Numărul accidentelor rutiere grave este în scădere consistentă, de la 75 la 64, susține comisarul-şef de poliţie Ciprian Ioan Terciu, care a prezentat în cadrul Colegiului Prefectural evoluția indicatorilor privind siguranța traficului în județul Caraș-Severin pe primele 10 luni ale acestui an.
Astfel, numărul persoanelor decedate se menține însă la același nivel față de anul trecut, respectiv 27 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, în timp ce numărul răniţilor grav scade ușor de la 58 la 57, față de anul trecut, iar cel al răniţilor ușor din accidente grave de asemenea scade de la 49 la 39, faţă de perioada de referință a anului 2021.
Făcând o retrospectivă a accidentelor grave, în mod special a celor care au avut ca urmare decesul unor persoane, în 2010 la nivelul județului 42 de persoane au murit în accidente rutiere, în ultimii 4 ani numărul decedaților scăzând la 28.
Ca o concluzie, în primele 10 luni se poate constata o scădere a riscului rutier, chiar dacă pe primele 8 luni au fost constatate câteva probleme deosebite în special la accidentele cu urmări grave.
Printre cauzele generatoare de accidente grave, pe primul loc se află nerespectarea vitezei legale, în urma căreia s-au înregistrat 25 de accidente, indisciplina pietonală a dus la 9 accidente, iar alte preocupări la volan care distrag atenția reprezintă cauza a 6 accidente; neacordarea de prioritate pentru vehicule a produs 5 accidente, fiind a doua cauză generatoare de accidente.
Dinamica accidentelor înregistrate pe raza județului Caraș-Severin, în primele 10 luni, situează județul pe locul 13 la nivel național la numărul de accidente rutiere grave, pe locul 18 la numărul persoanelor decedate și pe locul 17 la numărul persoanelor rănite grav.
Lorena POENARU
Hmmm… Ciudat… În statistică nu apare printre cauzele cele mai frecvente depășirea „neregulamentară” deși, după cum rezultă din „presă” aceasta ar avea o pondere mare… aș zice că o „contribuție” importantă la astfel de depășiri o au și drumurile cu cel mai intens trafic dar cu o singură bandă pe sens!
Nici ”piederea controlului volanului” – chestiune de ax (caneluri?) sau de axon … nu apare în statistici.