fbpx
4.7 C
Reșița
miercuri, 17 aprilie 24

Pod peste Dunăre, între Coronini și Golubac!

Parteneriatul româno-sârb pentru continuarea colaborării transportului cu bacul pe Dunăre a fost întărit astăzi la Primăria Golubac din Serbia.

Bacul ce leagă malul românesc al Dunării de cel sârbesc a pornit de astăzi, din nou, la drum, de data aceasta sub cârma companiei Caraș Serv. După ce o delegație a Consiliului Județean Caraș-Severin, condusă de vicepreședintele Marius Isac și de Ioan Crina, consilier județean și președinte al Consiliului de Administrație al Caraș Serv, a pornit de la punctul de frontieră românesc cu bacul pe Dunăre, primarul orașului Golubac i-a primit în sala de ședințe a administrației locale pe cei prezenți.

Au fost rostite câteva alocuțiuni din partea reprezentanților celor două națiuni partenere în proiect, care au întărit ideea continuării colaborării, nu doar în ceea ce privește acest mijloc de transport pe Dunăre, ci și a realizării unui proiect de mare anvergură: un pod peste Dunăre între localitățile Golubac din Serbia și Coronini din România. La eveniment este prezent și artizanul care susține acest demers încă de acum niște ani de zile, edilul comunei Coronini, Ilie Boboescu.

 

 

Susțin acest demers de mare infrastructura, podul peste Dunăre, toți primarii din zona Clisurii, Ion Chisaliță – Moldova Nouă, Petru Furdui – Berzasca, Nicolae Tismanariu – Gârnic, dar și primarii de pe Clisura din județul Mehedinți, prezenți astăzi în Serbia.

Totodată, au fost reiterate relațiile de bună colaborare româno-sârbe, concretizate într-o serie de proiecte, Primăria din Golubac fiind înfrățită cu primăriile localităților Moldova Nouă, Coronini și Berzasca.

Deși am trecut Dunărea pe o vreme puțin prietenoasă, cu vânt, sper să fie un succes. Caraș Serv, după cum știți, este societatea Consiliului Județean, făcută cu obiect de activitate clar – gestionarea mijloacelor de transport în turism și dezvoltarea turismului în zona Moldova Nouă, pe Clisură. Bacul este foarte util, mai ales că pe o distanță de aproximativ 130 de km de țărm nu avem nicio trecere la sârbi. Cred că pornind cu trei curse pe zi își va face treaba, chiar azi la cursa inaugurală sunt deja clienți. Am generat o activitate care cred că va dăinui și va fi foarte utilă cetățenilor din zonă și turiștilor”, a precizat cu acest prilej, Ioan Crina.

 

 

La eveniment este prezent și senatorul Adrian Torma, alături de administratorul județului, Andrei Ungur, directorul de Cabinet al președintelui CJ Caraș-Severin, Zaharia Rădoi și o serie de consilieri județeni cărășeni.

Prezent la Golubac, în declarația de presă, senatorul Adrian Torma, a promis că va face un lobby activ pe lângă instituțiile guvernamentale, în scopul realizării obiectivului ce ar putea facilita o legătură rutieră rapidă între cele două țări despărțite de Dunăre.

La rândul său, vicepreședintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Marius Isac, a vorbit despre oportunitatea viitorului pod peste Dunăre din arealul comunei Coronini și ajutorul pe care instituția administrativă unde se afla la conducere și Guvernul României îl pot oferi în realizarea acestuia.

 

Sergiu TABAN

5 COMENTARII

  1. Stimate oficialitati PSD-NL ! Chiar nu va e rusine obrazului ?
    Pentru oamenii pe care ii „pastoriti” nu sunteti capabili sa puneti un amarat de autobuz pe ruta Resita,Oravita, Moldova Noua,Berzasca dar va bate grija de bacul de la Moldova Noua ?
    Va laudati doar cu chestii absolut inutile omului de rand…
    Aveti noroc ca inca mai exista supapa cu munca in afara tarii,ca altfel v-ar pune oamenii pe rug,cum meritati de altfel…

    • Nu vă necăjiți: au fost alocate în decembrie 2022 cam 30 de milioane (lei) din PNRR pentru ”transport verde”, cu piste de biciclete, de la Ministerul Dezvoltării (pe dale și pedale).
      Autobuz pe hidrogen nu a fost prevăzut în proiecte, studii de fezabilitate și antemăsurători, doar ceva tren (hidrogenat și oxigenat), pe tăiței spre alte direcții.
      Cu hidro-trenul s-au gândit pro-fund însă apoi s-au răzgândit ca nu cumva să ardă gazul (și pompierii) ca la Crevedia.
      Există spitale pentru asta …

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei