Unul din cele mai ambițioase și importante proiecte din zona de vest a țării a primit undă verde de la Agenția Națională pentru Protecția Mediului. Mai exact, proiectul ce prevede modernizarea liniei ferate Reșița-Timișoara, cu extensie spre Serbia a primit Acordul de mediu.
Peste câteva luni se împlinesc patru ani de la momentul la care a fost semnat un acord între Consiliile Județene Timiș și Caraș-Severin și primăriile din celor două reședințe de județ în vederea reabilitării infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră. Proiectul pare să înainteze într-un ritm de melc sau poate cu aceeași viteză cu care circulă la ora actuală trenul între Reșița și Timișoara, viteză tipică, de altfel, pentru proiectele de amploare derulate în România. Important este că nu s-a renunțat la intenția de a aduce oferi un transport modern pe calea ferată în zona de vest a țării.
„Proiectul, care a primit Acordul de mediu din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, va fi finanțat în cadrul «Programului Transport 2021 – 2027» și vizează Linia CF 922 (Timișoara Nord – Voiteni – Moravița), care reprezintă Componenta A a planului și 922a (Voiteni – Reșița Nord), amplasate în județele Caraș-Severin și Timiș, care reprezintă Componenta B a proiectului. Linia de cale ferată Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, are, în prezent, o lungime totală de 117,977 km și leagă municipiul Reșița de municipiul Timișoara și, respectiv, România de Serbia, prin trecerea frontierei la Stamora Moravița”, a precizat Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele ANPM, la momentul semnării Acordului de mediu.
Traseul proiectat se va desfășura, în general, pe actualul tronson, incluzând ajustările necesare reducerii diferențelor de nivel și lărgirii unghiurilor curbelor, astfel încât vitezele de 120 km/h, pentru trenurile de călători și 80 km/h, pentru cele de marfă să poată fi atinse. Singura zonă care nu va putea asigura viteza maximă de deplasare este cea de la ieșirea din stația Timișoara-Nord, unde traseul impune o geometrie a curbelor cu raze mai mici decât cele necesare deplasării cu 120 km/h.
Conform proiectului de reabilitare, durata preconizată pentru implementarea investiției aferente Componentei A este de 50 de luni, calculate de la emiterea Ordinului Administrativ de Începere a Lucrărilor, iar pentru Componenta B, este de 60 de luni de la semnarea aceluiași document.
Karina TINCUL
Sa se împotrivească și acum Crina la mintea care o are, puțin sau deloc, ca atat îl duce mintea
Acest proiect de cale ferată modernă, Reșița-Timișoara, e atât de important pt populație încât politicul ar trebui să nu mai ,,trăncăne” ci să dea drumul la treabă, urgent!