Vegetația forestieră de pe marginea drumurilor naționale din Caraș-Severin, dar și pericolul arborilor care depășesc zona de siguranță au ajuns, din nou, în atenția prefecturii. Subprefectul Crisitan Gâfu a solicitat SDN Caransebeș să continue operațiunile începute în ultimii 2 ani, pentru a preveni tragedii similare celei din 4 februarie, când un copil de 14 și-a pierdut viața la ieșirea din Reșița, strivit de un arbore.
În replică, șeful SDN Caransbeș, Ioan Boba, spune că, din lipsă de personal, aceste acțiuni de toaletare și defrișare se realizează într-un ritm mai greoi.
„Avem o deficiență destul de mare, media de muncitori este de 4 oameni per district, iar un district are 50 de kilometri în administrare. Cu 4 oameni este relativ greu să faci toate activitățile necesare, adică să ții și partea carosabilă, și curățenia pe drumuri două zile pe săptămână cu sfințenie. Luni și vineri facem ridicarea gunoaielor din parcări și de pe zona drumului și mai rămân trei zile în care cu 4 oameni pe 50 de kilometri e greu.
Dar aici vorbim de tufișuri, noi am cam desființat plantația rutieră pe toate sectorele de drumuri, nu mai avem arbori care să ne aparțină, doar pe sectorul din zona Oravița-Nicolinț, la care se lucrează la tăieri, și mai avem ceva arbori în zona Caransebeș – Soceni, pe care i-am marcat săptămâna trecută și urmează să-i licităm și să-i vindem pe picior.
În pădurile Romsilva și în pădurile private nu putem să intervenim noi, îndepărtarea lor trebuie făcută de proprietarul pădurii, după caz”, a precizat Ioan Boba, director SDN Caransebeș.
Dată fiind situația, prefectul județului, Ioan Dragomir, i-a sugerat șefului SDN Caransebeș să creioneze un plan de acțiune privind îndepărtarea vegetației rutiere, pentru a putea primi sprijin și de la alte entități, insistând ca până la 1 mai drumurile să fie curățate. Prefectul Dragomir susține că banii nu ar trebui să fie o problemă, pentru că secția de drumuri dispune de un buget destul de serios și ar mai fi și sume rămase de la deszăpezire, având în vedere că iarna nu a fost atât de grea.
Pentru ca vegetația rutieră să nu mai reprezinte o problemă, ea ar trebui îndepărtată de pe zona de siguranță, zonă care măsoară aproximativ 2 metri de la marginea acostamentului.
Vestea bună este că drumarii promit ca, până la Paști, să fie curățate principalele drumuri naționale din Caraș-Severin, precum și cel european care străbate județul.
foto: DRDP Timișoara
Elena FRANȚ
„șeful SDN Caransbeș, Ioan Boba, spune că, din lipsă de personal, ” – de fapt e din lipsă de interes.
Ce poți să ceri de la astfel de oameni, cere merg la muncă (la stat) ca să-și rezolve afacerile de la firmele personale ?
Boba merge pe teren la recepții și la faze determinante în timpul programului, Ardelean face proiectare pentru firma proprie la sediul SDN …
”media de muncitori este de 4 oameni per district, iar un district are 50 de kilometri în administrare”
–
50 de kilometri rotunzi sau pătrați?