Totuși, trebuie să recunoaștem că, în afara problemelor de trafic, proiectul conține și lucruri bune, dar numai dacă au fost gândite și se executată corespunzător.
      Oricum, lucrările-s începute, rezultatul se va vedea! Cel mai mare rău ar fi să nu se realizeze!

    • @Extintor: Era mai bine sa nu fi facut nimic. Resita sa fi aratat la fel. Doar sa iti cârpească gropile, ca de aia ai masina sa „zbori” prin oras.
      Ati fi zis apoi ca Popa e precum ceilalti primari, care impreuna n-au facut nimic. Uite ca actualul primar face cat nu au facut toti primarii post decembristi impreuna.

    • Cred ca domnul Dan Agache stie de faptul ca i-am contrarat unele dintre articole de cele mai calitate joasa calitate, sunt convins ca si-ar dori sa fie platit asa cum precizati dvs. ,dar acest lucru este o fantezie, cat despe faptul ca conduceti cu 20 km/h trebuie sa sti ca sunt orase moderne, europene care au aceleasi viteza si cetateni sunt fericiti, ca o persoana care nu am posedat niciodata o masina, pot sa spun ca mersul pe jos este o binecuvantare.

  2. ”s-a lucrat și la bucla de întoarcere din spatele depoului (zona spre Câlnic)”

    Păi nu mințea tăițelu’ & cum că ar fi ”proiectat” tramvaie bidirecționale tocmai ca să nu existe bucle de întoarcere?

  3. Domnule Agache, câteva observații:

    -când mai fotografiați muncitori, încercați să prindeți în cadru și fețele lor, altfel familiile acestora vor admira doar echipamentul de lucru.
    -treceți pe la piață și cumpărați un alt cartof pentru făcut poze.
    -dar nu înainte de a căuta pe internet termenul de ”autofocus”. Poate sună a tehnologie din viitor, dar există de zeci de ani. Chiar și cei mai ieftini cartofi o posedă.
    -asfaltul din zona intersecției Kaufland e jalnic. O fi el plat acum dar se va fărâmița singur la cicluri de îngheț-dezgheț. Mai vorbim în primăvara lui 2024.

    -”Kaufland – Victoria: Chiar dacă la o primă vedere sectorul este gata”
    Nu mi se pare că e gata nici pe departe.

    Încă o dată se vede din poze că în Govândar se va circula pe o singură bandă auto.

    Domnule Agache, așteptăm și alte informații: unde vor fi stațiile de tramvai, unde vor fi trecerile de pietoni, unde vor fi semafoare. De asemenea, de ce nu se mai poate trece auto în multe locuri dintr-o stradă laterală pe partea cealaltă a bulevardului (viraj la stânga) și trebuie să ocolim kilometri întregi. Acestea ne interesează, nu poze blurate cu cineva care sudează.

    De fapt, primarul Bordură e fan al drumurilor îngustate. El vrea ”să ne scoată din mașini și să ne mute în tramvai”. Primarul Bordură Popa crede că lumea are automobile ca să meargă strict pe traseul tramvaiului. Că lumea mai circulă și pe altundeva unde nu ajunge tramvaiul lui drag, desigur că nu i-a trecut prin minte. Dar na, ecologismul e si el o doctrină și ca orice doctrină trebuie să apară permanent cineva care să o impună cu forța.

  4. Domnul Agach s-a angajat la Primarie?Oricum tramvaiul nu se justifica in acest oras,peste max.10 ani va fi istorie dar banul conteaza.Primaul spera sa plateasca curentul din banii de parcari .Ne invata el minte sa nu mai circulam cu masina!Praf si nesimtire.Vad ca blocul din centru e ocupat de firme din domeniul medical.Ce misto sa locuiesti deasupra cabinetelor medicale iar tramvaiul sa-ti treaca pe la nas.Slava!

    • ca cetatean al acestui oras consider tramvaiul un bun necesar, nu am masina, nu am intentia de a cumpara casco, de plati rovineta, de a plati parcarea, de plati intretinerea anuala a masini, de imbogatii firmele pertoliere pe carca mea, sa platesc un amarat de abonament anul?100% PRO

  5. Un lung pomelnic al mărețelor realizări..Nu vorbim nimic de nivelul poluării in Luncă (zgomot,gaze,praf) că doar am deviat tot traficul pe o stradă mărginită de clădiri înalte un r nu putem vorbi de dispersie..dar totul e temporar, nu-i așa? Poate ne spune primarul când a pus în dezbatere publica ideea strălucitoare a reorganizării traficului în oraș,care este al cetățenilor,nu moșia să personală.

  6. Sigur că în momentul de față e mult, foarte mult,poate prea mult disconfort. Atât de mult încât mie,pe persoană fizică, imi vor trebui tot atâția ani ca să uit cât vor dura lucrările actuale.Si voi trai cu teama ca ceva nu s-a montat bine, că o oarecare porțiune de tramvai va trebui demolată, va trebui refăcut ceva ce s-a făcut în pripă,etc….doar trăim în România și la viața mea am cam văzut multe, aproape destule…Ce ziceți?Cred că am un început de sindrom traumatic de la tramvai…tramvaita, si ca mine probabil multi altii.Sper sa ies întreg la cap după deranjul asta care va lasa in urma si multe traume si frustrări. Apropo, cine se face responsabil ca ne facem praf masinile pe această perioadă, zic eu , interminabilă,depinde cum o privești, de lucrări fără sfârșit .Cine de face responsabil de traumele morale pe care locuitorii Reusitei le suferă.Ca e aproape ca pe front.Vom iesi din lucrări ca o haită traumatizată psihic cu teama de a nu trăi o nouă experiență asemănătoare. La multi ani Resiteni…Sau nu e Revelionul?

  7. Fantastic nene cati părelologi si experti in infrastructura si in constructii are Resita.
    Si cand te gandesti ca le au si cu atragerea de fonduri UE si gestionarea banului public.

    • Salut! Aici nu sunt decat 2 categorii… politice! Unii o fac din rautate (vezi zero [barat], cel mai destept, cel mai priceput… la toate, cel mai ironic…), altii pentru ca iau leuti. Ah, da si mai e o categorie: cei ce se pricep la toate, dar nu au scoala!. Mai departe… NO COMMENT!

  8. 1. De pe Țarcului pe Progresului nu se poate ajunge, cum ar trebui să procedăm cei care vrem să circulăm cu mașina?
    2. În intersecția de la Kaufland mai este de lucru… o grămadă! E bine că s-a deschis circulația chiar și miercuri, nu vineri cum se afirma într-un articol precedent. Minciuna are picioare scurte, cum să mai putem crede ce spune x sau y? Șef de lucrări, Popă sau orice altă persoană…. 🤔
    Aștept cu încredere ziua de întâi iunie. La mulți ani copii!

  9. Nimic nu va place,nimic nu va convine.
    Daca face,nu face bine,daca nu face tot nu e bine.
    Ii vai de capul vostru.Voi ce ați crezut că are puteri miraculoase sa pocnească din degete și să fie totul gata.sa ii mulțumiți că a făcut că de era altul nu făcea nimic.Puneti mana și faceți voi daca considerați că o faceți mai bine.Voi știți doar sa scrieți comentarii răutăcioase.Sa va dea Dumnezeu după suflet la fiecare.

    • Ing. Mircea Popa, când mai spărgea câte o ”traversare” o acoperea în aceeși zi. Chestiune de bun-simț, nu era Ioan din nădrag(i).
      Bingo?

  10. Daca nu se facea nimic era bine! Nu stateati in trafic nu va enervati cu nimic! In Timisoara se sparge la fel, acolo va place tot si este foarte bine cand ajungeti acolo. Si în Timișoara se schimba liniile de tramvai și acolo este aglomeratie. Daca la Resita se face ceva nu este bine nimic ca cica este oras mic. Resita a ajuns ”oras mic” datorita celor care au fost la Primaria Resita înainte de dl. Popa.
    Eu sper ca se mai poate face ceva si pentru Resita si adevaratii resiteni.

    • ”Adevaratii resiteni ”sunt din ce in ce mai putini.Judetul Caras e primul in topul DEPOPULARII!Vad ca legenda Mesterului Manole merge mai departe.Am construit tramvai-am daramat tramvai-construim tramvai.E o blasfemie sa compari Timisoara cu Resita.S-au construit cladiri inalte minunate,le vezi daca mergi la aeroport pe Salajan.Plus multe altele.Resita este oras mic pentru ca populatia este in scadere, nu exista locuri de munca :multe si bine platite , sa atraga oamenii.Cum sa te compari cu Oradea,Timisoara,Arad?Poti compara Politehica Timisoara cu Eftime Murgu?50000 lei un doctorat!Slava!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei