Mult zgomot pentru nimic la Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin. „Piesa de teatru” sau scandalul început în urmă cu aproximativ două luni la ISJ-ul cărășean și-a jucat astăzi ultimul act, la finalul căruia toate părțile implicate au plecat mulțumite de rezultat. Între timp, s-a schimbat însă conducerea la Inspectoratul Școlar, iar în locul Carinei Pristsă aibă o cu totul altă abordare.
Concret, întregul scandal a pornit de la proiectul planului de școlarizare pentru anul școlar 2023-2024, conducerea ISJ-ului (fosta) luând decizia să reducă numărul de clase aprobate pentru patru unități de învățământ: Colegiul Național Mircea Eliade, Colegiul Național Diaconovici-Tietz, Liceul Traian Vuia, toate din Reșița, și Colegiul Național Traian Doda din Caransebeș. Au urmat întâlnirii, memorii, reproșuri, amenințări cu darea în judecată. Fără nici un rezultat însă pentru directorii liceelor care s-au simțit nedreptățiți de decizie. Situația s-a schimbat însă odată cu numirea lui Lucian Miclău în funcția de inspector școlar general. Trei dintre liceele cărora nu le-au fost aprobate numărul de clase solicitate au reușit să obțină răsturnarea deciziei. Iar astăzi, în urma unor discuții derulate la sediul ISJ, a fost reanalizată și situația ultimului liceu căruia nu i-au fost aprobate toate clasele solicitate. Este vorba de Liceul Teoretic Traian Vuia, al cărui director, Bianca Georgevici a plecat de această dată mulțumită de la Inspectorat, cu promisiunea că numărul de clase de la Vuia nu va fi redus.


„Mă bucur să constat că ISJ Caraș-Severin a avut deschiderea de a reanaliza cifrele pe care s-a fundamentat decizia anterioară. În ianuarie s-au depus propunerile școlilor pentru proiectul planului de școlarizare, la cele patru licee s-a aprobat mai puțin cu o clasă decât au solicitat școlile, în ideea că trebuie dezvoltat învățământul profesional și tehnic.
Am depus toate școlile memorii în luna februarie, am fost convocați în 16 februarie și ni s-a explicat că rețeaua școlară nu poate duce mai multe clase decât au fost aprobate inițial, că rămâne în vigoare planul proiectului de școlarizare deja aprobat în ianuarie. Și aici ne-am oprit, pentru că am avut bunul simț să înțeleg că un memoriu care deja s-a respins se oprește acolo, nu putem să revenim cu un memoriu la același for care l-a respins. Lucru care nu s-a întâmplat la celelalte trei școli, au depus zilele trecute din nou memoriu cu aceeași temă, cu aceleași solicitări, s-a reluat în discuție, însă doar pentru școlile care au depus memoriu. Ni s-a părut discreționară rediscutarea proiectului planului de școlarizare fără să fim puși la masă din nou, toți cei patru reprezentanți ai școlilor în discuție. Mă bucur că Inspectoratul a realizat acest lucru și a revenit asupra planului proiectului de școlarizare și consider că așa era echitabil”, a precizat Bianca Georgevici.
La rândul său, inspectorul școlar general Lucian Miclău, a apreciat că astfel de probleme se rezolvă cu calm, discutând. „În urma întâlnirii cu colegii de la Traian Vuia, am hotărât ca astăzi, în ședința Consiliului de Administrație al ISJ să suplimentăm cu o clasă cererea lor. Decizia vine și în urma discuției pe care le avut-o cu dna director general din Ministerul Educației, Corina Marin, care ne-a spus că încă se mai poate transmite o adresă actualizată către Minister prin care să actualizăm proiectul planului de școlarizare pe județ pe anul școlar 2023-2024”, a explicat Miclău.
Conform celor precizate de inspectorul școlar general, în zona Reșița există un deficit de aproximativ 200 de elevi, între numărul de clase acordate și numărul de absolvenți de clasa a 8-a, deficit care trebuie acoperit cu elevi din județ. De menționat că există surplus de elevi pe zonele Oravița, Moldova Nouă, Caransebeș sau Oțelu Roșu. Pe de altă parte, însă, de foarte multe ori, absolvenții claselor a 8-a din localitățile situate în apropierea granițelor județului, optează să își continue studiile în județele vecine. Deci, numărul elevilor care aleg să se orienteze spre liceele și colegiile din Caras-Severin și implicit din Reșița, depinde până de urmă de cât de bine reușesc acestea „să se vândă”, să devină atractive pentru elevi și părinți și să le ofere specializările pe care le doresc.
Dacă se va reuși sau nu îndeplinirea planului de școlarizare aprobat, după multe hopuri și piedici, pentru județul Caraș-Severin, se va ști de abia după repartizarea computerizată ce va avea loc în vara acestui an.
Karina TINCUL
Da , întotdeauna liceele teoretice au știut „să-și vândă marfa” , problema este , dacă această „marfă ” se regăsește după terminarea liceului și pe piața muncii din Reșița sau județ . Școlile profesionale și duale au avut întotdeauna după revoluție un deficit major . Asta este , vom aduce indieni , pakistanezi…. și vom deveni un oraș turistic , un județ turistic , ….o țară turistică ! Ingineri , doctori , contabili , arhitecți șefi de diferite formațiuni ….. asigurăm noi , restul importăm !!!
Agro(in)cultura și (auto)turismul reprezintă doctrina (la șarpele cu pene).
”Situația s-a schimbat însă odată cu numirea lui Lucian Miclău …”
–
Asta însemnă că și Istoria e bună la ceva: nu se mai taie capete, nici clase.
Eventual se taie castraveți la bucătărie.
zero – în sfârșit sunt de acord cu tine!
Uraa! Bem o bere? Sau mai bine nu…