Lipsa unei infrastructuri de transport rutiere moderne, cu autostrăzi interconectate, cu drumuri expres și cu centuri ocolitoare, face ca numărul accidentelor, multe dintre ele mortale, să ne conducă spre primul loc în Uniunea Europeană la acest capitol.
În cei aproape 34 de ani de la evenimentele din decembrie 89 s-a dat vina ba pe guvernanți, ba pe constructori, ba pe urși, lilieci ori cine știe ce ale „gonghițe“ protejate de cei ce au vrut (și au reușit) să fie „Gică contra“ și să facă rău României.
Fondurile europene, în special cele venite prin PNRR și hotărârea actualului ministru al Transporturilor, cărășeanul Sorin Grindeanu au condus la o impulsionare a lucrărilor pe șantierele autostrăzilor din România, iar acum apar și rezultatele. Despre acestea, deputatul PSD de Caraș-Severin Silviu Hurduzeu, fost președinte al Consiliului Județean a afirmat:
„Construcția autostrăzilor continuă în ritm susținut!
Ministerul Transporturilor menține angajamentul investițional fără precedent, care pune la treabă miliardele de euro din fonduri europene. Cele trei contracte semnate azi (miercuri, 20 septembrie n.r.) înseamnă construcția a încă 65 de km de autostradă – 17,5 km din A0 (Joița-Corbeanca), 16,2 km din secțiunea Sibiu-Făgăraș și 29,9 km din A8, tronsonul Leghin-Tg. Neamț.
În total, resursele alocate depășesc 3,5 miliarde de lei. De remarcat că din această săptămână România va avea peste 1.000 de km (1004,9) de autostradă și drumuri expres și că până la finalul anului viitor vor fi dați în circulație încă 250 de km“, a precizat deputatul social-democrat Silviu Hurduzeu.
E mult? E puțin? Până la urmă cred că e mai mult decât nimic și mai puțin decât avem nevoie pentru un transport civilizat. Aștept o finalizare a tronsoanelor începute, astfel încât să-mi permit să ajung cu mașina de la Reșița la Constanța într-o după-amiază și să nu fiu obligat să fac același timp care mi-ar fi necesar să ajung la Paris, de exemplu.
Așteptăm rezultatele, fie ele și cu festivități gen tăiat „pamblicuțe“ ori verificarea planeității șoselei cu paharul de apă pe bord, precum fostul premier Emil Boc.
Dan AGACHE