-3.4 C
Reșița
marți, 14 ianuarie 25

Aeroportul Banat Caransebeș, în centrul conectivității

Asociația pentru Combustibili Sustenabili (ACS) a continuat seria de evenimente „ARCA Sustenabilității”, prin care și-a asumat misiunea de a consolida inițiative publice-private pentru dezvoltare sustenabilă, prin evenimentul Conferința Sustenabilității în Banat și Mehedinți.

Gazda evenimentului, Aeroportul Banat, împreună cu Consiliul Județean Caraș-Severin și Primăria Municipiului Caransebeș, intenționează dezvoltarea unei regiuni de interes economic, concentrată în jurul nodului multi-modal de transport care se dezvoltă în jurul aeroportului, prin conexiuni rutiere, feroviare și fluviale. Amplasamentul este strategic conceput în proximitatea Gazoductului BRUA pentru a capta resursă energetică eficientă atât în industrie și transporturi cât și în sinteza combustibililor sustenabili pentru industrii și transporturi.

Ca și subiect complementar, mediul public și economic din regiune manifestă interes deosebit în producția hidrogenului verde, atât prin reformarea metanului cu abur și captarea carbonului, cât și prin procesul de electroliză, intenționând să se încadreze în criteriile strategice industriale ca și „vale de hidrogen” pentru consum și transport către consumatori. Prin contribuția participanților, atât din partea instituțiilor publice cât și din partea mediului de afaceri, reprezentanții ACS au obținut informații esențiale pentru o Strategie Națională a Hidrogenului care să aducă beneficii regiunii prin dezvoltare durabilă,în principiile sustenabilității, așa cum sunt acestea definite prin legislația europeană și convențiile globale (Taxonomia, țintele de dezvoltare sustenabilă ONU, etc.).

Propunerea ACS, în această conferință, s-a nuanțat prin apelul la întemeierea unei regiuni de interes pentru finanțarea proiectelor de dezvoltare sustenabilă orientate către progres. ACS a propus dezvoltarea primului consorțiu administrativ menit să ofere servicii publice la rang de excelență, în ceea ce privește rețelele de infrastructură și interconectivitatea între obiectivele industriale.

Aeroportul Banat Caransebeș este printre singurele aeroporturi din țară în care multi-modalitatea completă poate fi realizată prin conexiunile rutiere, feroviare și fluviale deja dezvoltate și în curs de dezvoltare, conform Masterplan General Transporturi România.

Prin misiunea de a „pregăti astăzi elevi pentru meserii care nu au fost încă inventate”, ACS a prezentat un exemplu aproape unic de bune practici, pe care Aeroportul Banat – Caransebeș l-a pus în practică, găzduind un liceu de formare profesională pentru noua generație de ingineri în domeniul transporturilor aeriene, chiar în incinta complexului aeroportuar.

Intervenția lui Ștefan Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, a rezultat într-o sinteză a planului amplu de dezvoltare a sistemului feroviar din regiune. Prezența ARF la dezbatere a generat dialog între instituțiile publice, private și principalii administratori de infrastructuri din Banat și Mehedinți, dezvoltând concepte de interconectivitate regională între obiective strategice pentru o rețea eficientă de transport pasageri și mărfuri, dar mai ales utilă pentru a alimenta industria cu resursele esențiale pentru randament economic.

Conexiunile între orașe, aeroporturi, porturile dunărene și comunități vor fi asigurate pe cale feroviară și alimentate sustenabil. Gazul natural, hidrogenul, energia electrică verde vor avea un rol important în dinamica regională, iar ARF este proactivă în asimilarea tuturor elementelor sustenabile prin proiecte de cercetare, dezvoltare și inovare susținute atât de ACS cât și de beneficiarii finali, instituțiile publice, private și comunitățile.

Evenimentul s-a încheiat prin prezentarea noilor sisteme de management digital a orașului inteligent, cât și a obiectivelor de infrastructură, pe care KonnectCity, parteneri ACS, le propun pentru o dinamică economică productivă și un confort sporit resimțit la nivel de comunitate.

Dan AGACHE

2 COMENTARII

  1. Când se va pune pe tapet noțiunea de poluare electromagnetica, mai ales cea din spectrul RF.
    O prezentare făcută nu de antreprenori preocupați de „sănătatea” lor economică ci de medici care s-au aplecat de-a lungul timpului asupra efectelor nefaste directe, asupra sănătății oamenilor dar si asupra mediului înconjurător, generate de radiațiile electromagnetice artificiale care erau inexistente la începutul sec. XIX.
    Orice expunere de beneficii „sănătoase” economic ale telecomunicațiilor in banda 5G are un efect exponențial negativ asupra sănătății și mediului înconjurător.

  2. ”… este printre singurele aeroporturi din țară în care multi-modalitatea completă poate fi realizată prin conexiunile rutiere, feroviare și fluviale deja dezvoltate…”

    Adică ”ancorat în sinergia faptelor și eludând meadrele concretului” pe raza de competență rutieră, feroviară și (mai ales) fluvială.
    La urma urmelor, uleiuri vegetale hidrogenate se vând și ca/în lapte, brânză sau margarină (pretinsă și ”unt”).
    Ceva ”cherosen” hidrogenat, nu?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei