16.3 C
Reșița
joi, 24 aprilie 25

Matematica, eterna necunoscută pentru elevii din Caraș-Severin

Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin a dat publicității rezultatele simulării la Evaluarea națională, examen pentru elevii claselor a 8-a. Problemele au început cu prezența în sălile de examen a elevilor cărășeni: din cei 1980 de elevi înscriși s-au prezentat la evaluare doar 1775 la limba și literatura română și cu doi mai puțin (1773) la matematică.

Din păcate, nici rezultatele nu sunt strălucite și denotă o lipsă totală de interes a elevilor și cadrelor didactice, într-o Românie care se vrea „EDUCATĂ“. Nu trebuie să ne mai mirăm că avem analfabeți funcționali, absolvenți a opt clase sau, mai rău, a unui liceu sau a unei facultăți.

Procentul de promovabilitate la examenul susținut la limba și literatura română a fost de 72,06, adică mai bine de un sfert din cei prezenți ar fi ratat examenul. Matematica, în schimb, a fost, este și probabil va rămâne o lungă perioadă de timp de acum înainte, un obstacol greu de trecut. Doar 50,48% dintre elevii prezenți la examen au reușit să obțină note peste 5.

Din păcate, ISJ nu a furnizat presei procentul elevilor pe grupuri de note, astfel încât să aflăm câți dintre elevii claselor a VIII-a din anul școlar 2022-2023 au reușit să obțină mai mult de nota 6.

În aceste zile s-a desfășurat și simularea la examenul de Bacalaureat. Așteptăm cu interes rezultatele, fie ele și orientative a capacității celor care au „pierdut“ 4-5 ani din viață pe băncile școlii.

Dan AGACHE

2 COMENTARII

  1. „din cei 1980 de elevi ” – din sau dintre ?
    „absolvenți a opt clase sau, mai rău, a unui liceu sau a unei facultăți.” – absolvenți a sau ai unui liceu ?
    „Procentul de promovabilitate” – promovabilitate sau promovare ?
    „din cei prezenți” – din sau dintre ?
    „Așteptăm cu interes rezultatele, fie ele și orientative a capacității ” – lipsește o virgulă pe acolo

    Se pare că nici „jurnaliștii” de Caraș nu se lasă mai prejos …
    Poate se va face un apel către „senatorul cu expertiză” să ne mai explice cum e cu #RomâniaEducată.

  2. ”Doar 50,48% dintre elevii prezenți la examen au reușit să obțină note peste 5.”

    Pentru mine, ca dascăl de ”exacte”, notă > 5 ar însemna rezolvarea corectă (bună) a > 50% dintre subiecte.
    Principiu valabil ca preț și pentru o jumătate de kg de cartofi (buni).

    Altfel e … ”(Get your) Money for nothin’, chicks for free …” (Dire Straits)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei