Schimbarea conductelor prin foraj orizontal dirijat. Aceasta este soluția găsită la Reșița, de primarul Ioan Popa, pentru anumite tronsoane unde trebuie înlocuite rețelele de apă și canalizare, dar care nu mai pot fi sparte odată ce lucrările la proiectul tramvai au fost finalizate.
Mare parte a municipiului de pe Bârzava a devenit un șantier în ultimii ani, din cauza sau datorită numeroaselor proiecte derulate în principal de administrația locală. Pe lângă Primărie, însă, are lucrări în desfășurare și Aquacarașul. Iar uneori proiectele se bat cap în cap, ca să spunem așa, adică Aquacarașul vrea să schimbe țevi și conducte, iar Primăria vrea să asfalteze. Iar termenele de finalizare ale proiectelor i-au cam pus în încurcătură. Cum s-a întâmplat, de exemplu, pe o porțiune din tronsonul viitorului tramvai. Unde administrația locală, presată de timp pentru finalizarea proiectului implementat pe fonduri europene, nu a putut aștepta ca Aquacarașul să deruleze licitațiile pentru găsirea unui constructor, iar mai apoi ca respectivul constructor să schimbe rețelele de apă și canal. Soluția găsită: înlocuirea conductelor pe anumite porțiuni, prin foraj dirijat.
„Am discutat foarte deschis și nu m-am ferit de acest lucru. Am avertizat Aquacarașul. Am avertizat pe toți cei care erau practic implicați în proiectul de modernizare a rețelelor de apă și canal în județul Caraș-Severin și în Reșița: «Domnilor, facem proiectul de tramvai și trebuie să ne mișcăm, dacă nu reușim să schimbăm acum nu vom mai reuși».
Ce am făcut în zona Intim-Victoria, am ieșit cu conductele în zona pietonală. S-au pus conducte de fontă ductilă care este garantată 100 de ani și din cauza aia s-a lucrat foarte mult pe trotuarul din stânga, cum mergi spre Victoria. În rest, pentru că ei nu au reușit, din păcate, să închidă contractele cu finanțatorul, să fazeze, să semneze cu cei cu care au semnat ulterior, am zic, facem în felul următor: am consultat ADR-ul și am decis să terminăm tramvaiul și ulterior, pe anumite tronsoane, se poate interveni cu foraj orizontal dirijat. Adică se sapă o groapă și se dirijează un foraj, fără să afecteze infrastructura rutieră. Poate să meargă până la 3-400 de metri. Se face o groapă de lansare, o groapă de sosire și în maniera asta se poate rezolva problema.
În zona OMV, de exemplu, suntem în discuție cu compania Erbașu care are contract cu Aquacarașul pe proiectul POIM, să venim exact prin foraj dirijat de la spitzparcul din zonă și să mergem până la intersecția cu drumul care merge la unitatea militară. De acolo țeava se duce filat pe peretele pe care se picta de multe. De fapt, nu este o magistrală aia, este o țeavă de 200 de milimetri în diametru care alimentează Curtea de Conturi și străzile care merg în sus în Triaj. Deci, acolo unde este cazul, vom rezolva problema în maniera asta”, a explicat, pentru Reper 24, primarul Ioan Popa.
Karina TINCUL
Felicitări, domnule primar!
Popa ești un jegos, mincinos, ipocrit, de doi bani. Nu faci ceapă degerată, minți, furi ca toți jegoșii din politica de kkat din România!Hai cenzura p…i opriți comentariu, că de asta sunteți buni, presă sclavă și sugace made by Romania, colonie vândută ocultei mondiale!!!!
De 65 de ani stau pe o strada in centrul resitei. Se numește strada aviatorilor. Voi putea ajunge cu mașina în fața casei vreodată ?
Dacă o să învețe să zboare (mașina)… 🤓 nu porcu’!!! 🤣
Schimbarea conductelor prin foraj orizontal dirijat. Aceasta este soluția găsită la Reșița, de primarul Ioan Popa …
–
Da, pentru că și găurile în macaroane sunt prelucrate prin foraj orizontal dirijat, asta înseamnă experiență.
Ca să vezi unde mai era o ”găselniță” la alocări de ”tăiței” la Nelu-tunelu’ 🙂