18.7 C
Reșița
miercuri, 06 iulie 22

(FOTO) Venit, văzut, rezolvat! Podul de la Berzovia este din nou „circulabil“

Au trecut doar câteva zile de când podul de la Berzovia, cel ce asigură accesul dinspre Reșița spre Ramna s-a surpat și odată cu el șoseaua ce-l traversa. Lipsa lui făcea ca mașinile ce doreau să circule spre și dinspre Ramna ori județul Timiș să facă un ocol lung și anevoios, pe tronsoane de drum nu tocmai practicabile.

Refacerea acestui pod era deja în atenția autorităților după ce în februarie 2021 a fost calamitat ca urmare a cantităților mari de precipitații căzute, iar Consiliul Județean Caraș-Severin a depus deja un proiect pentru refacerea acestuia. Atâta doar că astfel de proiecte se întind pe perioade de timp măsurate în ani, iar în situația în care „podul de piatră s-a dărâmat“, trebuiau luate măsuri urgente pentru restabilirea circulației pe el.

„Cea mai rapidă soluție pe care i-am propus-o și președintelui Dunca, a fost aceasta, de a dărâma jumătatea de pod afectată, făcuți pereți din bolovani mari stânga – dreapta și umplerea lor cu material, beton concasat, zgură și deasupra un strat de 20 – 30 de cm de piatră concasată. Apa poate să treacă pe sub bolta celeilalte jumătăți de pod în cazul unor inundații. Asta a fost o soluție de compromis, dar am reușit reluarea circulației“, a declarat pentru Reper24, primarul comunei Berzovia, Mircea Ion Serafin.

spot_img

În refacerea provizorie a acestui pod pod s-a implicat și firma Max Agro, beneficiara directă a acestuia, cea care transportă piatră din județul Timiș pentru stația de betoane din Bocșa.

„Nu este  varianta cea mai bună, dar a fost cea mai rapidă. După 6-7 ore de lucru am reușit ca aseară, la ora 20:00 (n.r. luni, 16 mai) să reluăm circulația pe pod. Societatea Max Agro are contracte cu Consiliul Județean, iar  alimentarea stației de betoane din Bocșa de la balastierele din Timiș, se face pe acest drum. Am găsit înțelegere la domniile lor și problema a fost rezolvată foarte repede, ei fiind cei care au pus la dispoziție și utilajele grele și materialul de umplere“, a mai precizat edilul din Berzovia, Mircea Ion Serafin.

În prezent, circulația se face pe o singură bandă, pe mijlocul podului și nu există riscul surpării acestui. În cazul unor precipitații însemnate cantitativ, apa se poate scurge pe sub arcada celeilalte jumătăți de pod, acolo nefiind o apă curgătoare:

E un canal săpat cu mulți ani în urmă, prin care era alimentată moara cu apă din Bârzava. Între timp lucrurile s-au modernizat și moara a fost dotată cu un motor diesel, dar a rămas canalul“, a mai spus edilul din Berzovia.

Dan AGACHE

Ai imagini sau informatii care ar putea deveni o stire?
Trimite-ne un mesaj la numarul 0722441304 sau pe WhatsApp la 0751193203.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei