O nouă ședință a Consiliului Județean Caraș-Severin. Din nou, certuri și reproșuri. Mărul discordiei (nu că aleșii județeni ar avea nevoie de vreau motiv deosebit pentru a se certa) l-au reprezentat două proiecte de hotărâre privind aprobarea unor documentații pentru realizarea unor lucrări pe două drumuri județene. Propunerile lui Dunca au fost prompt respinse de social-democrați, nelipsind cunoscutele reproșuri de incompetență la adresa președintelui forului județean. Ca o noutate, ilară, ca să nu o catalogăm altfel, lui Dunca i s-a reproșat în ședința de astăzi că nu știe să se îmbrace. Spre norocul acestuia, stilul sau gustul vestimentar contează mai puțin spre deloc atunci când te prezinți în fața electoratului.
Președintele Romeo Dunca i-a convocat astăzi pe aleșii județeni în ședința extraordinară pentru a vota aprobarea documentației și a indicatorilor tehnico-economici – faza DALI, pentru modernizarea DJ 571C Naidăș-Petrilova, precum și aprobarea documentației și a indicatorilor tehnico-economici pentru modernizare DJ 573D, Răcășdia (DN 57) – Vrăniuț. Ambele proiecte au picat, social-democrații susținând, printre altele, că Dunca face proiectele pe genunchi, cu firme de casă, care lucrează scump și prost.
„Am specificat din startul ședinței că orice drum în județul acesta este foarte important, problema este cum îl executăm, că efectiv ne-am săturat de execuții din astea pe picior, de indicatori votați pe picior și ies drumuri proaste”, a afirmat Ioan Crina.
Social-democratul s-a arătat deranjat că o bună porțiune din drumul Naidăș-Petrilova are o lățime de doar patru metri. „M-am uitat pe indicatori. Din șase km, patru sunt la 4 metri. Justificarea lui Dunca era că e un drum internațional, are acces pe Valea Nerei, spre Sasca și așa mai departe. Chiar nu poți vota un drum de 4 metri lățime în care băgăm vreo 2 milioane și ceva de euro. La punctul doi, Răcășdia-Vrăniuț, drum în care i-am spus încă de 2-3 ședințe că sunt anumite probleme de structură. Ne prezintă pe o pagină 5-6 indicatori acolo, nici nu știu câți sunt. I-am cerut să vedem studiul, proiectul, să vedem ce votăm, nu putem vota în necunoștință de cauză. Sunt foarte mulți bani pentru drumurile respective”, a explicat Crina. În plus social-democratul a afirmat că Dunca ia decizii de capul său cu privire la asfaltarea unor tronsoane de drum, fără a avea nicio pregătire în domeniu.
„Cine plătește prostiile astea pe care le face pe toate drumurile județene? Sunt 2-3 firme care vin pe acorduri cadru, care lucrează, sunt din Timiș și uitați ce prostii fac. Strategia lui electorală, când noi blocăm toate prostiile astea pe care le face și toate inepțiile, este să spună că noi suntem împotrivă. Cum să fim noi împotrivă ca să facem un drum? Sigur că vrem să îl facem, dar nu așa cum vrea el, prost făcut și scump. Și peste tot se laudă în campanie că el face ieftin. Face prost și scump”, a mai adăugat Ioan Crina.
Romeo Dunca: „Nu mă așteptam să aibă tupeul acesta”
De partea cealaltă, Romeo Dunca susține că dreptatea este de partea sa și că proiectate pe care le propune sunt respinse, nu pentru că ar exista argumente serioase în acest sens, ci pentru simplul motiv de a fi împiedicat să realizeze ceva.
„Nu mă așteptam, recunosc, să aibă tupeul acesta, ca înainte de alegeri, să dea de pământ cu proiectul de la Răcășdia-Vrăniuț și cu cel de la Naidăș-Petrilova. Documentația tehnico-economică a acestui drum, Răcășdia-Vrăniuț, mai fost trecută prin ședință în 2022 și a fost aprobată în unanimitate. Nu s-a schimbat nimic, trebuia doar să îl facem multianual pentru că nu aveam bugetul necesar pentru prețul cu care s-a adjudecat. Care a fost cu 2 milioane de lei sub suma cu care a fost scos la licitație. Am anunțat de atunci că se vor realiza economii și că nu se va deconta decât ceea ce se face. Asta a fost tot. Dar ca nu putem să dăm ordinul de începere, s-a inventat o nouă problemă. E incredibil.
Drumul Naidăș-Petrilova vine în întâmpinarea faptului că DJ 571 Ciuchici-Moldova Nouă va fi început sperăm, dacă la licitație nu o să avem probleme, până la finalul acestui an. Și cum acest drum important de 40 de km va deveni coloana vertebrală a zonei, am început cu aceste 2 bretele să le zicem, căi de acces: drumul de la Moldovița, care va fi asfaltat săptămâna viitoare și drumul Naidăș-Petrilova, care duce spre Cheile Nerei. Având resurse financiare limitate, fiind un drum făcut pe banii noștri, am zis să facem un drum care se adaptează traficului de acolo și dorinței noastre de a pune în vedere obiectivele turistice. Practic un drum turistic pe care vor veni cei care intră în țară din Serbia, să nu mai fie nevoiți să meargă până la Oravița. Un drum turistic care pe alocuri are o îngustare la 4 metri. Dar sunt aproape 2 km cu 5,5 metri lățime, sunt alveole de trecere, se poate trece și cu autocarul. Sigur, nu se va putea merge cu camioane de 40 de tone. Dar iată că și acest drum nu se va face, l-au blocat și pe ăsta”, s-a arătat dezamăgit Romeo Dunca.
Președintele CJ Caraș-Severin nu i-a rămas dator nici consilierului Lucian Ionescu, cel care i-a criticat gustul vestimentar, reproșându-i în ședință, în plină discuție legată de probleme administrative, că nu știe să se îmbrace. „Să fie sănătos. Pe el și dacă îl îmbraci în costum nu dă nimeni doi bani pe el. Pe mine și în izmene mă iau oamenii și îmi dau o ciorbă”, a concluzionat Dunca.
Karina TINCUL
Cum se poate ca un asemenea mai tupeul sa apăra in presa , un nenorocit
Profesorul Crina și lecțiile lui (ha ha ha) !Mai bine ar tăcea că îl rid și curcile.
”Pe mine și în izmene mă iau oamenii și îmi dau o ciorbă”, a concluzionat Dunca.
–
Dacă administrația e ciorbă ce să i se dea, un ciolan peste izmene?
Singurul repros pe care il am de facut lui Dunca e lista de consilieri judeteni cu care si-a inceput mandatul. Daca printre ei nu se regaseau si tradatorii, atunci nu mai avea probleme cu voturile in CJ. Cum ne garanteaza ca va evita aceeasi greseala si in mandatul urmator, avand in vedere ca probabil va avea o majoritate chiar mai fragila?
Trimiteți PSD și PNL la plimbare… și atunci suntem liniștiți cu toții! Hai liberare! 🤓
Dacă ar fi venit la lucru cu echipă (listă) din Maramureș era altceva, nu? 🙂
Mai bine să nu facă drumurile deloc decât să le facă rău și scump.
Așa au rămas o sumedenie de localități de la revoluție până acum fără drum: ca să nu se fi făcut scump și prost.
După mentalitatea asta, nici pe mine mama nu trebuia să mă facă deloc … așa prost și scumpel.