9.8 C
Reșița
miercuri, 08 octombrie 25

Grigore Goja reacționează la nemulțumirile privind creșterea tarifului la salubrizare! „Decizia nu a fost în mâinile mele”!

Pe fondul nemulțumirilor crescânde legate de majorarea tarifului pentru serviciul de salubrizare în orașul Oțelu Roșu, primarul Grigore Goja a transmis public un punct de vedere, în care își exprimă solidaritatea cu cetățenii și clarifică rolul său în această situație. Edilul subliniază că decizia creșterii prețurilor nu a fost în controlul său, respingând acuzațiile în acest sens.

„La fel ca dumneavoastră, sunt nemulțumit de situația referitoare la creșterea prețurilor pentru serviciul de salubrizare cu care întreg județul (și implicit comunitatea noastră) se confruntă”, le-a transmis Goja locuitorilor din Oțelu Roșu.

Primarul a criticat rapiditatea cu care unii l-au acuzat, fără a cunoaște detaliile problemei și a oferit un scurt istoric al evenimentelor pentru a oferi o înțelegere mai bună a situației:

  • 2009: A fost înființată A.D.I. Intercom Deșeuri Caraș-Severin, o structură formată din Consiliul Județean și toate primăriile din județ. Scopul acestei entități a fost gestionarea integrată a deșeurilor prin accesarea de fonduri europene POS Mediu, destinate construirii infrastructurii necesare (stații de transfer/sortare, deponeul de la Lupac etc.)
  • 2010-2023: A avut loc implementarea proiectului
  • 23.10.2024: A fost semnat contractul nr. 499 între A.D.I. Intercom Deșeuri și SC Brantner S.R.L., având ca bază legală Legea 101/2006. Goja a precizat că la acea dată era un simplu consilier local
  • 22.07.2025: Brantner a început contractarea serviciului de salubrizare la Oțelu Roșu

Grigore Goja a subliniat că, atâta timp cât serviciul de salubrizare a fost gestionat de Primărie, s-a reușit menținerea unui tarif avantajos, de aproximativ 6,4 lei/persoană lunar.

În prezent, se depun eforturi pentru a găsi soluții la această problemă, a precizat primarul: „În data de 29.07.2025 am participat la ședința Colegiului Prefectural, unde s-a discutat situația tarifelor la nivel județean. Până în data de 11.08.2025, putem prezenta o listă de propuneri pe care ulterior, un grup de lucru format din membri aparținând tuturor actorilor implicați, le vor analiza. Am solicitat A.D.I.-ului contractul de delegare a gestiunii, caietul de sarcini și toată documentația conexă.

Săptămâna trecută am avut două întâlniri publice cu o parte dintre dumneavoastră, iar în continuare vă mai aștept cu propuneri pentru soluționarea acestei probleme”, a transmis edilul, care a adăugat că începând de săptămâna aceasta, se monitorizează și se cântărește fiecare mașină de colectare a deșeurilor de pe raza orașului, în vederea unei evaluări precise.

Citește si:  Tarifele la salubritate din Oțelu Roșu: AUR acuză „majorări abuzive”, ADI Intercom Deșeuri explică noile costuri

Citește si:  Probleme majore în sistemul de management al deșeurilor din Caraș-Severin! Prefectul Dragomir solicită soluții urgente!

 

Karina TINCUL

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei