Peste patru milioane de lei au fost investiți la Reșița pentru digitalizarea administrației locale, eficientizarea activității personalului și reducerea birocrației pentru cetățeni. Reșițenii pot de acum înainte accesa online, pe site-ul Primăriei Reșița sau prin intermediul unei aplicații, o serie de servicii publice, cum ar fi Taxe și impozite sau Urbanism.
Proiectul „Implementarea unui sistem de informatizare a administrației publice, sistem de management integrat a datelor administrației publice și îmbunătățirea organizării instituționale și a procedurilor la nivelul Municipiului Reșița” a ajuns la final, astăzi având loc conferința finală și prezentarea rezultatelor obține în cadrul acestui proiect care a avut o perioadă de implementare de nu mai puțin de 51 de luni.
„Reușim să încheiem un proiect important pentru noi și pentru cetățeni, un proiect de digitalizare a Primăriei Reșița. Vă invităm să descărcați aplicația, să vedeți care sunt funcționalitățile ei, cu mențiunea că încă se mai importă baza de date pe parcări. Sistemul acesta informatic a fost implementat pentru a sprijini cetățenii și pentru a scurta timpul de interacțiune cu Primăria Reșița”, a precizat Bianca Dănciulescu Bulgaru, managerul proiectului.
My Reșița este numele aplicației care poate fi descărcată pe telefon din Magazinul play pentru sistemul android și app store pentru cele IOS. Cei care nu doresc să descarce aplicația, pot accesa serviciile electrice puse la dispoziție de administrația locală intrând pe pagina primăriei, primariaresita.ro., unde își pot crea un cont.
Printre serviciile ce pot fi accesate de acum online de către cetățeni fără a se mai deplasa de sediul administrației locale se numără: încărcarea de documente pentru interacțiunea cu Primăria, depunerea unor declarații fiscale, solicitarea sau prelungirea certificatelor de Urbanism, prelungirea autorizațiilor de construcție, obținerea acordului pentru desfășurarea de activități comerciale în zona publice, solicitarea de eliberare a acordului privind orarul de funcționare în cazul activităților comerciale, depunerea de petiții și sesizări, realizarea unor programări pentru audiențe la cei doi viceprimari, la secretarul orașului și la Evidența Persoanelor. În cadrul aplicației au fost integrate și serviciile privind închirierea bicicletelor sau a terenurilor sportive amenajate de administrație pe raza orașului.
„De menționat că pentru a interacționa cu Direcția de Impozite și Taxe, este necesară validarea prin programarea unei sesiuni video cu un funcționar al Direcției, astfel încât acesta să certifice că persoana care depune documentația este în măsură să facă acest lucru. Cetățeanul își poate programa sesiune video, iar toate datele le va primi pe email”, a precizat Laurențiu Stanciu, directorul Direcția de Achiziții Publice din cadrul Primăriei Reșița.
Proiectul, care a mai inclus și achiziționare de echipamente și instruirea personalul, a fost fost finanțat prin Programul Operațional Capacitatea Administrativă.
Karina TINCUL
„… pentru a interacționa … este necesară validarea prin programarea unei sesiuni … să certifice că persoana care depune documentația este în măsură …
–
Și evident, scopul ”acțiunii” (programatorilor) este să împidice aplicarea Legii 486/2003 (OUG 27/2003 privind procedura autorizării tacite), solicitantul nefiind certificat ca ”în măsură” 🙂