Despre așa zisul „comerț civilizat“ s-a scris și s-a vorbit mult, în special în ultima vreme. Controalele celor de la Protecția Consumatorului nu au redus activitatea celor ce pun pe primul plan dorința de câștig, în detrimentul cetățeanului.
Zilele trecute, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Vest a luat la „bani mărunți“ activitatea lanțului de magazine Lidl din zona de vest a țării. Se știa că OPC-ul face astfel de controale și, cu toate acestea, comercianții au fost luați… „prin surprindere“. Rezultatele acestor verificări sunt făcute publice chiar de către OPC:
„Au fost aplicate următoarele sancțiuni: 18 avertismente și 65 amenzi contravenționale în cuantum de 1.264.000 lei.
Au fost dispuse următoarele măsuri complementare: oprire temporară a prestării serviciilor pană la remediere pentru 1 unitate zona de patiserie; Oprire definitivă de la comercializare și retragerea de la consumul uman al produselor neconforme în cantitate de peste 1300 kg; propunerea emiterii deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru 22 unități.
Dintre cele mai importante abateri constatate de echipele de control, menționăm: comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj; nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menționată și reducerea corespunzătoare pe pachet; lipsa produsului de referință la raft pentru a rezulta avantajul specific al prețului pachetului promoțional”.
Au fost sancționate, de asemenea, și: lipsa mențiunilor referitoare la data de debut a campaniei de reduceri; utilizarea, în zona Gastro, a pâinii neambalate păstrată în lăzi din plastic, neigienizate; comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat sau cu acumulare de lichid în ambalaj; comercializarea unor fructe si legume cu modificări organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menționată calitatea I; comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită; prezentarea la vânzare a unor produse de panificație ca având în compoziție ingrediente superioare (ciocolată) în raport cu cele reale (cacao și uleiul vegetale).
Dan AGACHE


















