19.7 C
Reșița
marți, 05 iulie 22

Pro vs contra

Anunțul edilului Nelu Popa, alias Tăiețelu, că s-a dat startul lucrărilor la introducerea tramvaiului în Reșița, a reaprins spiritele celor pro, dar și celor ce sunt împotriva acestui proiect.

Ba că nu mai are cine să se plimbe cu tramvaiul, ba că mai bine introducea troleibuz, ba că niște microbuze erau suficiente, ba că vagoanele sunt turcești… și tot așa. Multe comentarii, multe păreri, mulți „specialiști“ în orice.

Acuzat că nu e naționalist și a comandat vagoanele de la turci și nu din țară, (trebuie spus că achiziția tramvaiului a fost scoasă la licitație de Ministerul Dezvoltării și nu de Primărie), blamat că vrea să-și ia „parandărătul“ pentru un proiect de milioane de euro, ori că de 6 ani nu a făcut nimic în Reșița, cu excepția renovării centrului civic și a unei alei de promenadă, blamat că nu a înființat locuri de muncă ori că nu a astupat gropile din carosabil, lui Nelu Popa i se pot reproșa multe.

spot_img

Aș avea și eu câteva reproșuri, dar mă abțin deocamdată și încerc să judec faptele. Proiectul cu introducerea tramvaiului în Reșița a intrat în linie dreaptă. Am mai spus și mă repet: nu cele 4-6 garnituri sunt importante. Se puteau găsi soluții pentru un alt fel de transport în municipiul de pe Bârzava. Importantă e reabilitarea traseului; cu conducte de apă și canalizare noi, cu infrastructura rutieră rasă și înlocuită, cu trotuare moderne, cu piste de biciclete care să nu ocupe trotuarul, cu instalație electrică și de iluminat nouă, cu amenajarea unor stații moderne, cu bănci și locuri de odihnă și câte și mai câte.

Citește si:  Semnat și parafat! 270 de milioane de lei pentru proiectul tramvai! Lucrările încep în luna mai!

Aveam nevoie de tramvai? Cu siguranță nu. Avem nevoie de o infrastructură nouă și modernă? Asta cu siguranță DA. Păi și atunci, de ce atâta zarvă? Sunt postacii de profesie pe deoparte și reșițenii (unii cu state vechi în acest oraș) care înțeleg necesitatea unei astfel de investiții. Să mai spun că ea e realizată pe bani europeni? Că se va reabilita și Calea Timișoarei (o altă pată pe obrazul orașului, la felul în care arată)?

Dacă e să analizez activitatea edililor de după 89, constat că nici unul nu a avut o viziune a orașului de mâine; a Reșiței de după mandatul său ori a nevoii de a se alinia unor curente moderne pentru viitorul generațiilor ce vor trăi în acest oraș.

Putem spune că nu a făcut nimic, cu excepția blocului personal. A furat? A păgubit bugetul Primăriei pentru asta? A deturnat fonduri în interes propriu? A luat șpagă? Acestea sunt întrebări la care trebuie să răspundă Justiția. Aveți dovezi, domnilor cârcotași? Prezentați-le celor în drept. Nu suntem în junglă ori în cine știe ce țară de mâna a șaptea în care să ne facem singuri dreptate. Dacă e dovedit că a făcut toate astea, va plăti cu siguranță.

Până atunci însă, vă propun să strângem puțin din dinți, să ne calmăm când circulăm cu mașina prin oraș (și chiar vom avea de ce) și să așteptăm rezultatul final. Pun pariu pe ultima mea pensie că cei care critică astăzi, vor fi primii care se vor lăuda cu orașul lor. Asta doar dacă vor reuși să vadă și lucrurile bune.

Haideți să încercăm cu… răbdare și tutun, atât celor pro cât și celor contra. A și încă un amănunt: încercați să fiți mai deschiși la opiniile altora. E drept că avem puncte de vedere diferite, dar acestea trebuie combătute cu argumente, nu cu pumnul, cu înjurăturile ori cu calomniile, indiferent de interlocutor.

Citește si:  „Va urma un an și jumătate de calvar”! Reșița se transformă în șantier

Dan AGACHE

Ai imagini sau informatii care ar putea deveni o stire?
Trimite-ne un mesaj la numarul 0722441304 sau pe WhatsApp la 0751193203.

20 COMENTARII

  1. O sa aveți tramvai! Poate ca nu o sa circulați cu el, pentru ca stați si jucati table in fata blocului sau luați un “ det” la birturile unde sunteți clienți “ pe caiet”! Hărnicia de care dați dovada o disipati pe tot felul de bârfe si observații, toate împotriva a orice: numai voi sa nu faceți nimic! Tramvaiul, bun sau rău, este ieftin si se face pe bani europeni! El va va aduce reabilitarea tuturor cailor de acces, asfalt nou, curatenie, statii moderne, etc.! Nivelul orașului creste: chiar si prețul locuințelor dumneavoastra, dragi clevetitori! Numai daca sunteți orbi nu vedeți schimbarea orașului in 5 ani fata de cei 25 in care nu a-a facut nimic! Vreți locuri de munca? Aveți dreptate! Poate va înscrieți pentru câteva zeci de zile, ca voluntari, înspre urgentarea lucrărilor la căile de rulare si asfaltarea orașului Dvs. Ca la clevetiri sunteți primii pe lista…Va dorim succes!

  2. Explicati o data pentru totdeauna, CORECT, ce tot da lumea cu bani europeni, cand de fapt sunt o parte infima din sumele cu care cotizeaza tara asta la bugetul Uniunii Europene.

  3. Cât estimează proiectul ca va fi costul unui bilet de tramvai? Dar costul real, nu cel cu subvenții, pentru ca subvențiile vin și din buzunarul celor de nu folosesc tramvaiul ca mijloc de transport urban. Nimeni nu ne-a spus cine este publicul țintă, câți călători se estimează a folosi tramvaiul pe ora și sens…
    Astea vor fi surprizele finalului investiției și paguba în bugetul Reșiței! Părerea mea…

  4. ”… (trebuie spus că achiziția tramvaiului a fost scoasă la licitație de Ministerul Dezvoltării și nu de Primărie)

    A luat șpagă? Acestea sunt întrebări la care trebuie să răspundă Justiția.”

    Cine?

  5. Pe linga toate aspectele negative pe care le creeaza introducerea acestui tramvai inutil,va voi scoate in evedenta altul, neatins. Spuneti,unii, de bani europeni. Bine. Si din ceea ce participa statul,primaria, sint imprumuturi,sau de unde? Care este acum gradul de indatorare a primariei, ce taxe vor creste anii viitori. ? Nu ne spun acum,dar veti vedea ulterior ca toti aplaudacii actuali, si yes manii vor dispare in neant. Amintiti va doar,ca a crescut toate taxele si impozitele,la Resita, cu 50%, de parca am trai in capitala? Drumurile sint varza in tot orasul,pamint prin dealul crucii,s.a. iar prin cartiere, micro 1,2,3,4, e cam nenorocire. Gropi,santuri,canalizari sub nivelul strazii,trotuare aiurea. Calea Timisorii,e ,,valurile Dunarii,nu cale de rulare auto.

  6. Felicitari Dl. Primar si toata echipa primariei care a facut posibil acest lucru. Banii europenii sunt oferiti de uniunea europeana pe gratis si munca de 24 de luni va aduce locuri de munca de care orasul are mare nevoie. Beneficile pentru populatie este enorma avand in vedere faptul ca transportul electric este de 1000 de ori mai sanataos , pentru mediul inconjurator si om!! Felicitari inca o data!

  7. Nu a-ți observat că noi, fraierii de cetățeni păreriști și cârcotași, așa cum suntem făcuți de ciobanii din politichia de cacao românească dar și de unii care o ard pe,,noi oamenii de presă „,de câte ori îndrăznim să ne luăm nasul la purtare punând întrebări pro și contra, o mai cârcotim urechindui pe cei care o dau pe iubitorii și salvatorii neamului, Poc! Ne trezim că suntem tot noi ciuca bătăi de joc, suntem făcuți proștii satului cu ciunga in cap și alte porcăieli de genul totul din cauză că noi am mai îndrăznit să nu fim recunoscători față de aceste,,valori „ale nației ” pentru că ei ne doresc tot binele din lume, și totul in lumea asta merge pe celebrul principiu ,,Crede-ne și nu ne cerceta acțiunile „.Cetățeanul de rând nu mai are dreptul la replică, critici, să pună tot felul de întrebări chiar și incomode atunci când situația o impune, intr-un cuvânt am intrat în era neomarxismului, omul universal de tip nou, bazat pe o doctrină de tipul OBEY and KEEP SILENCE sau mai pe româneste in graiul nostru neaoș ,,Ciocul mic și capul plecat, pupă mâna la șefii tăi care veghează somnul națiunii. Hai ne lăsați cu deastea de-ale lui Tăițelul, nu suntem proști chiar toți. Normal, ce ne trebuie nouă tramvai!?Firobuze, infrastructură ,iluminat public etc,etc..

  8. Basme! Uitați-vă numai la trotuarele de la piața-tribunal! E-atât de greu de pus niște piatră cubică-dale, astfel încât să nu facă valuri și să nu intre tocurile pantofilor doamnelor printre ele? De unde muncitori calificați?
    Mai bine s-ar face sensurile și liniile de tramvai urmând sensurile de circulație ale bulevardelor și continuarea bd. Al.I.Cuza direct în drumul Lupacului! Altfel, traficul va deveni și mai îngreunat, absolut degeaba!

  9. Oare ce este mai important?Introducerea tramvaiului sau crearea locurilor de muncă? Se pare ca introducerea tramvaiului desființează locuri de munca, odată cu demolarea asa ziselor chioșcuri, care, unele dintre ele arată mai bine ca unele magazine de pe Bd.Republicii.Sustin in continuare ca era suficient reabilitarea infrastructurii rutiere și introducerea autobuzelor electrice.

  10. Domnule PRIMAR va rog sa ne raspundeti:
    La Secu si Cuptoare cand o sa curga apa
    Suntem in UE si avem conditi de Bangladesh.

  11. Troleibuzele erau cele mai indicate. Formai niște sensuri de circulație pe mai multe sectoare de drum, gen: Republicii, Triaj, Rev. din Decembrie, Centru, Muncitoresc, A.I.Cuza, Moroasa, Caransebeșului. Să vezi cât o să stai cu mașina după tramvaiul din stație! Nu o să ai nici loc de refugiu pentru călători.

  12. După încercări multe de a compensa calea de rulare cu funicularul, concluzia este ca, totuși, nu tramvaiul este important, cât reabilitarea străzilor laterale, lucru care nu putea fi realizat decât prin alipirea acestui deziderat la valoarea sumei colosale pe care o va implica reintroducerea tramvaiului. Ok ne pregătim din greu pentru circul pe care îl va însemna o astfel de acțiune, deranjul, costurile de tot felul.. Însă totuși în anii ăștia Primarul a înțeles ceva ce un alt tovarăș nu va înțelege niciodată,,, dacă folosești fonduri guvernamentale ești limitat și trebuie sa dai dovada de obedienta, chiar fata de miticii propriului partid… Da! vor apărea poate, parcări noi. Care teoretic ar trebui sa aducă fonduri suplimentare în Trezoreria Primăriei, unde se vor aloca, Dumnezeu stie
    .. Dar în final, se întâmplă ceva, măcar,

  13. Infrastructura ( apă , canal , ş a.m.d. ) o puteați / puteți face (reabilita) tot pe fonduri ,, IEUROPENE ” în tot bulevardul (oraşul) … fără să fie legată neapărat de proiectul tramvaiului.Iar reabilitarea străzilor ( căilor de acces ) şi trotuarelor sânt cuprinse în aceste lucrări edilitare…apă-canal ( & gaz … dacă-i cooptați în derularea proiectelor şi pe paraziții ăia’ , alături de alți furnizori de servicii ). Aquacacaraş a derulat astfel de proiecte de partid(e) ani la rând , învârtsifonând ( am inventat un ,, cuvânt compus ” nou , doar ținând Dex-ul pe un ,,genunche” şi uitându-mă la ,,almanahe” Hustler pe ,, ălălaltu ” ) cantități imense de ,,caşcaval” în cadrul şobolănimii scurmănătoare de pâmânt şi ,, cacao ” , în regie proprie sau prin firmele prietene agreate.Aici nu vorbesc de ,,pro sau contra” ( eu am fost pro tramvai doar în măsura mutării căii de rulare / liniilor acestuia deasupra Bârzavei acolo unde exista posibilitatea , decongestionând astfel traficul rutier ; sau invers…mutând circulația maşinilor deasupra râului Bârzava ; ori cel puțin reamenajarea Bârzavei ,, în sens peisagistic & biogeografic ” şi bineânțeles în scop de agrement ) … ci de ,, lucruri frumos împachetate „.

  14. A trecut si data de 1 mai muiepnl ca lucru la tramvai ciuci poate nu sa exprimat bine sau eu nu am inteles ca luctarile incep dupa 1 mai 2022 sau 1mai 2220 descurcatima voi❓

  15. Dragi mei de la reper 24 in special pentru agache 1 de ce ai plecat de la radio resita la un site de 2 bani si de ce il lingi pe taetelu pentru bruma de maruntis care vo da chear el a declarat citi bani primiti pentru osanalele aduse sa ce ne credeti prosti

    • Dragă George. 1 Nu e traba ta de ce am plecat de la radio Reșița. Totuși, pentru a putea dormi linistit noaptea, te informez ca mi-am dat demisia. Hai sa-i spunem nepotrivire de caracte.
      2 Eu am fost si când am demisionat de la postul public și acum în pensie de boala.
      3 Daca ai impresia că „il ling pe tăițelu“ te inseli amarnic. Eu ce am avut de spus i-am spus și cand am fost la Radio (Am facut emisiune cu el si în campania electorală și imediat după ce a castigat primul mandat) și acum.
      4 Cat despre bruma de mărunțiș pe care mi-o dă, te informez cu respect că eu fac muncă de voluntariat la Reper, doar de dragul meseriei. Tu ai face așa ceva pentru o meserie pe care o Iubesti?
      5 Asa ca fi convins ca ceea ce spun sau scriu, chiar cred. Este opinia mea si nu ma dezic de ea. E dreptul tau sa ai o altă opinie. În rest…să auzim de bine
      PS Daca Reper ti se pare de 2 bani sa sti ca nu e obligatoriu sa ne citesti. oricum îți multumim ca o faci si iti respectam decizia de a nu fi de acord cu noi

  16. Cred că domnul Agache Dan are dreptate. Este singurul ziarist care a,,îndrăznit ” împins de anumite situații, să își expună, la modul personal,situația profesională față de alți ziariști gen CAON, care nu mai obosesc în redactarea de articole cu șoferul rușine Dunca, și primarul varză Fidea Popa, cărora dacă le aduci critici vehemante, ești pur și simplu cenzurat, chiar haterit de guerrilla partidului de tot rahatul PeNaLe. Cel puțin asta am observat în ultimii 2 ani și ceva de plandemie mincinoasă. Atunci când Caon-iștii lingăi o ardeau pe chestii slabe și pupincuriste la adresa guvernerului Iohanis recte Arahat, cei de la Reper24 erau prezenți cu articole ceva gen pro și contra referitor la subiectul Plandemie și loozerii care promovau vehement ideia de noua normalitate, obligativitatea vaccinări etc.,etc.Nu le țin parte dar să ne uităm în spatele faptelor, iar dacă omul o face din pasiune, benevol, stau și mă intreb oare câți dintre noi am face obiectul muncii fără remunerație pe masură?Vă spun sigur:zero este numărul celor care ar profesa o meserie fără a primi leafă pe măsură, deci să nu fim măcinați de ipocrizie și latura întunecată a capitalismului globalist plin de ură și sălbăticie. Cer scuze4,nu sunt avocatul diavolului, doar un simplu om, cu 12 clase +bac pe merit, dar care am suferit mult dincauză că am incercat să gândesc nu să car bagajele șefilor. Apreciez sinceritatea, sper, a domnului Agache care s-a simțit să își facă un C.V.cu un mea culpa într-un moment in care de fapt ar trebui să ne păstrăm momentul de luciditate.

    • Are, are și dreptate și verticalitate! Calități mai rare în zilele de azi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei