În ultima perioadă, Municipiul Caransebeș anunță finalizarea unor proiecte pe care le-a derulat în ultimii ani pe raza administrativă a orașului. Cel mai nou este cel intitulat „Servicii publice partajate eficiente – Continuarea simplificării procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni prin digitalizarea serviciilor publice partajate în Municipiul Caransebeș”.
Obiectivul general al proiectului a fost creșterea calității și transparenței procesului administrativ la nivelul Municipiului Caransebeș prin continuarea implementării de măsuri de simplificare a procedurilor administrative și reducere a birocrației pentru cetățeni, atât din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor), cât și front-office pentru serviciile publice furnizate aferente competențelor partajate ale administrației publice locale.


Ca urmare a implementării proiectului, Municipiul Caransebeș a reușit:
– să digitalizeze fluxurile de lucru pentru reducerea timpului de procesare a cererilor cetățenilor și asigurarea accesului online la serviciile publice gestionate de Municipiul Caransebeș din domeniile de interes asistență socială și amenajarea teritoriului și urbanism;
– să dezvolte nivelul de pregătire, cunoștințe și abilități pentru 44 de funcționari publici din cadrul Primăriei atât în domenii specifice, cât și în utilizarea și administrarea sistemelor informatice;
– să implementeze, să dezvolte și să asigure furnizarea de servicii online către cetățeni prin modulele asistență socială și GIS;
– să creeze o arhivă de copii digitale ale documentelor tradiționale existente în arhiva instituției.
Valoarea totală a proiectului a fost de 2.879.648,00 lei, din care cofinanțarea Uniunii Europene a fost de 2.447.700,80 lei. Proiectul a fost implementat în perioada mai 2020-noiembrie 2023. Urmează ca cetățenii, în primul rând, să simtă că acest proiect este în beneficiul lor, prin simplificarea unor proceduri în relația cu administrația locală.
Dan AGACHE